بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه برای افزایش فروش، صفحه اول سایت های تجارت الکترونیک را طراحی کنیم؟

برای های کوچک تری که به دنبال فروش مستقیم زیادی نیستند، فرمول افزایش نرخ تبدیل کمی ساده تر از سایت های بزرگ تر است. هدف شما  در این شرایط آگاه کردن مشتری، جذب نیازهای مخاطب و به دست آوردن سرنخ یا مشتری خواهد بود.  از آنجایی که در سایت های کوچک تر لایه های کوچک تری هم در سایت وجود دارد  طراحی یک مسیر روشن که مخاطب را به نقطه فروش برساند اسان تر و ساده تر خواهد بود.  اما زمانی که در مورد سایت های تجارت الکترونیک صحبت می کنیم موضوع کمی متفاوت خواهد بود. در سایت های این چنینی شرایط پیچیده تر می شود.  در این سایت ها، موجودی انبار معمولا زیاد است و مخاطبینِ هدفِ متنوعی وجود دارد. این موضوع بدین معنی است که تبدیل بازدیدکننده به مشتری در سایت های تجارت الکترونیک بزرگ کار ساده ای نخواهد بود.  بهترین کار ی است که بتواند هر بخش از سفر مشتری را به طور جداگانه هدف قرار دهد.  به عنوان مثال باید بدانید چگونه می توانید صفحه محصول سایت های تجارت الکترونیک را طراحی کنید تا بتوانید نرخ تبدیل را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم از نیمه راه سفر مشتری  عبور کنیم و تنها بر روی یک بخش از بازدید این افراد تمرکز نماییم.  سعی می کنیم در مورد ۵ روش طراحی صفحه اول سایت های تجارت الکترونیک صحبت کنیم که باعث افزایش نرخ تبدیل می شود. پس همراه وب ایده باشید.

۵ روش برای طراحی صفحه اول برای افزایش فروش:

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم سایت های تجارت الکترونیک از الگوی یکسانی با سایت های تجاری سنتی استفاده نمی کنند. این سایت ها بر روی تصاویر بزرگ و فضاهای سفید زیاد برای چارچوب بخشیدن به پیام های تکیه ندارند. در عوض، سایت های تجارت الکترونیکی بر روی ات و خدمات تمرکز دارند و به همین خاطر طراحی باید به دنبال استفاده از کلمات تعاملی و تصاویر تعاملی بیشتر باشد. در ادامه این طراحی را به بخش های مختلفی تقسیم کرده ایم که دنبال کردن هر کدام از این نکات به شما کمک می کند ی داشته باشید.

گزاره ارزشی سایت خود را نشان دهید(  قرار نیست گزاره ارزشی را بیان کنید باید آن را نشان دهید):

معمولا گزاره ارزشی کلمات مختصری است که در بالای تصاویر قهرمانان در صفحه اصلی قرار می گیرد.  سرتیتر توصیفی، دو یا چند جمله، استفاده از دکمه فراخوان اقدام به عمل قدرتمند همگی  برای برقراری ارتباط با بازدیدکننده ضروری هستند. با اینحال زمانی که صحبت از سایت های تجارت الکترونیک به میان می اید حتی کلمات و جملات کم نیز می تواند برای بازدیدکننده زیاد باشد.  برای سایت های تجارت الکترونیکی بهتر است گزاره ارزشی شفاف و الهام بخش باشد و پیام موجود به کمک کلمات اندک یا حتی بدون کلمه در اختیار کاربران و بازدیدکنندگان قرار گیرد.

برای اینکار بهتر است از تصاویر مناسب استفاده کنید. همیشه قرار نیست از کلمات و جملات بهره ببرید. یک تصویر خوب و تعاملی گویاتر از هزاران کلمه خواهد بود.

 به هدر خود میانبرهایی را اضافه کنید:

زمانی که به فکر طراحی سایت تجارت الکترونیک خود می افتید بهتر است هدر و ناوبری را طراحی کنید که ساده باشد و یافتن اطلاعات در آن به سادگی انجام شود.  در این شرایط بازدیدکنندگان قبل از اینکه به سمت پایین صفحه اسکرول کنند و گزاره ارزشی سایت را ببینند، می توانند بدانند سایت شما چه اطلاعاتی را در اختیارشان قرار می دهد.  هدف شما از سایت های تجارت الکترونیکی  تبدیل بازدیدکننده به مشتری است نه اینکه آن ها را مجبور کنید فرم تماسی را برای دریافت اطلاعات بیشتر پر کنند. این موضوع بدین معنی است که همه بخش های موجود در سایت باید در نوار بالای صفحه اصلی به راحتی در دسترس باشد. برخی از سایت ها دارای عناصر سنتی در هدر خود هستند:

  • نوار جستجو
  • ثبت نام داخل سایت
  • کارت خرید

هر کدام از این عناصر به بازدیدکننده کمک می کند میانبری به موارد مهم و ضروری سایت داشته باشد و دیگر نیازی به جستجو نباشد.  اگر می خواهید فروش خود را در سایت های تجارت الکترونیک افزایش دهید، به بازدیدکنندگان خود کمک کنید سفر سریعی در داخل سایت داشته باشند و بتوانند با سرعت بیشتر به مواردی که نیاز دارند دست یابند.

 تصاویر را دوست داشتنی و کاربردی  انتخاب کنید:

برای شروع باید از تصاویر و فایل های یی سفارشی بر روی سایت تجارت الکترونیک خود استفاده کنید.  مشتریان برای اینکه بتوانند خرید بهتری داشته باشند باید بتوانند محصول را از زوایا و بافت های مختلف تماشا کنند. هر چقدر تصاویر شما جزییات بیشتری را در اختیار مشتری قرار دهد بهتر است.  قبل از اینکه بخواهید تصاویر را بر روی سایت خود منتشر نمایید مطمئن شوید که به درستی شده اند.  به عنوان مثال هر تصویری که در سایت قرار می دهید باید برای صفحات نمایش رتینا بهینه سازی شود.  تصاویر سفارشی و فایل تصاویر فشرده شده تنها شروع کار است. تصاویری که بر روی سایت های تجارت الکترونیک به کار می رود می تواند تاثیر زیادی بر روی بازدیدکننده داشته باشد. برای اینکار به آزمون و خطا نیاز خواهید داشت. تصویری که برای هر سایت کار می کند ممکن است برای سایت دیگر کارساز و موثر نباشد. به همین خاطر باید بر روی رنگ ها، کیفیت ، نوع تصاویر، جایگاه متن و سایر موارد کار کنید. به عنوان مثال شما می توانید سایت را در نظر بگیرید. این روزها آمازون  محصولاتی را به فروش می رساند که مشتریان انتظار ندارند تصاویر عالی از آن ها را بر روی صفحات اصلی یا صفحات جستجو ببینند.به همین خاطر آمازون تنها تصاویر با کیفیتی را به نمایش می گذارد. با اینحال چون آمازون برند بزرگ و معتبری است بازدیدکننده ها اغلب به دنبال تصاویر عالی از محصولات در آن نمی گردند. با اینحال اگر شما در حال راه اندازی سایت تجارت الکترونیک برای خود هستید بهتر است از این روش استفاده نکنید.  تصاویر باید انتقال دهنده پیام برند به مشتری باشد.

از رنگ ها برای انتقال حس فوریت و کمبود استفاده کنید:

همانطور که می دانید رنگ ها ابزار قدرتمندی برای طراحان وب است. زمانی که در حال طراحی سایت تجارت الکترونیک خود هستید از روانشناسی رنگ استفاده کنید تا مطمئن شوید سایت جذابی را در اختیار کاربر قرار می دهید و در عین حال سبک و پیام مناسبی را در مورد برند خود انتقال می دهید.  در مورد سایت های تجارت الکترونیکی که تمرکز اصلی بر روی فروش محصول است، رنگ می تواند تمایز بسیار خوبی ایجاد کند.  علاوه بر اینکه می توانید از رنگ برای انتقال پیام خود استفاده کنید این گزینه برای مشتریان نیز بسیار جذاب خواهد بود. سایت آمازون یکی از برندهایی است که معمولا از حس اضطرار و کمبود برای قانع کردن مشتریان برای خرید استفاده می کند.

 به کمک پاپ آپ ها به کاربران خود انگیزه بدهید:

گزارش های موجود نشان می دهد سایت های تجارت الکترونیکی که کد تخفیف یا کوپنی را بر روی سایت خود منتشر می کنند فروش بیشتری خواهند داشت:

  • استفاده از کوپن احتمال فروش را تا ۸ درصد افزایش می دهد
  • از میان تمامی فروش هایی که در سایت Shopify در بازه زمانی یکساله رخ می دهد، ۱۷ درصدشان از کد تخفیف یا کوپن استفاده کرده اند.

شما نیز به عنوان سایت تجارت الکترونیک می توانید از این آمار و ارقام استفاده کنید.یکی از روش های ساده برای نشان دادن کد تخفیف یا کوپن بر روی سایت استفاده از پاپ آپ های جذاب و چشم نواز است.  اینکار باعث می شود نه تنها کد تخفیف را با طراحی زیبا در اختیار کاربران خود قرار دهید بلکه به شما کمک می کند آدرس ایمیل آن ها را جمع آوری نمایید. این یک بازی برد-برد است. شما می توانید هر چقدر پیشنهاد که دوست داشتید در سایت خود ایجاد کنید. با اینحال باید به خاطر داشته باشید که پاپ آپ به کار رفته در سایت نباید با تجربه کاربری  تداخل داشته باشد. سایت Buffy در یک بازه زمانی خاص از این پاپ ها برای ارائه تخفیف به مشتریان جدید خود استفاده کرده است. این پاپ آپ رنگ روشنی داشت و به خوبی طراحی شده بود.

 نتیجه گیری:

برای اینکه بتوانید سایت تجارت الکترونیک قدرتمندی طراحی کنید به درک درستی از شرایط موجود نیاز دارید. از همان ابتدا باید بتوانید تاثیر قدرتمندی بر روی ذهن مخاطبان خود داشته باشید. برای رسیدن به چنین هدفی باید به مشتریان خود نشان دهید برای خرید به مکان امنی آمده اند و به آن ها اطلاعاتی که نیاز دارند را به شیوه ساده، ارائه کنید.  این فهرست قطعا فهرست کاملی نیست و همه نکاتی که برای طراحی سایت تجارت الکترونیک نیاز است را نمی توان در یک مقاله گنجاند. بعد از اینکه طراحی صفحه اول سایت را به درستی انجام دادید به فکر طراحی صفحاتی همچون صفحه محصول و صفحه خرید باشید. سعی می کنیم در مقالات آینده در مورد طراحی صفحات دیگر سایت های تجارت الکترونیک نیز صحبت کنیم. اگر تجربه موفقی در مورد طراحی صفحات سایت تجارت الکترونیک خود دارید در بخش دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن