سئومقالات وب

چگونه از طریق سئو، سرنخ تولید کنیم؟

سئو فرآیندی است که بیشتر افراد آن را به عنوان یک روش موثر برای هدایت ترافیک به سایت می شناسند اما تیم های بازاریابی و اندکی آن را به عنوان ابزاری برای تولید سرنخ یا تبدیل آن به مشتری  قبول دارند. تنها ۱۰ درصد از بازدید کنندگانی که از طریق جستجوی طبیعی وارد سایت می شوند برای خرید آماده هستند. با اینحال،  د بهینه سازی جستجو برای مقاصدی همچون  افزایش ترافیک سایت باعث می شود بازاریابان پتانسیل این روش برای تبدیل ۹۰ درصد از بازدید کنندگان به سرنخ را نادیده بگیرند. سئوی مدرن چیزی بیشتر از انجام پژوهش بر روی کلیدواژه ها، به دست آوردن لینک، بهینه سازی محتوای سایت و استفاده از  متا دیتا برای واژه های هدف قرار داده شده است. اگر فرایند سئو به خوبی به کار رود  کسب وکارها را قادر می سازد در هر مرحله از خرید، ان را به سایت جذب کنند، محتوای با ارزشی را برای این افراد فراهم آورند و در نهایت ترافیک طبیعی را به مشتریان وفادار تبدیل نمایند. خوب حالا سوال اینجاست که تمامی این موارد چگونه حاصل می شود؟ پاسخ به این سوال بسیار ساده است.  اگر بتوانید طرز فکر تیم بازاریابی و فروش را در مورد سئو تغییر دهید قادر خواهید بود از تمامی یی که در بالا به آن اشاره کردیم بهره مند شوید.  چیزی بیشتر از یافتن  کلمات کلیدی است که به طور رر مورد استفاده قرار می گیرد. این فرایند به معنای تجزیه و تحلیل نیت مشتریان است. محتوای با کیفیت چیزی بیشتر از  دام برای به دست آوردن لینک است. با کمک محتوای با کیفیت قادر خواهید بود منابع ارزشمندی را فراهم کنید که افراد به آن نیاز دارند. اگر زمان کافی برای انجام تمرینات سئو کنار بگذارید، می توانید از آن به عنوان ابزار تولید سرنخ استفاده کنید.

نیت کاربران را در مورد کلیدواژه های خود مورد بررسی قرار دهید:

به این موضوع فکر کنید که سازمان شما چگونه از پژوهش کلیدواژه ها استفاده می کند.  ایا این موضوع به معنای کشف گزینه های جدید است یا اینکه تنها برای یافتن عبارت های محبوب استفاده می شود؟  اگر هدف شما از پژوهش کلید واژه تنها یافتن عبارت های محبوب باشد فرصت به دست آوردن نیت مشتری در مورد کوئری ها را از دست خواهید داد. این کوئری ها می توانند ترافیک طبیعی به سمت سایت شما هدایت نمایند. فرض کنید شما صفحه فرودی در سایت دارید که قابلیت نرم افزار انتشار خودکار محتوا در رسانه های اجتماعی را توضیح می دهد. این  صفحه فرود قادر است ترافیک زیادی برای کلیدواژه” بازاریابی رسانه های اجتماعی” ایجاد کند.  زمانی که ابزار آنالیتیکی خود را مرور می کنید متوجه می شوید که بونس ریت این صفحه بسیار بالاست.  این موضوع احتمالا بدین خاطر است که  صفحه شما همان چیزی نیست که جستجوکنندگان به دنبالش بوده اند. برای اینکه بتوانید بونس ریت خود را کاهش دهید باید تمایل و نیت کاربران را در مورد  کوئری ها بشناسید. شاید بتوان گفت ساده ترین روش برای کشف چنین نیت هایی مطالعه SERP برای  کلیدواژه که معمولا به صورت سوالی مطرح می شود. گوگل سرمایه گذاری زیادی کرده است تا بتواند  نتایج مرتبطی در اختیار بازدید کنندگان خود قرار دهد.  جستجوی انجام شده برای بازاریابی رسانه های اجتماعی می تواند SERP بسیار خوبی ایجاد کند که در آن تعداد زیادی ات پولی، اسنیپت های برجسته ، اخبار و غیره در اختیار کاربران قرار می گیرد. در کنار این موارد، نتایج طبیعی  نشان داده می شود.  تمامی این موارد بیان می کند که کاربران به دنبال اطلاعات و داده های مورد نیاز خود هستند و به دنبال نرم افزار نمی گردند. در چنین شرایطی به دست آوردن نیت کاربر در مورد یک کوئری می تواند به شما کمک کند محتوای عالی و آموزنده ایجاد کنید.

بازدید کنندگان را در مراحل مختلف خرید هدف قرار دهید:

خریداران مدرن از طریق ۴ مرحله مجزا به خرید می پردازند. این مراحل در برگیرنده آگاهی،  کاوش راه حل ها، مقایسه فروشندگان و  خرید است.  محتوای سئو که برای تبدیل سرنخ و به دست آوردن آن بهینه سازی شده است باید بتواند افراد را در هر مرحله از خرید هدف قرار دهد.

  • خریداران در مرحله آگاهی تنها در مورد مشکلی که دارند آگاهند و به دنبال راهنمای با کیفیتی هستند که راه حل های احتمالی را در اختیارشان قرار می دهد. آن ها به دنبال اطلاعات سطح بالا می گردند. اینفوگرافیک ها، پست های کوتاه وبلاگی و ها می تواند برای پاسخ دادن به نیاز مشتریان موثر باشد.
  • خریداران در مرحل کاوش در مورد مشکلات خود آگاه هستند و به طور فعال به دنبال راه حل های موجود می گردند. آن ها برای خرید آماده نشده اند و در مورد جنبه های خاص راه حل شما علاقه ای از خود نشان نمی دهند. در عوض، این افراد به دنبال اطلاعات عمومی در مورد ارزش راه حل های مختلف هستند. محتوای طولانی و کتاب های الکترونیکی در تعامل با خریدار مفید خواهد بود. استفاده از چنین مواردی می تواند فرصت خوبی برای جذب اطلاعات تماس مشتریان فراهم آورد.
  • خریداران در مرحله مقایسه به طور فعال راه حل های فروشندگان را مورد ارزیابی قرار می دهند. آن ها مطمئن هستند که به محصولات نیاز دارند و به دنبال مقایسه پیشنهادات مختلف می روند.با تعریف جنبه های خاص محصول خود و ارزشی که این محصول ارائه می کند به آن ها کمک کنید. چک لیست ها، مطالعات موردی و مقایسه محصولات در این مرحله مفید خواهند بود.
  • خریداران در مرحله خرید به خوبی می دانند چه چیزی می خواهند و برای خرید آماده شده اند. صفحات فرودی که بتواند فرآیند خرید را ساده تر کند و دسترسی آسانی به اطلاعات تماس فراهم آورد در این مرحله ضروری خواهد بود.

با فراهم آوردن محتوای بهینه شده در تمامی مراحل می توانید اتوریتی برند را توسعه دهید.

از CTA های مفید و موثر استفاده کنید:

انتشار محتوا در صفحات متعدد می تواند بهترین روش برای هدف قرار دادن خریداران در مراحل مختلف خرید باشد. هر صفحه ای که شما ایجاد می کنید کلیدواژه ای را هدف قرار می دهد که برای تمایل و نیت کاربران مناسب است. هر صفحه ای می تواند یک منحصر به فرد در خود داشته باشد تا بتواند کاربر را به تعامل وادارد و باعث ایجاد سرنخ شود.

  • CTA هایی که به منابع اشاره دارند می توانند یک روش موثر برای ایجاد تعامل کاربران باشند
  • CTA برای محتوایی که نیاز به پر کردن فرم دارند می تواند روش عالی برای جمع آوری اطلاعات تماس افراد باشد.
  • CTA برای بررسی های رایگان می تواند روش موثر برای هدایت مشتریان احتمالی از مرحله مقایسه در خرید باشد. همچنین  این CTA برای به دست آوردن اطلاعات تماس سرنخ های امیدوار کننده عالی خواهد بود.

استفاده از CTA موثر برای راهنمایی ترافیک طبیعی از طریق فرایند خرید، سرنخ های شما و نرخ تبدیل را به طور طبیعی افزایش خواهد داد و می تواند حس اعتماد به نفسی را در میان مشتریان برند ایجاد کند.

تغییر روش های سئو برای پشتیبانی از تولید سرنخ:

سئو یک روش جداگانه برای افزایش ترافیک طبیعی سایت نیست. این فرایند باید به همراه تلاش های تولید سرنخ و پرورش آن مورد استفاده قرار گیرد. برای اینکه بتوانید از این گزینه به خوبی استفاده کنید باید اطلاعات دقیقی که مشتریان نیاز دارند را در اختیارشان بگذارید. مرور ابزار آنالیتیکی سایت می تواند بهترین نقطه برای آغاز ارزیابی استراتژی سئوی شما باشد. به دنبال صفحاتی باشید که بونس ریت بالایی دارند. از ابزار سئو برای بهبود محتوای چنین صفحاتی استفاده کنید.

منبع: business2community

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن