بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چرا سرنخ های تولید شده در سایت به مشتری تبدیل نمی شوند؟

های عالی و با کیفیت هدف هر کسب وکاری است اما اگر این سرنخ ها ارزش زیادی برای شما نداشته باشند چه اتفاقی رخ می دهد؟ برای اینکه بتوانید سرنخ ها را به مشتری تبدیل کنید به استراتژی جامع، فناوری مناسب، آموزش صحیح و موارد دیگر نیاز دارید تا در کنار هم بتوانند شما را به هدفتان برسانند.  بیشتر کسب وکارهای موجود از بهترین آژانس های بازاریابی برای رشد کسب وکار خود استفاده می کنند. با اینحال باز هم نمی توانند تبدیل مناسبی در سرنخ ها داشته باشند. در این مقاله اصلی ترین دلایل تبدیل نشدن سرنخ به مشتری را با هم مرور خواهیم کرد. پس همراه ایده باشید.

اشکال در استراتژی بنیادین شما:

تایید صلاحیت سرنخ باید بنیان و اساس استراتژی شما باشد.  متمایز کردن سرنخ های خوب از سرنخ های ضعیف می تواند کار اسانی باشد. تیم شما باید بداند چه نوع انی بیشتر بر روی محصولات و خدماتتان سایه گذاری می کنند و چه کسانی در خرید با چالش مواجه می شوند. فقط به خاطر داشته باشید که این ها نیز ممکن است با گذشت زمان تغییر کند.  زمانی که می خواهید به کمک ماتریکس های موجود صلاحیت سرنخ ها را بررسی کنید ممکن است مجبور شوید استاندارد برای هر بسته را  بسنجید.  در ابتدا سرنخ ها را بر اساس نرخ تبدیلی که دارند در بسته های مختلف قرار دهید. اگر احساس کردید گروهی نرخ تبدیل بالا یا پایینی نسبت به سایر اجزای آن بسته دارد آن را به بسته جداگانه ای انتقال دهید.

بعد از اینکه بسته ها را به همراه لایه های داخلی شان تعریف کردید می توانید استراتژی خود را بر اساس داده های زنده تنظیم نمایید.

نبود ارتباط بین تیم فروش و بازاریابی:

خوب یکی از اصلی ترین دلایل تبدیل نشدن سرنخ ها به فروش به خاطر نبود ارتباط بین تیم بازاریابی و تیم فروش است.  ممکن است بین این دو بخش ارتباط خوبی برقرار نباشد. بر اساس مطالعات انجام شده، ۸۷ درصد از واژه هایی که تیم فروش و تیم بازاریابی برای توصیف یکدیگر به کار می   واژه های منفی هستند.  به همین خاطر رهبر یا مدیر کسب وکار باید به این دو دپارتمان یادآوری کند که هدف یکسانی را دنبال می کنند و بتواند آن ها را با هم همتراز نماید. مدیران باید تیم ها را در محور اهداف زمینه ای یکسانی همچون استفاده از بازاریابی برای رسیدن به فروش بیشتر، همتراز نمایند.  با نبود همترازی، ارتباط بین این دو بخش نیز بسیار ضعیف خواهد بود. زمانی که ارتباط داخلی ضعیف باشد، درک درستی از خریدار حاصل نخواهد شد و همین امر به کاهش فروش منجر خواهد شد. تیم فروش و بازاریابی  باید جزییات پرسونای خریداران را با هم مرور کنند و داده هایی که به دست می آورند را در اختیار هم قرار دهند تا بتوانند نرخ تبدیل بالایی را تجربه کنند.

 حتما بخوانید: هوش مصنوعی چگونه می تواند به همترازی بازاریابی و فروش کمک کند؟

 

معماری و  صفحه فرود با طراحی ضعیف:

اگر و صفحات فرود مرتبط با آن  به قدیمی برسند و نتوانند ارتباط خوبی با مشتریان بالقوه برقرار نمایند، کسب وکار موجود نمی تواند به راحتی سرنخ را به فروش تبدیل نماید.

نه تنها سایت ها و صفحات فرود با ظاهر قدیمی حس خوبی به فرد منتقل نمی کنند بلکه پیام منتقل شده به خریدار احتمالی این است که محصولات و خدماتتان نیز قدیمی هستند و از ترندهای روز دنیا تبعیت نمی کنند.  به همین خاطر باید مطمئن شوید که سایت و صفحات فرود شما ظاهر خوب و به روزی دارد و می تواند افراد را در آن نگه دارد. معماری سایت نیز یکی از نواحی است که باعث نابودی سرنخ ها می شود. در بیشتر موارد سرنخ های آنلاین به خاطر طراحی و معماری ضعیف سایت نابود می شوند. در برخی از موارد مسیر به درستی طراحی نشده و در اواسط کار، همه چیز را از دست می دهد و نمی تواند به مرحله نهایی دست یابد. در برخی از شرایط نیز مسیر طولانی است و کاربر برای رسیدن به مرحله نهایی باید کارهای زیادی انجام دهد. در این مورد کاربر ممکن است خسته شود و سایت را ترک نماید.  به همین خاطر  صفحه اصلی و ناوبری آن باید کاربرپسند و ساده باشد. از دکمه های فراخوان اقدام به عمل درست استفاده کنید تا کاربر مجبور نباشد برای یافتن پیشنهاد شما چندین کلیک را انجام دهد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن