سئومقالات وب

چگونه خطاهایی که مانع از کسب رتبه در موتورهای جستجو می شود را شناسایی کنیم؟

رتبه اول در نتایج یی همچون گوگل می تواند ۳۳ درصد از کلیک بازدید کنندگان را به خود جلب کند اما تنها ۳۰ درصد از سایت ها به چنین ی دست پیدا می کنند.  ۷۰ درصد از سایت ها هرگز به نتایج برتر در موتورهای جستجو نمی رسند. خوب حالا سوال اینجاست که چه چیزی مانع از رسیدن سایت ها به نتایج برتر گوگل و سایر موتورهای جستجو می شود؟ در برخی از موارد فعالیت های غیر حرفه ای از طرف متخصصان سئو باعث ایجاد چنین مشکلاتی می شود اما بیشتر اوقات توجه نکردن به جزییات که همیشه هم برای انسان ها قابل مشاهده نیست می تواند دردسرساز باشد. چنین جزییاتی خیلی زود توجه ربات های موتور جستجو را به خود جلب می کنند و باعث ایجاد مشکل می شوند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

محتوا- ۳۰ درصد

  1. ترازبندی صحیح کلیدواژه ها:

از دیدگاه سئو، و زیر عنوان ها باید در برگیرنده کلمات کلیدی ضروری باشد که صاحب سایت دوست دارد رتبه ای برای آن کسب نماید. کلمات کلیدی با تکرار بالا را در عنوان و با تکرار متوسط را در زیر عنوان قرار دهید.  همچنین  باید کلمات کلیدی خود را در بخش توضیحات نیز اضافه کنید. در چنین شرایطی می توانید از مترادف کلمات کلیدی نیز استفاده کنید.  ببینید گوگل در کنار کلمات کلیدی اصلی چه مواردی را برجسته کرده است. از همین موضوع می توانید ایده بگیرید.به خاطر داشته باشید که در کنار متن قابل مشاهده برای کاربران سایت، تگ هایی وجود دارد که به موتورهای جستجو کمک می کند موضوع  و محتوای شما را سریع  تر بیابد. عنوان، توضیحات و تگ های H1-H6 را فراموش نکنید.

  1. مقدار محتوا:

موتورهای جستجو از الگوریتم های پیچیده برای محاسبه نسبت مقدار محتوای موجود در صفحه استفاده می کنند اما از دیدگاه کاربردی، بهتر است حداقل ۲۵۰ کلمه به همراه کلمات کلیدی مرتبط با متن در صفحه خود داشته باشید. اینکار به شما اجازه می دهد رتبه  بالاتری کسب کنید و در این میان اعتماد موتورهای جستجو  را به خود جلب نمایید.

  1. منحصر به فرد بودن محتوا:

به می رسد این موضوع به اندازه کافی روشن و واضح باشد. اگر فردی محتوای سایت دیگری را کپی کند دیگر هیچ پاسخ جایگزینی برای درخواست های موتور جستجو وجود نخواهد داشت. این موضوع برای کاربران نیز مفید نیست. اگر محتوایی برای کاربر مفید نباشد برای موتورهای جستجو نیز قابل پذیرش نخواهد بود. خوب به نظر شما منحصر به فرد بودن محتوا به تنهایی می تواند بر روی رتبه سایت تاثیر بگذارد؟ پاسخ به این سوال منفی است اما به خاطر داشته باشید که محتوای منحصر به فرد و مفید یکی از آرگومان های مهم برای موتورهای جستجو محسوب می شود. نبود چنین محتوایی می تواند سایت را به نتایج انتهایی ببرد. به همین خاطر بهتر است از ابزارهایی برای بهبود کیفیت متون خود استفاده کنید.

خطاهای موجود در تصاویر-۵۰ درصد

بهینه سازی تصاویر هنوز هم توسط بیشتر متخصصان سئو نادیده گرفته می شود. شاید مشکل اینجاست که چنین بهینه سازی مرتبط با شغل کپی رایترها در نظر گرفته می شود. متخصصان سئو فکر می کنند که بهینه سازی تصویر در صفت ALT و عنوان نمی تواند مزیتی برای سئو داشته باشد. چنین طرز فکری به هیچ عنوان صحیح نیست. سعی کنید چنین خطاهایی را بررسی نمایید و به دنبال رفع آن باشید.

خطاهای موجود در اسنیپت ها-۱۰ درصد

این طبقه بندی بسیار قابل توجه است. معمولا چیزی که در مورد اسنیپت ها فراموش می شود فرصت هایی است که می تواند شرایط موجود را بهبود ببخشد. به طور کلی متخصصان سئو از تخطی کردن از محدودیت کاراکترها واهمه دارند. به همین خاطر تلاش می کنند یک توضیح کوچک ایجاد کنند که همیشه هم برای کاربران سایت جذاب و قابل توجه نیست. بهتر است اسنپیت های خود را بررسی کنید و ببینید در موتورهای جستجو ظاهر جذابی دارند یا خیر.

خطاهایی در بهینه سازی سایت:

باید به خاطر داشته باشید که تلاش برای بهینه سازی صفحات سایت برای کوئری های خاص بدون توجه به کل سایت با شکست مواجه خواهد شد. به همین خاطر بهتر است سئوی اصلی سایت به همراه   انجام شود.

۱٫بهینه سازی لینک ها/ پروفایل لینک بیلدینگ:

  • همانطور که می دانید بک لینک ها جزو اصلی بهینه سازی خارجی محسوب می شوند . تعداد این لینک ها یکی از نشانگرهای اصلی محبوبیت سایت و قابل اعتماد بودن آن برای موتورهای جستجوست اما  زمانی که به دنبال کمیت هستید هرگز کیفیت را فراموش نکنید.  وضعیت لینک های خارجی خود را کنترل کنید.
  • نشانگرهای اصلی دامنه که به عنوان مرجع استفاده می شوند را فراموش نکنید.
  • وضعیت لینک های داخلی را بررسی کنید.
  1. سرعت بارگذاری سایت و بهینه سازی برای موبایل و دسکتاپ:

سرعت بارگذاری سایت و صفحات آن یکی از های مهم در رتبه بندی سایت محسوب می شود. سعی کنید  سرعت سایت خود را به کمک ابزارهای موجود بسنجید و آن را بهبود ببخشید. سرعت سایت باید در همه دستگاه ها بهینه گردد.

  1. تجزیه و تحلیل فنی:

بعد از اینکه خطاهایی که در این لیست بیان کردیم را پیدا کردید به فکر برطرف کردن آن باشید. همانطور که مشاهده کردید به هنگام بهینه سازی سایت و صفحات آن برای کوئری های کلیدی موارد زیادی وجود خواهد داشت که باید مدنظر قرار گیرد. نباید هیچ کدام از توصیه های بیان شده را نادیده بگیرید. توصیه می کنیم به صورت منظم سئوی سایت خود را بررسی کنید و اگر لازم بود تغییراتی را در آن ایجاد نمایید.

منبع: business2community

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن