بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه به کمک تصاویر، نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهیم؟

محتوایی که در آن از تصاویر جذاب استفاده شده باشد می تواند ابزار بسیار قدرتمندی برای  تبدیل یک سایت معمولی به سایت جذاب برای بازدیدکنندگان باشد. همه افراد به خوبی نمی دانند که چگونه می توان از تصویر برای استفاده کرد. هدف از تبدیل شما هر چیزی که باشد( اشتراک در خبرنامه یا فروش) می توانید به کمک تصاویر جذاب آن را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم نکات ساده اما مهمی که می تواند سایت را به کمک تصویر افزایش دهد را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

از یک سمبل یا بخت آور استفاده کنید:

بخت آور جسم یا عروسکی است که در فرهنگ  های اروپایی و برخی فرهنگ‌ های دیگر به عنوان سمبل خوش ‌یُمنی و برای دور کردن بدشانسی به کار می‌رود. شما نیز می توانید از این گزینه برای تعریف بازاریابی و ایجاد قالب برندینگ استفاده کنید. این موارد به بازدیدکنندگان سایت و مشتریان سمبلی را ارائه می دهد و به آن ها کمک می کند سمبل مد را به کسب وکار شما مرتبط سازند.  این کاراکترها ممکن است با شخصیت هایی در زندگی شما ارتباط داشته باشند و تصویر قدرتمندی از برند را در ذهن مشتری ایجاد کنند و ارتباط عاطفی قدرتمندی را با افرادی که از سایت بازدید می کنند ایجاد نمایند.  اگر برای ساخت این کاراکتر ایده ای در ذهن دارید اما در شرکت خود طراح زبده ای ندارید می توانید از فریلنسرها کمک بگیرید.

 به تصاویر خود حس انسانی ببخشید:

اگر محصولی را برای مصرف انسان ها به فروش می رسانید سعی کنید از تصاویر افراد واقعی که از این آیتم ها استفاده می کنند در سایت خود استفاده کنید. مطمئن شوید مدل های انسانی خود را با دقت انتخاب می کنید زیرا سازگاری این افراد با محصول برای فروش آن بسیار اهمیت دارد.  در چنین شرایطی سعی کنید از تصاویر استوک یا آماده بهره نبرید. اگر مشتری مدل مصنوعی شما را دهد از کسب وکارتان دور خواهد شد.

 خلاقانه فکر کنید:

باید بدانید که مشتریان شما به دنبال ایده های ناب و خلاقانه هستند و می خواهند چیز خارق العاده و غیر طبیعی در تصاویر شما ببینند. اینکار می تواند کسب وکارتان را در میان متمایز کند. شما می توانید تصاویر را بچرخانید یا از تکنیک های جذاب عکاسی در ویرایششان استفاده کنید.

 باید از تصاویر با کیفیت استفاده کنید:

زمانی که صحبت از تولید تصویر برای سایت به وجود می اید صاحبان زیادی در کسب وکارها هستند که کیفیت این تصاویر را نادیده می گیرند.  هر کسی می تواند عذر و بهانه خود را برای استفاده نکردن از تصاویر با کیفیت داشته باشد اما اگر این موضوع به یک روند طبیعی و دائم تبدیل گردد باعث نابودی تجربه ان می شود.

مطمئن شوید که تصاویر به کار رفته در سایت به طور پیش فرض به صورت اندازه کامل آپلود می شوند .

در پنجره جستجوی سایت خود از تصاویر محصولات استفاده کنید:

اینکار نه تنها روش تعامل بازدیدکننده با سایت را بهبود می بخشد بلکه می تواند زمان زیادی را برای آن ها ذخیره نماید. تحقیقات انجام شده نشان می دهد  بخش اعظمی از خریداران آنلاین ترجیح می دهند نام محصول را در سایت تایپ کنند و از نتایج مبتنی بر تصویر استفاده نمایند.

 توجه افراد را به محصولات خود جلب کنید:

اینکار را می توان به کمک روش های زیادی انجام داد و روش های انه زیادی وجود دارد. اگر از تصاویر افراد واقعی استفاده می کنید مطمئن شوید که آن ها در حال تعامل با محصول شما هستند. مثلا از آن ها بخواهید از محصولتان استفاده کنند، آن را بخورند  یا به آن نگاه کنند. تاثیر این امر بسیار قدرتمند است.

 از تصاویری استفاده کنید که می توان آن را به طور کامل چرخاند:

همانطور که در قسمت های قبلی مقاله ذکر کردیم از تصاویر قابل چرخش استفاده کنید. محصولاتی که گران قیمت هستند، شکل عجیب و غریبی دارند یا طراحی آن ها کاملا جدید است  بهتر است در تمامی زوایا به مشتری نشان داده شوند. این قابلیت را در اختیار بازدیدکنندگان خود قرار دهید.

زوایای دقیق و جزئی تر از محصول خود نمایش دهید:

این گزینه برای ایتم هایی که مونوکروماتیک نیستند و شکل عجیبی دارند ضروری است.  استفاده از نماهای مختلف برای نشان دادن محصولات این چنینی تاثیر زیادی بر روی تجربه کاربری خواهد داشت. قابلیت های مختلف از محصول، نماهای مختلف، نمای کلوزآپ از برخی از محصول را نشان دهید. بر اساس مطالعات انجام شده هر چقدر اطلاعات بیشتری در مورد محصول به مشتری بدهید، او را برای خرید آماده تر کرده اید.

اعتبار خود را به مشتری نشان دهید:

اعتبار به شکل های مختلفی وجود خواهد داشت اما همه آن ها یک هدف را دنبال می کنند و آن هم ایجاد خرید راحت تر برای مشتری و ترغیب او برای انجام عمل دلخواه شماست.  اگر بتوانید از افراد مشهور یا کاراکتر شناخته شده برای توصیف محصول خود استفاده کنید افراد را به خرید آن ترغیب کرده اید.

 اگر لازم بود از تصاویر استوک رایگان بهره ببرید:

برخی از اوقان هیچ انتخابی ندارید و باید از تصاویر رایگان استفاده کنید. با اینحال باید در انتخاب چنین تصاویری هوشیار باشید. مطمئن شوید که از تصاویر مناسبی برای محصول یا محتوای خود استفاده می کنید . تصاویر استوک رایگان در دسترس همه افراد قرار دارند و این موضوع بدین معنی است که سایر رقبا یا سایت های دیگر نیز ممکن است از آن ها برای توصیف محصولات دیگر استفاده کنند و تاثیر  متفاوتی از آن بگیرند.

به خاطر داشته باشید که تصویر برای مشتری است:

استفاده از تصاویری که برای مشتری جذاب و ترغیب کننده است می تواند نرخ تبدیل سایت را افزایش دهد. پس به فکر مشتری خود باشید. به این فکر کنید که مشتری چه می خواهد و به هنگام خرید چه حسی در مورد تصویر خواهد داشت. به خاطر داشته باشید که نمی توانید نیازهای مشتریان خود را نادیده بگیرید. با رعایت کردن این نکات می توانید از افزایش نرخ تبدیل سایت خود لذت ببرید. اگر تجربه دیگری در این زمینه دارید در بخش ها با ما در میان بگذارید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن