مقالات وبوردپرس

چگونه وردپرس را دوباره نصب کنیم؟

همانطور که می دانید وردپرس یکی از نرم افزارهای متن بازی است که برای ایجاد سایت و وبلاگ مورد استفاده قرار می گیرد. از انجایی که این زگینه یک نرم افزار است ممکن است دچار مشکل شود یا خطاهایی داشته باشد. همین امر مشکلات زیادی را برای صاحب سایت یا وبلاگ ایجاد می کند. به خاطر این خطاها، بیشتر افزونه ها به درستی کار نمی کنند یا کاملا از کار می افتند. این شرایط همچنین مشکلات مرتبط با پایگاه داده را ایجاد می کند و باعث بروز خطا در فایل ها می شود. برخی از اوقات داده ها امن هستند و صاحب سایت نمی خواهد آن ها را داشته باشد. چس اگر بنابه هر دلیلی با سایت یا وبلاگ وردپرسی خود مشکل دارید می توانید آن را دوباره نصب کنید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم پس همراه وب ایده باشید.

شما در این شرایط دو گزینه پیش روی خود دارید.  می توانید سایت وردپرسی خود را کاملا از ابتدا آغاز کنید. در این موقعیت ها باید سایت وردپرسی موجود را کاملا پاک کنید و وردپرس را دوباره نصب نمایید.  همچنین می توانید وردپرس را بدون اسیب رساندن به محتوای موجود به روز کنید.

 نصب مجدد نرم افزار وردپرس اصلی از طریق :

برای اینکه بتوانید وردپرس را به طور خودکار از طریق داشبورد مجددا نصب کنید، باید سری به ناحیه ادمین خود بزنید. در بالای صفحه گزینه ای به نام وجود دارد.

در این بخش می توانید سایت وردپرسی خود را به روزرسانی کنید. فقط به خاطر داشته باشید که در این روش ممکن است برخی از افزونه ها همانند قبل کار نکنند. پس قبل از به روزرسانی وردپرس این موضوع را مدنظر داشته باشید.   با کلیک کردن بر روی دکمه به روزرسانی، وردپرس به طور خودکار آخرین نسخه موجود را دانلود و دوباره نصب می کند. این گزینه راحت ترین و سریع ترین روش برای آن هایی است که تازه سایت یا وبلاگ خود را راه اندازی کرده اند.  راه اندازی و نصب مجدد وردپرس در این شرایط به چند دقیقه زمان نیاز دارد اما زمانی که نصب کامل شد شما وردپرس جدیدی دارید.

 نصب مجدد وردپرس از طریق WP-CLI:

اگر در مورد اینکه سایت یا وبلاگ بعد از نصب مجدد به درستی کار خواهد کرد یا نه شک دارید می توانید وردپرس را از طریق WP-CLI نصب کنید. WP-CLI یک خط فرمان است که بیشتر جنبه ها یا فایل های نصبی وردپرس را مدیریت می کند. این گزینه معمولا برای اضافه یا حذف کردن ها، طبقه بندی ها، جستجوها، ان و غیر مورد استفاده قرار می گیرد. این دستور هسته وردپرس را بدون تغییر در افزونه ها و پیش فرض دانلود می کند.

 نصب مجدد وردپرس از طریق FTP:

برخی از افراد به خاطر خطاهایی که در FTP وجود دارد نمی توانند به دسترسی داشته باشند.

در این شرایط چیزی که شما نیاز دارید خلاص شدن از شر این خطاهاست. کافیست اخرین نسخه از وردپرس را از سایت رسمی دانلود کنید. بعد از دانلود فایل را از حالت فشرده خارج کنید. همه موارد اکسترکت شده به جز فایل های  wp-content/folder و wp-config-sample.php file را به سایت خود آپلود کنید. فایل های ذکر شده را باید پاک کنید. بعد از انجام اینکار، از طریق FTP به هاست وصل شوید و باقی فایل ها را به فولدری که وردپرس در آن نصب شده است آپلود نمایید.  زمانی که در حال آپلود فایل هستید برنامه FTP ی همچون Target file already exists را نشان می دهد. پس باید مطمئن شوید که گزینه overwrite را  انتخاب می کنید و به ادامه فرآیند می پردازید. به خاطر پاک کردن فولدر wp-content این کار باعث اوررایت شدن همه فایل های هسته وردپرس بدون اثرگذاری بر روی قالب و افزونه ها را می دهد. بعد از اینکه فرایند اپلود کامل شد، شما یک فایل وردپرس تازه نصب شده را دارید و همه چیز به خوبی اجرا می شود.

 چگونه می توانیم به طور کامل وردپرس را مجددا نصب کنیم؟

قبل از اعمال این روش باید بدانید که همه داده ها و محتواهای موجود را از دست خواهید داد. در این روش باید مطمئن شوید که واقعا قصد راه اندازی مجدد وردپرس را دارید یا خیر. پس خوب در این مورد فکر کنید.

باید همه فایل های موجود وردپرس را پاک کنید و نسخه تازه ای از آن را به کمک  روش انتخابی خود نصب نمایید.

برای پاک کردن همه فایل ها و محتواهای موجود، از طریق FTP به هاست وصل شوید یا از طریق سی پنل به این ناحیه دسترسی پیدا کنید. تقریبا همه سایت ها و وبلاگ ها در برگیرنده اسپم هستند زیرا ترافیک سایت از منابع متعددی خواهد بود. همچنین می توانید برای مجدد خود  همه پایگاه داده های فعلی را هم پاک کنید. می توانید از پایگاه داده تازه ای برای نصب وردپرس استفاده کنید.  اگر هاست شما از سی پنل پشتیبانی می کند،  می توانید پایگاه داده فعلی را از ناحیه پایگاه داده در سی پنل پاک کنید.بعد از اینکه همه فایل های موجود را پاک کردید باید نسخه جدید وردپرس را از سایت رسمی دانلود کنید و روی سایت نصب نمایید.

نتیجه گیری:

همانطور که مشاهده کردید نصب یا نصب مجدد وردپرس فرایند ساده ای است. برای نصب مجدد می توانید از روش های بیان شده در بالا استفاده کنید. همه چیز به انتخاب شما بستگی دارد. در این مورد خوب فکر کنید و سپس بهترین روش را برای نصب مجدد یا نصب جدید وردپرس انتخاب نمایید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. بازتاب: مشکلات نصب دوباره وردپرس | وی میزبان ایرانیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن