سئومقالات وب

پنالتی داده های ساخت یافته در گوگل چیست و چگونه می توان از آن اجتناب کرد؟

همانطور که می دانید اضافه کردن داده های ساخت یافته یا همان خوبی است. با اینحال اگر اشتباهی در اجرای این داده های ساخت یافته رخ دهد ممکن است به از طرف گوگل منجر شود. اگر شما به جزییات اجرای این توجه نداشته باشید مجبور خواهید بود هزینه های زیادی را برای برطرف کردن مشکلاتی همچون از دست دادن خود متحمل شوید. در حوزه داده های ساخت یافته هم به وفور دیده می شود. حتی گوگل هم یک صفحه اختصاصی برای توضیح این نوع اسپم دارد.  موضوع ناراحت کننده ای که در مورد پنالتی مرتبط با داده های ساخت یافته وجود دارد این است که چنین شرایطی حتی با یک درک نادرست یا تبعیت نکردن از دستورالعمل های گوگل به سادگی رخ می دهد. پنالتی مرتبط با اسپم که به عنوان جریمه های دستی نیز شناخته می شود زمانی رخ می دهد که حتی شما نیت اسپم کردن هم ندارید. یک اشتباه کوچک باعث می شود داده های ساخت یافته شما به عنوان اسپم در نظر گرفته شود. به همین خاطر باید اشتباهاتی که در این حوزه رخ می دهد را بشناسید و از تکرار آن ها بپرهیزید. در این مقاله سعی می کنیم برخی از این اشتباهات رایج را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

پنج اشتباه رایجی که در حوزه داده های ساخت یافته رخ می دهد:

  • استفاده از داده های ساخت یافته نامناسب
  • استفاده از داده های ساخت یافته ای که با محتوای داخل صفحه همخوانی ندارد
  • تبعیت نکردن از دستورالعمل های گوگل برای نوع خاصی از داده ها
  • تبعیت نکردن از دستورالعمل کلی گوگل در مورد داده های ساخت یافته
  • استفاده از میانبرها و گرفتن ازادی عمل کاربران

استفاده از داده های ساخت یافته نامناسب:

این اشتباه زمانی رخ می دهد که انتخاب درستی برای داده های ساخت یافته خود ندارید. به عنوان مثال از داده های ساخت یافته ای استفاده می کنید که برای طراحی شده و شرکت شما در حال ارائه یکی از خدمات خود است.  این موضوع نشان می دهد شما در حال گول زدن گوگل و کاربرانش هستید. در چنین شرایطی ممکن است دچار جریمه دستی از طرف گوگل شوید.

داده های ساخت یافته با چیزی که در صفحات خود ارائه می کنید همخوانی ندارد:

هر اطلاعاتی که در داده های ساخت یافته خود به کار می برید( همچون ها) باید با اطلاعاتی که در صفحات خود می گنجانید همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال ممکن است در داده های ساخت یافته خود اطلاعاتی را در مورد محصول یا خدماتتان ارائه کنید که با اطلاعات موجود در صفحه همخوانی ندارد.

صفحه توسعه دهندگان برای انواع داده های خاص را مطالعه نکرده اید:

اگر نتوانید دستورالعمل های مرتبط با انواع داده های خاص را بخوانید و دنبال کنید ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شوید. این خطاها به جریمه دستی هم منجر خواهد شد. سری به صفحه توسعه دهندگان گوگل بزنید و ببینید چه دستورالعمل هایی برای انواع مختلف داده های خاص بیان شده است. چند دقیقه مطالعه دقیق شما را از جریمه شدن دور می کند.

 ممکن است دستورالعمل های کلی گوگل درباره داده های ساخت یافته را مطالعه نکرده باشید:

علاوه بر دستورالعمل هایی که برای انواع خاصی از داده ها وجود دارد گوگل دستورالعمل هایی را منتشر کرده است که برای همه داده های ساخت یافته به کار می رود. به همین خاطر باید درک درستی از سیاست های کلی گوگل داشته باشید تا بتوانید از جریمه شدن خود را دور نگه دارید.

یک نکته مهم: تنها بدین خاطر که داده های ساخت یافته شما در ابزار داده های ساخت یافته در گوگل تایید می شود نمی توانید از درست بودنش مطمئن شوید.  سعی کنید دستورالعمل های کلی گوگل را درک کنید.

 رفتارهای دستکارانه دارید و از میانبرها استفاده می کنید:

به عنوان مثال ی ممکن است اصلا موقعیت شغلی در خود نداشته باشد اما از داده های ساخت یافته ای استفاده کند که در آن موقعیت های شغلی مختلفی به نمایش گذاشته می شود. این کار به معنای رفتارهای دستکارانه برای جذب کاربر ازصفحه نتایج جستجوی گوگل است و می تواند باعث جریمه شدنتان گردد.

خوب همانطور که مشاهده کردید به کار بردن داده های ساخت یافته نیاز به توجه و دقت فراوانی دارد. توصیه می کنیم همه دستورالعمل های موجود در گوگل را مطالعه کنید تا از بروز این خطاها پیشگیری نمایید.  اجازه ندهید نتایج ابزار تست داده های ساخت یافته شما را فریب دهد. اگر می خواهید در حوزه داده های ساخت یافته موفقیت خوبی کسب کنید، بهتر است دستورالعمل های گوگل را مطالعه نمایید. سعی کنید از اشتباهاتی که در این مقاله بیان کردیم هم پیشگیری کنید تا تجربه بهتری از این قابلیت داشته باشید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن