بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه ارزش طول عمر مشتری و سودآوری را افزایش دهیم؟

نگهداری مشتریان فعلی برای کم هزینه تر از به دست آوردن مشتریان جدید است. هنوز هم بیشتر شرکت ها هزینه های زیادی را برای کسب مشتریان جدید صرف می کنند و به فکر نگهداری مشتریان فعلی خود نیستند. به همین خاطر ان ها مشتریان جدیدی کسب می کنند اما در این مسیر موارد زیادی را از دست می دهند. زمانی که می خواهید بودجه بعدی خود را برای بازاریابی تنظیم کنید این موضوع را مد داشته باشید.  اولین کاری که باید انجام دهید توسعه تاکتیک های استراتژیک و خاص برای حفظ مشتریان فعلی است. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

روش های استراتژیک برای :

سه استراتژی کلیدی وجود دارد که کسب و کارها می توانند از آن برای افزایش ارزش طول عمر مشتری استفاده کنند.  اجازه دهید این موارد را با جزییات بیشتری مورد بحث قرار دهیم:

افزایش فروش به ازای سفارش: اولین استراتژی برای افزایش ارزش طول عمر مشتریان، افزایش فروش به ازای هر سفارش است. هدف شما باید تحریک و ترغیب مشتری برای صرف هزینه های بیشتر در هر معامله باشد.

افزایش فروش در طول زمان: استراتژی دومی که برای افزایش ارزش طول عمر مشتری به کار می رود افزایش تعداد فروش در طول زمان است.  با اینکه استراتژی اول بر روی ارزش هر کدام از معاملات فردی تمرکز کرده بود این استراتژی بیشتر بر روی مقدار معاملات تمرکز دارد.

کاهش هزینه برای خدمت کردن به مشتری: استراتژی سوم برای افزایش ارزش طول عمر مشتری کاهش هزینه های کسب وکار برای خدمت کردن به مشتریان است. این کار در برگیرنده کاهش تمامی هزینه هاست. هر چقدر هزینه های پیشنهادی کمتر باشد تعامل مشتری نیز بیشتر می شود.

تاکتیک هایی برای اجرای استراتژی  ها:

بعد از اینکه استراتژی خود را برای افزایش ارزش طول عمر مشتری انتخاب کردید، باید تاکتیک های اجرای این استراتژی ها را تعیین نمایید. چگونه می توان این استراتژی ها را به عمل تبدیل کرد؟

خوشبختانه گزینه های زیادی در دسترس شما قرار دارد. در این بخش ۵ مورد از گزینه های موجود را با هم مرور می کنیم:

  1. ارتباط:

برای افزایش فروش در طول زمان و افزایش ارزش طول عمر مشتری، باید به طور مداوم با مشتریان خود تعامل داشته باشید. راز توسعه یک برند قوی ارتباط و تعامل قدرتمند با مشتریان است.  اینکار با فراهم آوردن قول های داده شده و برطرف کردن های مشتریان آغاز می شود. بازاریابی ایمیلی یکی از ابزارهای عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان است  و می تواند ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهد. در روز تولد  مشتری یا سایر مناسبت ها، تخفیف هایی را برایش ارسال کنید. از خلاق بودن نترسید. شما می توانید از قدرت رسانه های اجتماعی برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده کنید. مثلا مسابقه ای در صفحه فیس بوک یا اینستاگرام خود راه اندازی کنید و به افراد جایزه بدهید. خدمات رسانی به مشتریان، بخش مهمی از این ارتباط است. اگر خدمات رسانی به مشتریان ضعیف باشد، افزایش ارزش طول عمر مشتری بسیار دشوار خواهد بود. مطمئن شوید که مشتریان شما ارتباط خوبی با شرکت دارند. همچنین اطمینان حاصل کنید که تیم خدمات رسانی به مشتریان ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته در اختیار افراد هستند.

  1. شخصی سازی:

محتوای شخصی سازی و ارائه پیشنهادات شخصی برای ایجاد ارزش طول عمر مشتری ضروری است. این روزها، بازاریابان به داده های زیادی دسترسی دارند و به همین خاطر ارائه محصولات و خدمات شخصی سازی شده بسیار اسانتر است.  از قدرت محتوای پویا بر روی سایت و بازاریابی ایمیلی خود استفاده کنید. به عنوان مثال می توانید محصولات مرتبطی را نشان دهید که مشتریان به آن علاقه مند هستند.

  1. انحصار:

با ایجاد پیشنهادات و برنامه های منحصر به فرد باید به مشتریان خود پاداش دهید. اینکار را باید برای مشتریان وفادار خود انجام دهید. برنامه خرید را برای مشتریان خود خاص و منحصر به فرد سازید. علاوه بر این، اطمینان حاصل نمایید که  مشتریان می توانند به راحتی خرید خود را تکرار کنند. به عنوان مثال مطمئن شوید که فروشگاه شما بازیابی رمز عبور را ساده تر کرده است و مشتریان می توانند اطلاعات اکانت خود را به راحتی ذخیره نمایند.

  1. جزییات:

جزییات اهمیت بسیار زیادی دارد. اگرچه مشتریان محصولات و خدمات مورد نیاز خود را در گذشته از شما خریده اند و از تجربه خود راضی هستند اما شما نمی توانید برنامه اینده خود را بر این موارد بنا کنید. به خاطر داشته باشید که رضایت و در  ایجاد وفاداری مهمی دارد. بسته بندی محصولات می تواند برای مشتری بسیار مهم باشد. این موارد را حتما به خاطر داشته باشید.

  1. تعامل دوباره:

برای اینکه مشتریان قبلی خود را به تعامل وادارید چه کاری انجام می دهید؟ اگر تلاشی برای تعامل دوباره با مشتریان قبلی خود نداشته باشید نمی توانید انتظار داشته باشید خرید و معامله خود را دوباره تکرار کنند. شما می توانید تعامل دوباره را از طریق بازاریابی مجدد ایمیلی انجام دهید. به مشتریانی که در طول سه ماه گذشته چیزی از شما ی نکرده اند یا  افرادی که در شش ماه گذشته پیام های ایمیلی تان را دریافت نکرده اند یک ایمیل ارسال کنید. محصول یا خدمات خاصی را به آن ها پیشنهاد کنید تا دوباره بازگردند.  تعامل دوباره باید در زمان واقعی اتفاق بیفتد. به خریدارانی که کارت خرید خود را رها کرده اند ایمیل ارسال کنید.  ات خود را به سمت افراد هدایت کنید که از صفحات خاص بر روی سایت بازدید کرده اند اما چیزی نخریده اند. هر دو تاکتیک برای افزایش فروش در مشتریان جدید و فعلی به کار می رود. اجازه ندهید مشتریان کسب وکار شما را رها کنند. با آن ها تعامل داشته باشید.

آغاز کار:

افزایش ارزش طول عمر مشتری به توانایی شما برای توسعه استراتژی های طولانی مدت و تاکتیک های کوتاه مدت برای اجرای این استراتژی ها بستگی دارد.تاکتیک هایی که امروز بیان کردیم را کنید تا بتوانید ارزش طول عمر مشتریان خود را بهبود ببخشید. به خاطر داشته باشید که شرکت های اندکی بر روی حفظ مشتریان فعلی خود سرمایه گذاری می کنند. این موضوع بدین معنی است که یتان به اندازه کافی بر روی تاکتیک های افزایش ارزش طول عمر مشتری هزینه صرف نمی کنند. به همین خاطر اولین و اصلی ترین اولویت شما باید حفظ مشتریان وفادار باشد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن