سنت او اسسیستم عامل لینوکسمقالات وب

چگونه MariaDB را بر روی سنت او اس ۷ نصب کنیم؟

همانطور که می دانید پایگاه داده متن باز و رایگانی است که به طور گسترده در سایت های مختلف و های بانکداری مورد استفاده قرار می گیرد. این پایگاه داده جایگزین تایید شده و بهبود یافته ای برای MYSQL خواهد بود.  این گزینه یکی از محب ترین سرورهای پایگاه داده در جهان است. در این مقاله قصد داریم نحوه بر روی سنت او اس را با هم مرور کنیم. انجام اینکار بسیار ساده و اسان است و کافی است  مراحلی که در ادامه بیان می شود را دنبال کنید. پس همراه وب ایده باشید.

 لاگین از طریق SSH:

خوب برای اینکه بتوانیم پایگاه داده MariaDB را بر روی سرور سنت او اس ۷ نصب کنیم باید دسترسی روت به سرور مجازی داشته باشیم.  قبل از اینکه بخواهید به سراغ مراحل بعدی نصب بروید، از طریق SSH به سرور خود متصل شوید و اطمینان حاصل پیدا کنید نرم افزارهای سیستم به روز است. برای اینکار از دستور زیر استفاده کنید:

 

بر روی سنت او اس :

نصب این پایگاه داده بر روی اخرین نسخه از سنت او اس بسیار ساده و اسان است. برای نصب، دستور زیر را بر روی سرور مجازی خود اجرا کنید:

 

نصب کننده از شما می خواهد فرایند نصب این پایگاه داده را تایید کنید. کافیست عبارت Y را بزنید و اینتر را فشار دهید. بسته به سرعت اتصال و عملکرد سرور این نصب ممکن است چند ثانیه طول بکشد.

 مدیریت پایگاه داده MariaDB بر روی سنت او اس:

بعد از اینکه فرایند نصب کامل شد باید بدانید چگونه می توانید این پایگاه داده را مدیریت کنید. برای استارت سرویس MariaDB، دستور زیر را بر روی اجرا کنید:

 

برای متوقف کردن این سرویس، می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

 

برای ریستارت کردن سرویس می توانید از دستور زیر استفاده نمایید:

 

برای بررسی وضعیت سرویس MariaDB، می توانید از دستور زیر کمک بگیرید:

 

فعالسازی MariaDB بر روی سیستم:

برای اینکه سرویس MariaDB بر روی بوت سیستم فعال شود از دستور زیر استفاده کنید:

 

اگر خواستید این گزینه را غیر فعال کنید از دستور زیر کمک بگیرید:

 

امن کردن پایگاه داده بر روی سنت او اس:

توصیه می شود سرویس خود را افزایش دهید. اولین گام استفاده از اسکریپت افزایش امنیت است که در سرویس MariaDB وجود دارد. برای اینکار از دستور زیر استفاده کنید:

 

این اسکریپت برخی از نگرانی های امنیتی که به خاطر پیش فرض های نصب در این پایگاه داده وجود دارد را هدف قرار می دهد و به شما اجازه می دهد را برای سرویس MariaDB تنظیم کنید.

این پسورد روت متفاوت از پسورد روتی است که برای اتصال به سرور از طریق SSH مورد استفاده قرار می دهید.  شما از این پسورد برای اتصال به سرور MariaDB به عنوان روت استفاده می کنید و می توانید کاربران، پایگاه داده و سایر موارد را مدیریت کنید. برای اتصال به سرور MariaDB به عنوان روت می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

 

سپس پسورد روت MariaDB که در طول افزایش امنیت این پایگاه داده تعیین کرده بودید را تایپ نمایید.

هنوز سرور مجازی تهیه نکرده اید؟ همینک سفارش دهید
Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن