بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه از نظرات مخاطبان برای رشد کسب وکار خود استفاده کنیم؟

مرور و نظرات مشتریان ، می تواند قابلیت و اطمینان  محصولات یا  خدمات شما را افزایش دهد. زمانی که مشتریان احتمالی وارد سایت شما می شوند و می بینند که افراد واقعی از محصولات شما استفاده می کنند و نظر مثبتی در مورد پیشنهادات شما دارند، به خرید ترغیب خواهند شد.  اما سوال اینجاست که چگونه می توان چنین نظر مثبتی را  از طرف مشتریان به دست آورد؟ چگونه می توان از قدرت نظرات ان برای رشد کسب وکار استفاده کرد؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

از نظرات وبلاگ نویسان  در مورد محصولات خود استفاده کنید و از این طریق سئوی سایت را بهبود ببخشید:

یکی از مهم ترین فاکتورهای رتبه بندی در گوگل،  استفاده از بک های مفید و با ارزش  است. بنابراین  استراتژی های لینک بیلدینگ باید در برگیرنده تعامل با وبلاگ نویسان و استفاده از نظرات آن ها در باره محصولات و خدمات شما باشد. شما می توانید به دنبال سایت های محبوبی بگردید که محصولات و خدمات سایر سایت ها را مرور می کنند و به بررسی آن می پردازند.  اگر در این مسیر تازه کار هستید، به دنبال وبلاگ نویسان تازه کار یا افرادی باشید که زیاد شناخته شده نیستند. بررسی نظرات مشتریان در مورد یک محصول خاص در گوگل می تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد . زمانی که وبلاگ نویسان، محصولات و خدمات شما را مورد بررسی قرار می دهند و نظر خود را درباره آن می گویند، به احتمال زیاد به آن لینک خواهند داد. باید ببینید که ایا آنها دوست دارند  از انکر تکست خاصی برای لینک شما استفاده کنند یا خیر. به ک کلیدواژه های متغیر، می توانید  برای واژه هایی که از اهمیت زیادی برای کسب وکارتان برخوردار است رتبه ای داشته باشید.  روش دیگری که می تواند در تشویق وبلاگ نویسان و سایر کارآفرینان برای مرور و نظر دادن در مورد محصولات و خدمات شما مفید باشد، ایجاد یک برنامه حمایتی  و وابسته است. یک انگیزه مالی می تواند برای تشویق افراد برای بررسی و نظر محصولات و خدمات مفید باشد.

از بهترین مشتریان خود بخواهید محصولات و خدمات شما را مورد بررسی قرار دهند و در مورد آن نظر بدهند:

زمانی که به دنبال کسب نظرات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات خود هستید، مشتریان خود را فراموش نکنید. از آن ها بخواهید محصولات و خدمات شما را مورد بررسی قرار دهند و در مورد آن نظر بدهند. لازم نیست کار زیادی انجام دهید. به صورت مستقیم و از طریق کمپین ی خود به آن ها دسترسی داشته باشید.  بیشتر   رضایت نامه مشتریان یا نظرات آن ها را در صفحه اصلی خود قرار می دهند. به عنوان مثال سایت GetResponse را در نظر بگیرید. این سایت ارائه دهنده نرم افزار بازاریابی ایمیلی محبوبی است.  این سایت در صفحه اصلی سایت خود نقل قول ها  و داستان های ویژه ای از مشتریان را بیان کرده است.  اگر محصولات شما در سایت های بزرگی همچون آمازون لیست شده است، ممکن است مشتریانی که از شما خرید می کنند را نشناسید. متاسفانه، سایت آمازون نیز این اطلاعات را در اختیار شما قرار نمی دهد. ابزارهای عالی همچون Salesbacker وجود دارد که به کمک آن می توانید با خریداران خود در ارتباط باشید و از آن ها بخواهید در مورد محصولات شما نظر بدهند. هر چقدر تعداد نظرات و بازخوردهایی که از مشتریان خود دریافت می کنید بیشتر باشد، فروش بیشتری خواهید داشت.

 افراد را تشویق کنید نظرشان را در مورد محصولات شما بیان کنند:

اگر در سایت آمازون  محصولات خود را به فروش می رسانید، ایجاد انگیزه ایده خوبی نخواهد بود. با اینحال، روش های دیگری برای تشویق مشتریان در  نظر دادن وجود دارد. به عنوان مثال می توانید یک کوپن ارائه کنید، هدیه ای در نظر بگیرید یا تخفیفی برایشان قائل شوید.  به عنوان مثال سایت Adagio Teas را در نظر بگیرید. این سایت به ازای هر نظری که مشتری در سایت ارائه می کند یک امتیاز به او می دهد. به ازای هر ۱۰۰ امتیازی که کاربر از این طریق جمع آوری می کند، می تواند هدیه ۱۰ دلاری دریافت  نماید. مشتری قادر خواهد بود ۱۰ دلار هدیه خود را هرگونه که دوست دارد  صرف کند.  برخی از افراد بر این باورند که ایجاد انگیزه برای نظر دادن روش مناسبی نیست. با اینحال برخی از شرکت ها به همین طریق توانسته اند موفقیت زیادی کسب کنند. اصولا،  در چنین شرایطی باید رویکردهای خود را با چیزی که به فروش می رسانید منطبق سازید. اگر ایجاد انگیزه به درستی انجام شود می تواند یک  استراتژی موثر برای دریافت نظر مشتریان باشد.

مشتریان خود را در سایت برجسته کنید:

سایت GetResponse که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم از همین تاکتیک استفاده کرده است.  افراد می توانند لینک سایت خود را در صفحه اصلی شما داشته باشند. البته به خاطر داشته باشید که این روش نیز برای همه مشتریان جذاب نیست. قبل از به کار بردن این استراتژی باید بدانید که مشتریان شما  دوست دارند در صفحه اصلی  سایت دیده شوند یا خیر. اگر جامعه ای از کارآفرینان یا بازاریابان را دارید می توانید از این گزینه استفاده کنید. اگر این افراد از محصولات یا خدمات شما استفاده می کنند، ارزش آن را می دانند. چرا از آن ها نمی خواهید نظرشان را بگویند یا قابلیت آن را بیان نمایند؟

سایت DistroKid نمونه عالی در این مورد است. اگر سری به این سایت بزنید،   متوجه خواهید شد که اصلا منوی ناوبری در آن وجود دارد. تنها کاری که شما می توانید در این سایت انجام دهید ثبت نام و ورود است.  در انتهای صفحه، می توانید نقل قول ده ها موسیقیدانی که از خدمات آن ها استفاده می کنند را مشاهده کنید.

 سایت خود را برای نظرات مخاطبان کنید:

زمانی که می خواهید نظرات مخاطبان را به خود جلب کنید، باید  نقاط قوت و ضعف سایت را بررسی نمایید. در این مرحله موارد زیر را مدنظر داشته باشید:

  • ایا نظر دادن برای بازدیدکنندگان سایت اسان است؟
  • ایا افراد می توانند نظرات موجود را در سایت پیدا کنند؟ ایا می دانند که قادرند در سایت شما نظر خود را قرار دهند؟
  • ایا کاربران دستگاه های ی می توانند به راحتی نظر خود را قرار دهند؟
  • ایا نظرات خوب و بد به صورت همزمان و در کنار هم، منتشر می شود؟ زمانی که نقاط قوت و ضعف محصولات در کنار همدیگر منتشر می شود، ایجاد اعتماد در میان مشتریان بسیار راحت تر خواهد بود.

 

یک نمونه عالی در مورد سایت ی جذاب، Nite Watches است. زمانی که  صفحه محصولات را مشاهده می کنید، می توانید کمی اسکرول نمایید و نظرات مشتریان را در مورد محصول ببینید.  همچنین یک لینک واضح و شفاف برای نظر دادن وجود دارد.

سخن نهایی:

استفاده از نظرات مخاطبان، تفاوت زیادی در کسب وکار شما ایجاد می کند. بیشتر کارآفرینان و شرکت ها در مورد استفاده از آن مطمئن نیستند و نمی دانند از کجا باید کار خود را آغاز کنند. زیاد نگران نباشید. کار خود را آغاز کنید.  در مسیر خود متوجه خواهید شد که چه کارهایی برای بهبود و بهینه سازی این جنبه از سایت موثر است.

منبع: entrepreneur

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن