سئومقالات وب

گوگل نکات مرتبط با سئوی جستجوی تصاویر را منتشر کرد

در چند روز اخیر گوگل راهنمای انتشار تصاویر  را به روز کرده و این به روزرسانی بهبودهای زیادی را در این  حوزه به ارمغان آورده است.  نسخه جدید این راهنما، اطلاعات کاربردی و عملی را ارائه کرده است که می تواند باعث بهبود رتبه تصاویر شود و ان ها را در نتایج غنی نیز به نمایش در اورد و باعث بهبود آن ها برای های صوتی شود. در این شرایط می توان از تصاویر برای کسب ترافیک بیشتر به سمت سایت استفاده کرد.  در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

 نکات مرتبط با جستجوی تصاویر:

گوگل نکات مفیدی را برای سئوی جستجوی تصاویر ارائه کرده است. اگر بخواهیم این نکات را خلاصه کنیم می توانیم به موارد عملی و کاربردی زیر اشاره نماییم:

  • بافت و زمینه خوبی برای تصاویر خود ارائه کنید: مطمئن شوید که بافت و زمینه تصاویر  نیز به پست شما مرتبط است زیرا متن محتوا می تواند بر روی نحوه درک گوگل از تصویر بسیار مفید باشد.
  • جایگاه  و موقعیت تصاویر خود را بهینه سازی کنید: این موضوع بدین معنی است که تصویر را در جایی قرار دهید که به متن اطراف آن ارتباط بیشتری داشته باشد. به عنوان مثال اگر در متن خود از سئو صحبت می کنید بهتر است تصویر مرتبط با این متن را در نزدیکی آن قرار دهید تا ارتباط بیشتری بین این دو ایجاد شود.  گوگل از متن اطراف تصویر برای درک موضوع تصویراستفاده می کند. اضافه کردن نیز می تواند برای هدایت گوگل بسیار مفید باشد. اضافه کردن تصاویر مهم به نزدیکی بالای صفحه نیز نکته مهم دیگری است که باید مدنظر داشته باشید.
  • سایت با کیفیت و آموزنده ایجاد کنید: گوگل کیفیت محتوا را به عنوان بخشی از فرایند رتبه بندی تصویر در نظر می گیرد. محتوا به عنوان اسنیپت معناداری برای سایت به کار می رود.  بنابراین استفاده از محتوای با کیفیت به همراه تصویر مرتبط بسیار ارزشمند خواهد بود.
  • سایت دستگاه دوستی را ایجاد کنید: گوگل بیان کرده است که جستجوی کاربران برای تصویر در موبایل بیشتر از دستگاه های دیگر همچون دسکتاپ است. این موضوع بدین معنی است که باید سایت شما موبایل دوست باشد تا بتواند رتبه بهتری کسب کند و ترافیک بیشتری به دست آورد
  • ساختار URL خوبی برای تصاویر خود ایجاد کنید: این گزینه یکی از ترفندها و نکات خوب سئوست. گوگل بیان کرده است که از مسیر فایل و نام فایل برای درک بهتر و رتبه بندی تصاویر استفاده می کند.  این یک واقعی  است که گوگل آن را با سایر افراد به اشتراک گذاشته است. این نکته برای رتبه بندی تصاویر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به عنوان مثال  اگر تصویر شما  انواع مختلفی از ات را نشان می دهد، به جای قرار دادن همه آن ها در فولدر “/assets/” یا “/images/” می توانید  ساختار بهتری را برای  سازماندهی تصاویر به شیوه معنادار ایجاد کنید. مثلا محصولات  مردانه و زنانه را در فولدرهای Men  یا women دسته بندی کنید.

 نکات فنی سئو برای جستجوی تصاویر:

صفحه پشتیبانی گوگل همیشه توصیه های فنی برای رتبه بندی بهتر تصاویر و صفحات وب ارائه می کند. اجازه دهید برخی از این نکات را با هم مرور کنیم.

 عنوان و دیسکرپشن صفحه خود را بررسی کنید:

گوگل بیان کرده است که از عنصر عنوان و به عنوان بخشی از  الگوریتم جستجوی تصویر استفاده می کند. این موضوع بدین معنی نیست که این ها جزو فاکتور رتبه بندی هستند. این قانون  به تولید اسنیپت محدود است که به کاربر کمک می کند بر روی کلیک کند.  با اینکه قبلا بیشتر افراد بر این باور بودند که تگ عنوان از اهمیت زیادی برخوردار است اما برخی از شواهد نشان می دهد که متادیسکرپشن نقش کلیدی دارد.صفحه پشتیبانی گوگل برای جستجوی  تصویر چنین می گوید:

گوگل ایمیج(Google Images) به طور خودکار عنوان و اسنیپتی را برای  توصیف هر کدام از نتایج و نحوه ارتباط آن با کاربر تولید می کند. ما از منابع مختلفی برای این اطلاعات استفاده می کنیم. مثلا از اطلاعات موجود در عنوان و متا تگ ها بهره می گیریم.

 حتما بخوانید: ۶ اشتباه بزرگی که در نوشتن متادیسکرپشن می کنید

 

  را اضافه کنید:

این گزینه یکی از های جذابی است که در صفحه جدید پشتیبانی گوگل اضافه شده است.  داده های ساخت یافته نقش مهمی در نتایج غنی دارند و اگرچه قبلا در این صفحه اشاره ای به آن ها نشده بود اما حالا می دانیم که این داده ها نقش کلیدی در جستجوی صوتی دارند. دستیار صوتی گوگل در حال حاضر در ۵۰۰۰ دستگاه همچون اتومبیل ها تعبیه شده است. صفحه پشتیبانی گوگل در این باره چنین می نویسد:

اگر شما بتوانید داده های ساخت یافته را به کار ببرید، گوگل ایمیج نیز می تواند تصاویر شما را به صورت نتایج غنی به کاربران نشان دهد. در این شرایط اطلاعات مفیدی به کاربران ارائه می شود و می تواند ترافیک بهتری به سمت سایت روانه کند.

 توصیه های بیشتر سئو برای جستجوهای تصویر:

گوگل نکات زیر را برای بهبود جستجوی تصویر ارائه کرده است. اگر به دنبال بهبود رتبه تصاویر خود در این موتور جستجو هستید حتما نکات زیر را بررسی نمایید:

  • برای اینکه بتوانید سرعت سایت خود را بالا ببرید تصاویر را بهینه سازی نمایید
  • تصاویر را برای شارپ بودنشان بهینه سازی کنید
  • از عنوان، کپشن، Alt text ، نام فایل و متن احاطه کننده توصیفی برای تصاویر استفاده  کنید.
  • از تصویر XML استفاده کنید.
  • هر کدام از تصاویر را در فولدرهای مرتبط نگهداری کنید.

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن