سئومقالات وب

چرا ترافیک سایت تان پایین آمده است؟

زمانی که وارد دنیای وبمستری می شوید با مشکلات و چالش های متعددی روبرو خواهید شد. در برخی از شرایط ممکن است متوجه تغییر در ترافیک سایت خود شوید. شناسایی علت تغییر این ترافیک ها زیاد هم دشوار نیست. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد چگونه می توانید کنترل ترافیک سایت خود را به دست بگیرید و به رشد آن کمک کنید. پس همراه وب ایده باشید.

پارادایم های موبایل بر روی ترافیک سایت اثر می گذارد:

موبایل و دنیای آن عادت های در موتورهای جستجو را تغییر داده است. بیشتر کسب وکارها  حالا می دانند که الگوهای جستجو در سایت شان دستخوش تغییرات زیادی شده است. این موضوع بدین خاطر  است که ما در قلب یک تغییر مهم هستیم . این تغییر نشان می دهد افراد چگونه برای یافتن محصولات و خدمات مورد نیاز خود از موتورهای جستجو استفاده می کنند. تغییر و اختلال در الگوهای ترافیک زمانی که جستجو با موارد محلی تقاطع پیدا می کند مشهودتر است.  این تغییرات به خاطر مهاجرت به سمت مصرف محتوا بر روی موبایل و دستگاه های موبایلی است. همین امر باعث می شود روز و ساعتی از روز که افراد به جستجو می پردازند نیز تغییر پیدا کند. در چنین شرایطی  کلمات کلیدی که افراد از آن برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند هم دستخوش تغییر می شود. درک چنین تغییراتی می تواند به شما کمک کند ترافیک از دست رفته را باز گردانید.

مهاجرت به سمت موبایل و دستگاه های موبایل بر روی نحوه ارتباط بازدیدکننده با کسب وکار نیز اثر می گذارد. به عنوان مثال نمایش اطلاعات به فرمت پی دی اف ممکن است دیگر برای افراد مفید نباید. علاوه بر این، ایجاد فرصت برای برقراری تماس با شما  می تواند را افزایش دهد . در این شرایط نکته مهمی که باید بدانید این است که بازدیدکننده سایت تان چه چیزی را ترجیح می دهد. بر اساس این اولویت ها باید سایت را تغییر دهید.

تغییراتی در عادت های ان رخ داده است:

شناسایی تغییراتی که در حوزه جستجو رخ داده بسیار خسته کننده است. چالش  اینجاست که شما باید ببینید چه چیزی تغییر کرده و افراد به دنبال چه چیزی هستند. کاهش ترافیک ورودی برای یک سایت ممکن است با افزایش ترافیک به محصولات یا خدمات دیگر مرتبط باشد.  یکی از مثال هایی که در این زمینه می توان زد تغییر در عادت های عکاسی دیجیتال است. در این تغییر سایت هایی که در حال ارائه دوربین های دیجیتال بودند ترافیک خود را بعد از محبوبیت ایفون از دست دادند.

 ترافیک سایت ممکن است به خاطر تغییر در عادت ها کاهش یابد:

یکی از مثال های موجود در تغییرات اخیر مربوط به وردپرس و وبلاگ نویسی است. هر چیزی که به وردپرس و وبلاگ نویسی بود ترندش کاهش یافته است. در این میان ترندهای جستجوی مرتبط با پادکست و استفاده از آن افزایش یافته است.

حجم جستجو برای کوئری های مرتبط با وردپرس هنوز هم بزرگ تر و بیشتر از پادکست کردن است. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که ترندهای مربوط به وبلاگ نویسی به طور مستمر  کاهش یافته  و به احتمال زیاد از این مقدار هم کمتر خواهد شد. در این شرایط ترند تولید پادکست سیر صعودی داشته است. این موضوع بدین معنی نیست که جستجوی مربوط به پادکست جای جستجوهای مربوط به عبارات وردپرس را خواهد گرفت. بلکه این موضوع نشان دهنده روشی است که افراد به دنبال مصرف محتوا در ان هستند و آن چیزی جزو تغییر محتوای متنی به محتوای بصری و صوتی نیست.  این نوع ترندها می تواند ترافیک سایت شما را تغییر دهد. پس باید سعی کنید فعالیت هایی را برای درگیر کردن مشتریان بالقوه در سایت اغاز نمایید.  به عنوان مثال زمانی بود که مشتریان بالقوه دوست داشتند اطلاعات وبلاگ ها را بخوانند یا به دایرکتوری هدایت شوند که نوع خاصی از محصولات در آن وجود داشت. حالا این افراد به جوامع اختصاصی که در مورد محصولات و خدمات وجود دارد بیشتر علاقه نشان می دهند و تحت تاثیر پادکست ها و ات مشتریان خواهند بود.   گام بعدی شناسایی این است که ایا مشتریان بالقوه شما به دنبال ویدئو یا پادکست می گردند یا خیر.

ممکن است مشکل ایندکس کردن داشته باشید:

یکی از مشکلاتی که می تواند بر روی ترافیک سایت شما اثر بگذارد، ناتوانی گوگل برای است. زمانی که سایت در میان افراد محبوب تر می شود ربات های بیشتری برای خزش آن ارسال می گردد.

متاسفانه این ربات ها در همان زمانی وارد سایت می شوند که ربات های گوگل در حال ایندکس کردن سایت می باشند.  در این شرایط ممکن است سایت نتواند منابع مورد نیاز را در اختیار آن ها قرار  دهد و صفحه ۴۰۴ را به نمایش بگذارد یا اینکه هاست اصلا صفحات وب شما را نشان ندهد.  در سناریوی اول وب سرورها نشان دادن صفحات وب را متوقف می کنند زیرا ترافیک موجود فراتر از منابع CPU و رم است. نتیجه این می شود که هاست نمی تواند صفحات وب را نشان دهد.  این موضوع شبیه زمانی است که گرهای زیادی را بر روی رایانه خود باز می کنید و به تدریح صفحات وب شروع به کند شدن یا فریز شدن می کند. سناریوی دوم زمانی است که هاست  با متوقف کردن ترافیک ورودی به سایت شما از سرور محافظت می کند.   این موضوع اغلب بر روی هاست ی رخ می دهد.  هیچ کدام از این پاسخ ها برای شما خوب و مناسب نیستند. مراحلی برای بررسی این موضوع وجود دارد. فایروال هایی همچون Sucuri و WordFence می توانند به شما کمک کنند ترافیک مرتبط با چنین ربات هایی را متوقف کنید یا کاهش دهید. گزینه دیگری که پیش رو دارید تغییر هاست و پلن آن است.

 سایت امنی ندارید:

گوگل کروم  به بازدیدکننده ها در مورد سایت های نا امن می دهد. این موضوع ممکن است باعث نگرانی بازدیدکننده ها شود و آن ها را از سایت دور نماید.

ممکن است سایت تان هک شده باشد:

برخی از اوقات ممکن است سایت هک شده باشد. این موضوع باعث می شود لینک ها و صفحات غیر معتبری ایجاد گردد. این امر تاثیر منفی بر روی رتبه بندی شما دارد. سریع ترین روش برای درک اینکه سایت هک شده این است که از برنامه FTP برای بررسی سایت خود استفاده کنید. بعد از اینکه به کمک وارد سایت شدید، فایل ها را بر اساس تاریخ اصلاح(modified date) مرتب نمایید. صفحات و فولدرهایی که اخیرا اصلاح شده اند( اما نه توسط شما) ممکن است صفحات وب هک شده باشند.  از همین روی برای شناسایی فایل های هک شده استفاده نمایید. یکی دیگر از روش های تایید صفحات هک شده بررسی بخش ایندکس کنسول جستجوی گوگل است. در این بخش باید به دنبال صفحات ایندکس شده ای باشید که خودتان آن ها را ایجاد نکرده اید.  اینکه چگونه از شر هک شدن سایت خلاص شوید  خارج از بحث این مقاله است اما به طور کلی به ابزارهایی همچون phpMyAdmin برای یافتن کاربر مشکوک نیاز دارید. بعد از یافتن این اکانت می توانید آن را حذف کنید.

 افت ترافیک ممکن است به خاطر به روزرسانی ها باشد:

در صنعت سئو، تغییرات زیادی روی می دهد. گوگل به دنبال سایت ها یا فعالیت های بد می گردد و آن ها را هدف قرار می دهد. بر اساس پتنت ها و پژوهش هایی که گوگل منتشر می کند می توان متوجه شد که این شرکت به دنبال مبارزه با اسپم هاست.

جستجو در گوگل به معنای کسب اطلاعات مورد نیاز است شما باید بدانید کوئری جستجو و صفحات وب چه معنایی می توانند در این حوزه داشته باشند. مگر در مواردی که گوگل به طور واضح شکل اسپم را بیان می کند در سایر موارد ممکن است به روزرسانی الگوریتم به معنای بهبود شرایط خاص باشد.  زمانی که ترافیک سایت شما کاهش پیدا می کند باید به روزسانی های موجود را بررسی کنید و ببینید چه چیزی باعث کاهش رتبه بندی و کاهش ترافیک سایت تان شده است. دلایل بسیار زیادی برای تغییر الگوی ترافیک ها وجود دارد. شناسایی این موارد به شما کمک می کند کنترل سایت را در دست بگیرید و برای بهبود فروش و ترافیک، سایت را تغییر دهید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن