مقالات وبوردپرس

چگونه قابلیت وبلاگ را به سادگی در وردپرس غیر فعال کنیم؟

ایا تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید را در وردپرس غیر فعال کنید؟  برخی از ها برای پیشرفت کاری خود به وجود وبلاگ مندند. اما در این میان سایت هایی هستند که هیچ نیازی به این قابلیت ندارند. در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد چگونه می توانید به سادگی قابلیت وبلاگ نویسی را در سایت وردپرسی خود غیر فعال کنید.

چرا قابلیت وبلاگ را در سایت وردپرسی  غیر فعال می کنیم؟

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به دنبال ساخت وبلاگ  هستند، وردپرس بهترین موجود برای انجام اینکار است. بیشتر های بزرگ از وردپرس برای ساخت وبلاگ استفاده می کنند. از سوی دیگر برخی از سایت ها هستند که اصلا نیازی به وبلاگ ندارند. می توان در وردپرس سایتی را بدون وجود وبلاگ ایجاد کرد اما در چنین شرایطی نیز، قابلیت های وبلاگ نویسی همچون نوشتن پست، بخش ها، طبقه بندی و برچسب ها و سایر موارد در بخش مدیریتی باقی می ماند. اگر شما در حال ساخت سایت وردپرسی برای مشتریانی باشید که قبلا از وردپرس استفاده نکرده اند وجود چنین مواردی می تواند ان ها را سردرگم کند.  خوشبختانه شما می توانید تمامی این قابلیت ها را غیر فعال کنید و سایتی بدون وبلاگ راه اندازی نمایید.

غیر فعال کردن قابلیت وبلاگ نویسی در سایت وردپرسی:

خوب اولین کاری که باید انجام دهید  و ای به نامDisable Blogging in WordPress است. بعد از اینکه افزونه مورد نظر را نصب و فعال کردید ، به قسمت Settings » Blogging ( بخش تنظیمات)بروید تا بتوانید افزونه خود را پیکربندی نمایید.

بعد از اینکه وارد صفحه تنظیمات افزونه شدید، متوجه خواهید شد که قابلیت های وبلاگ نویسی همچون نوشتن پست و بخش دیدگاه ها از نوار ادمین وردپرس ناپدید شده است. به طور پیش فرض، این افزونه تمامی قابلیت های وبلاگ نویسی همچون نوشتن پست، طبقه بندی و برچسب ها، دیدگاه ها، صفحه مربوط به نویسنده، فید RSS و سایر موارد غیر ضروری را غیر فعال می کند. در صفحه تنظیمات می توانید به راحتی قابلیت های مورد نیاز را فعال کنید و قابلیت هایی که به آن نیاز ندارید را غیر فعال سازید.  همانطور که در شکل می بینید صفحه تنظیمات این افزونه به تب های مختلفی تقسیم شده است.

در تب General ، می توانید قابلیت نوشتن پست، دیدگاه ها ، صفحه نویسنده، فید RSS را فعال یا غیر فعال کنید.  سپس می توانید سری به تب Extra بزنید. در این تب قادر خواهید بود ایتم هایی همچون admin greeting، emoji support، screen options و سایر موارد را ببینید. تب پروفایل به شما اجازه می دهد ناحیه پروفایل برای اکانت کاربران در وردپرس را پاک کنید. شما می توانید ایتم هایی که کاربران می توانند در پروفایل خود تغییر دهند را پنهان کنید یا به نمایش بگذارید. آخرین تب، تب  منوست. این تب به شما اجازه می دهد منوی ادمین در وردپرس و ظاهر آن را کنترل کنید. با کمک این افزونه قادر خواهید بود  ایکون ها و سایر موارد را پنهان کنید یا به نمایش بگذارید. بعد از اینکه تغییرات دلخواه خود را انجام دادید روی دکمه Save کلیک نمایید.

اگر هنوز تنظیمات برگه نخست را انجام نداده اید، باید سری به بخش تنظیمات و سپس خواندن بزنید. به خاطر داشته باشید که این افزونه هیچ چیزی را از سایت وردپرسی شما پاک نمی کند. تنها کاری که این افزونه برای شما انجام می دهد پنهان کردن مواردی است که نیازی به آن ندارید. اگر در سایت خود نوشته ها و دیدگاه هایی دارید، بعد از غیر فعال کردن افزونه دوباره نمایش داده خواهند شد.

امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید. اگر شما نیز روشی برای در سایت وردپرسی می شناسید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: wpbeginner

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن