سئومقالات وب

چگونه می توانیم زمان سپری شده در سایت و سرعت آن را بهبود ببخشیم؟

یکی از موارد کلیدی که در بیشتر مطالعات دیده می شود این است که تعامل کاربر می تواند تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی ایجاد نماید.  مواردی  همچون زمان سپری شده در و بونس ریت نشان دهنده رضایت کاربر از سایت است. اگرچه هیچ کس نمی داند رضایت کاربر چقدر در الگوریتم های گوگل دخیل است اما می دانیم که گوگل تلاش می کند کاربران خود را راضی نگه دارد. بیشتر کاران نیز بر این باورند که تجربه کاربری خوب برای سئو عالی است. در این مقاله  سعی می کنیم نکاتی را برای بهبود تجربه کاربری و سئو بیان کنیم  که می تواند به بهبود رتبه بندی منجر شود. پس همراه وب ایده باشید.

چگونه زمان سپری شده در سایت را افزایش دهیم؟

زمانی که در حال بهینه سازی سایت برای افزایش زمان سپری شده در سایت هستید، سوالی که به ذهن خطور می کند این است:  چه مقدار زمان به معنای زمان کافی در سایت محسوب می شود؟ زمانی که صحبت از سئو به میان می آید پاسخ به این سوال کمی پیچیده می شود . بیشتر سئوکاران بر این باورند که این مدت زمان به موارد متعددی بستگی دارد. به مثال زیر توجه کنید:

سایتی که می تواند به کوئری ساده ای همچون یک اونس چند پوند است؟ پاسخ دهد من است کاربر را تنها چند ثانیه  راضی نگه دارد  و تنها یک صفحه در اختیار او قرار دهد.  این در حالیست که کوئری همچون بحران اقتصادی چیست؟  می تواند کاربر را زمان بیشتری در سایت نگه دارد. هدف اصلی در این مرحله این است که مطمئن شوید کاربر به جای کاوش سایت رقیب، سایت شما را کاوش می کند. اینکار را می توان به کمک محتوای تکمیلی انجام داد.

نکته اول: محتوای تکمیلی ایجاد کنید و به آن دهید

اینکار نه تنها برای تمرینات سئو خوب است بلکه به کاربر اجازه می دهد جستجوی خود را توسعه دهد و زمان بیشتری را در همان دامنه سپری نماید. به عنوان مثال سایت ویکی پدیا اینکار را به لینک کردن به صفحاتی که به هم مرتبط هستند انجام می دهد. با اینحال اضافه کردن لینک های داخلی در مور کلیدواژه ها  فقط به خاطر اینکه در بدنه متن ظاهر می شوند ممکن است بهترین روش برای ارجاع کاربر به سمت محتوای تکمیلی نباشد.  مثلا سایت thebalance.com را مدنظر قرار دهید. این سایت به جای لینک دادن از کلیدواژه ها در بدنه متن، آن ها تلاش کرده اند به محتوای تکمیلی که به درک بهتر موضوع کمک می کنند لینک دهند. در این روش هر محتوای لینک داده شده به طور مستقیم از مقاله اصلی پشتیبانی می کند. به همین خاطر کاربر زمان بیشتری را در سایت می ماند تا مقالات مرتبط با موضوع جستجو شده را مطالعه نماید.

نکته دوم: به کوئری های متعدد پاسخ دهید و با یک تیر دو نشان بزنید

اگر فردی بخواهد در مورد بلندترین ساختمان جهان به دست آورد می توان حدس زد که او دوست دارد در مورد دومین ساختمان بلند جهان و سومین ساختمان بلند جهان نیز مطلبی را بخواند.  محتوایی که بتواند به کوئری جستجو شده اصلی و نیز سوالات مرتبط پاسخ دهد، می تواند بهتر از یک مقاله تک بعدی عمل نماید. در چنین شرایطی باید خود را جای جستجوکننده قرار دهید. جستجوهای مرتبط با جستجوی اصلی را پیدا کنید و آن را در  مقاله واحدی بگنجانید.  اینکار می تواند زمان سپری شده در سایت را افزایش دهد و باعث رضایت کاربر شود.

نکته سوم: محتوای مرتبط را نشان دهید

در برخی از شرایط نمی توانید همه اطلاعات موجود را در یک مقاله واحد بگنجانید. در این موارد، می توانید به محتوای مرتبط لینک دهید. این استراتژی نیز به بازدیدکنندگان کمک می کند به راحتی محتوای مرتبط در سایت را کاوش کند. بیشتر سایت های تجارت الکترونیکی  نیز می توانند از این استراتژی استفاده کنند اگرچه در این سایت ها محتوای مرتبط سایر محصولاتی است که می تواند با نیاز کاربر منطبق باشد.

در چشم گوگل، مشتری راضی کسی است که زمان بیشتری در سایت می ماند تا بتواند سایر پیشنهادی موجود را نیز بررسی کند. تعامل در سایت یکی از مواردی است که باید مدنظر قرار گیرد. در این بخش سعی می کنیم برخی از ترفندهای موجود برای بهبود زمان سپری شده در سایت  و لینک به مقالات مرتبط را با هم مرور کنیم:

  • ناوبری را در سایت واضح تر کنید و آن را برای تمامی دستگاه ها بهینه سازی کنید.
  • محتوای قابل اسکن ایجاد نمایید.
  • قابلیت جستجوی داخلی را در سایت و وبلاگ خود فعال کنید.
  • برای خروج از پاپ آپ گزینه ای قرار دهید.

چگونه سرعت سایت و بونس ریت را بهبود ببخشیم؟

همانطور که می دانید بونس ریت یکی از موضوعات بحث برانگیز در سئوست. این گزینه به عنوان یک معیار واحد در گوگل آنالیتیکس، درصد بازدیدکنندگانی که سایت را بعد از بازدید از یک صفحه واحد ترک کرده اند نشان می دهد. با اینحال ترک سایت بعد از بازدید از یک صفحه واحد همیشه  به معنای یک موضوع بد نیست. برخی از صفحات پاسخ فوری به سوالات کاربر می دهند و  در این موارد بونس ریت بالا را می توان طبیعی دانست. به همین خاطر بدون داشتن اطلاعات مختلف همچون تمایل و نیت کاربر، نوع محتوا و سایر موارد نمی توان تصمیم گیری های استراتژیک سئو را بر اساس بونس ریت انجام داد. در سال ۲۰۱۷، گوگل اعلام کرد که سرعت سایت یکی از فاکتورهای رتبه بندی در موتور جستجوی اوست .مطالعات مختلف نیز نشان می دهد سرعت سایت می تواند بر روی رتبه بندی اثر بگذارد. برخی از جوانبی که می تواند به سایت شما کمک کند سرعت بیشتری داشته باشد در برگیرنده موارد زیر است:

استفاده از CDN:

در CDN، محتوای شما بر روی های محلی ذخیره سازی می شود تا کاربر محلی سریع تر به محتوای موجود دست پیدا کند.

استفاده از هاست خوب:

یافتن یک شرکت خوب هاستینگ نیز می تواند به سرعت سایت کمک کند. اگر نیاز به هاست پر سرعت داشتید حتما از صفحه مرتبط با هاست دیدن کنید.

تصاویر:

تصاویر بزرگ باعث کند شدن سرعت بارگذاری سایت می شود. ابزارهایی که می توانند به  بهینه سازی اندازه تصاویر کمک کنند در برگیرنده Tiny PNG، Compressor.io و JPEG Optimizer هستند. این ابزارها کیفیت تصاویر را کاهش نمی دهند.

استفاده از کش مرورگر:

این موضوع به مرورا اجازه می دهد عناصر صفحه بارگذاری شده را به خاطر بسپارند  و به بازدیدکننده تکراری کمک کنند سرعت بارگذاری بالاتری را تجربه نمایند.

 

کوچک کردن منابع:

اندازه ی فایل های HTML، CSS و را کاهش دهید.

علاوه بر کاهش بونس ریت ، زمان اندک برای بارگذاری سایت نیز می تواند نرخ تبدیل را افزایش دهد. گزارش والمارت نشان می دهد هر یک ثانیه بهبود در سرعت بارگذاری می تواند نرخ تبدیل را تا ۲ درصد افزایش دهد.

نتیجه گیری:

تجربه کاربری و سئو دو موضوعی است که تاثیر زیادی بر روی هم دارند. بهینه سازی سایت برای راضی کردن کاربران می تواند به رتبه بندی بهتر منجر شود.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن