سرور مجازیمدیریت سرورمقالات وب

چگونه نرم افزارها را بر روی سرور مجازی لینوکس به روزرسانی کنیم؟

به روزرسانی ها یکی از اولین و مهم ترین کارهایی است که باید بعد از دریافت انجام دهید.  اسیب پذیری های مختلفی به خاطر به روز نبودن نرم افزارها در رخ می دهد و شما را در معرض خطر قرار می دهد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید نرم افزارهای سرور مجازی خود را به روزرسانی نمایید.  پس همراه ایده باشید.

فرایند ها بسیار ساده است و فقط چند دقیقه از زمان شما را می گیرد. برای به روزرسانی نرم افزارها بر روی سرور باید از طریق SSH به آن متصل شوید. بعد از اینکه به سرور خود وصل شدید می توانید مراحل زیر را دنبال نمایید.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید به روزرسانی برای پکیج های نصب شده بر روی سرور وجود دارد یا خیر. اگر از سرور مجازی استفاده می کنید از زیر کمک بگیرید:

 

اگر از سرور مجازی استفاده می کنید می توانید از دستور زیر بهره ببرید:

 

دستورات بالا فهرست پکیج هایی که قابل ارتقا هستند را نشان می دهد. شما می توانید یک پکیج واحد را ارتقا دهید یا همه آن هایی که بر روی سرور نصب شده اند را ارتقا دهید.

 چگونه همه پکیج ها را به کمک دستور واحدی ارتقا ببخشیم؟

اگر از سرور مجازی سنت او اس استفاده می کنید، دستور زیر را اجرا کنید:

 

از شما خواسته می شود به روزرسانی را تایید کنید. عبارت Y را وارد کنید و سپس اینتر را بزنید. در این شرایط فرایند به روزرسانی آغاز خواهد شد.

اگر از سرور مجازی اوبونتو استفاده می کنید از دستور زیر بهره ببرید:

 

سیستم از شما می خواهد به روزرسانی را تایید کنید. عبارت Yرا بزنید و اینتر را وارد کنید تا فرایند آغاز شود. بسته به تعداد و پکیج هایی که باید به روزرسانی شود این فرایند از چند ثانیه تا  چند دقیقه زمانبر خواهد بود. بعد از اینکه فرایند به روزرسانی کامل شد، نرم افزارهای سیستم به روز خواهد شد. به خاطر داشته باشید که اگر می خواهید سیستم تان از آخرین نسخه نرم افزارها استفاده کند باید این فرآیند را به طور مرتب تکرار کنید.  اگر اینکار برایتان دشوار بود به روزرسانی نرم افزارها را به صورت خودکار در آورید تا دیگر ی به آپدیت دستی نباشد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن