اوبونتوسیستم عامل لینوکسمقالات وب

چگونه خطاهایی که به هنگام به روزرسانی در اوبونتو ایجاد می شود را برطرف کنیم؟

با وجود ی مختلفی که استفاده از اوبونتو در اختیار شما قرار می دهد اما برخی از اوقات به روزرسانی این سیستم می تواند سردرگم کننده باشد و انی که در حوزه اوبونتو تازه کار و مبتدی هستند را نگران نماید. به همین خاطر در این مقاله سعی می کنیم خطاهای رایجی که در این شرایط بروز می کند را با هم مرور کنیم و ببینیم چگونه می توانیم این خطاها را برطرف نماییم. پس همراه وب ایده باشید.

خطای Package Hash Mismatch:

متاانه این خطا یکی از خطاهای رایجی است که در سرورها و سیستم های حاوی سیستم عامل اوبونتو رخ می دهد. این موضوع بدین معنی است که اطلاعات اندکی در مورد مشکل ارائه می شود و من است خطا و مشکل اینترنت وجود نداشته باشد. برای تعیین و تشخیص چنین خطاهایی، به سیستم عامل خود بروید و عبارت زیر را تایپ کنید:

 

در میان متونی که در صفحه نمایش برایتان ظاهر می شود باید اسکرول کنید و خطوط شبیه خطوط زیر را پیدا نمایید:

 

برای اینکه بتوانید چنین خطایی را برطرف کنید می توانید زیر را در ترمینال خود وارد نمایید:

 

این دستور به شما کمک می کند همه پکیج های کش شده را پاک کنید و سیستم را مجبور نمایید دوباره آن ها را دانلود کند.

 خطای Failed to Download Repository Information( مشکل در دانلود اطلاعات مخزن):

این خطا ساده تر از خطای قبلی است و معمولا به خاطر PPA رخ می دهد که شما به سیستم اضافه کرده اید و حالا دیگر در دسترس نیست یا پاسخگو نمی باشد.

اگر مشکل شما مربوط به PPA است، می توانید به راحتی ببینید کدام یک از این موارد به درستی کار نمی کند و آن را از روی سورس پاک کنید. اینکار را با وارد کردن دستور زیر انجام دهید:

 

خطای Failed to Download Package Information(مشکل در دانلود اطلاعات پکیج):

این گزینه نیز یکی از خطاهایی است که برطرف کردنش می تواند بسیار ساده باشد. این خطا به خاطر مشکل در پکیج ها رخ می دهد. کافیست به سورس بروید و آن را به سرور اصلی تغییر دهید. این تغییر بدین معنی است که دانلودهای بعدی ممکن است کمی کندتر شوند زیرا سرور اصلی شلوغ تر از سرور محلی است اما پایداری بیشتری دارد و می تواند برایتان مفیدتر باشد.

 خطای Partial Upgrade( ارتقاء جزئی):

زمانی که به روزرسانی خود را در ترمینال اجرا می کنید، ممکن است با خطای زیر مواجه شوید:

 

برای حل چنین مشکلاتی می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

 

خطای Could Not Get Lock /var/cache/apt/archives/lock:

زمانی که پکیج دیگری از apt استفاده می کند ممکن است این خطا را دریافت کنید. به عنوان مثال ممکن است در حال نصب پکیج های .deb همچون کروم گوگل باشید و سپس تصمیم بگیرید از ترمینال برای نصب موارد دیگری همچون به طور همزمان استفاده کنید.

 

معمولا می توانید منتظر پکیج .deb بمانید تا نصبش به اتمام برسد  و سپس به سراغ موارد بعدی بروید. با اینحال اگر چنین راه حلی مشکلتان را برطرف نکرد می توانید با وارد کردن دستور زیر در ترمینال مشکل را برطرف نمایید:

 

اگر راه حل بالا هم مفید و کارساز نبود بهتر فرایند موجود را از طریق دستور زیر kill کنید:

 

خطای The Following Signatures Cannot Be Verified:

این خطا معمولا زمانی که می خواهید PPA را اضافه کنید در درایورهای گرافیکی اینتل رخ می دهد.  تلاش برای آپدیت کردن از طریق ترمینال خطای زیر را در اختیار شما قرار خواهد داد:

 

راه حل چنین مشکلی، دریافت public key در سیستم است. این کلید را از پیام بالا دریافت کنید و دستور زیر را وارد نمایید:

 

بی شک چنین دستوری بر اساس چیزی که تلاش دارید ایمپورت کنید، تغییر خواهد کرد. خوشبختانه این راه حل ها می تواند بیشتر خطاهایی که کاربران در اوبونتو تجربه می کنند را برطرف نماید. تا به حال مشکلی در اوبونتو داشته اید؟ این مشکل را چگونه برطرف کرده اید؟ ات خود را در بخش ها با ما در میان بگذارید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن