مقالات وب

آموزش قدم به قدم نصب وردپرس

سیستم مدیریت محتوای وردپرس با ۵ دقیقه ای مشهورش شناخته می شود.در این نوشته قصد داریم تا تمامی مراحل نصب ورد پرس را در زمان معروف ۵ دقیقه ای به شما آموزش دهیم البته توجه داشته باشید که فرض بر این است که قبلا دامنه و فضای وب خود را از وب تهیه نموده اید . اگر هنوز اقدام به تهیه نکرده اید می توانید اینجا را کلیک کنید تا به سرعت صاحب دامنه و هاست شوید.

مرحله اول : دانلود وردپرس

ابتدا ورد پرس را از  اینجا  دانلود کرده و سپس آن را از حالت فشرده خارج سازید

مرحله دوم : خارج کردن وردپرس از حالت فشرده

بعد از دانلود ورد پرس آن را از حالت فشرده خارج سازید و در یک فولدر جدید ذخیره (Extract ) نمایید. برای این کار میتوانید از هایی مثل Winrar استفاده کنید

مرحله سوم : ساخت دیتابیس برای نصب وردپرس

حال باید دیتابیسی برای ورد پرس بسازیم ، با توجه به اینکه اکثرا هاست ها از کنترل پنل سی پنل Cpanel  و دایرکت ادمین Direct Admin  استفاده میکنند. ما هر اقدام به آموزش هر دو نوع دیتابیس میکنیم .

mysql-database

 

برای ساخت دیتابیس وارد مدیریت هاست cpanel سایت خود شوید.( مانند www.example.com/cpanel). پس از به داشبورد cpanel از بخش Databases گزینهMysql Databases را انتخاب می کنیم.

 

 

حال باید یک نام برای دیتابیس انتخاب کنید.شما می توانید از هر نامی برای دیتابیس استفاده کنید اما بهتر است از کلماتی معنی دار ( مثل blog ) برای دیتابیس استفاده کنید. پس از انتخاب نام باید گزینه Create Database را انتخاب کنید تا دیتابیس ساخته شود.

database-user

 

حال باید یک کاربر برای این دیتابیس تعریف کنیم. برای این کار در بخش Mysql Databases به قسمت Add New User بروید و یک نام کاربری انتخاب کرده و در فیلد پایین هم یک رمز عبور قوی وارد کنید و روی گزینه Create User کلیک نمایید.

 

 

 

direct-admin-create-new-database1

 

دوباره به بخش Mysql Databases بازگردید و به قسمت Add User To Database مراجعه کنید در اینجا باید دیتابیسی و user را به هم مرتبط کنید, پس از انتخاب دیتابیس و کاربر گزینه Add را انتخاب کنید و در پنجره بعدی که برای شما به نمایش در می آید با زدن ALL PRIVILEGES تیک تمام گزینه ها را انتخاب کنید و روی دکمه Make Changes کلیک نمایید.

ساخت دیتابیس در دایرکت ادمین

 

mysql-management

 

همانند cpanel ابتدا باید وارد مدیریت هاست شوید پس از ورود گزینه MySQL Management را انتخاب کنید. در پنجره جدید روی Create new Database کلیک نمایید و در صفحه بعد نام دیتابیس, نام کاربری دیتابیس و رمز عبور را وارد نمایید و در نهایت روی دکمه Create کلیک کنید تا دیتابیس ایجاد شود.

direct-admin-create-new-database

 

خوب ساخت دیتابیس تمام شد حال نام دیتابیس, نام کاربری دیتابیس و رمز عبور آن را در جایی یاداشت یا به خاطر بسپارید زیرا در مرحله بعد به این اطلاعات داریم.

مرحله چهارم : wp-config.php

حال باید اطلاعات دیتابیس را وارد فایل wp-config-sample.php کنید. برای این کار وارد پوشه ای که فایل zip را استخراج نموده اید بشوید و فایل wp-config-sample.php را با یک ویرایشگر متن ( مانند notepd ) باز کنید. سپس مانند زیر اطلاعات دیتابیس را در این فایل وارد نمایید.

/** The name of the database for WordPress */

define(‘DB_NAME', ‘نام دیتابیس');

define(‘DB_USER', ‘نام کاربر دیتابیس');

define(‘DB_PASSWORD', ‘پسورد کاربر دیتابیس');

مرحله پنجم: انتقال وردپرس به هاست

حال نوبت به انتقال وردپرس به هاست رسیده است. برای انتقال وردپرس به هاست ما از Ftp کمک می گیریم. در ابتدا یک نرم افزار ftp (مانندFileZilla ) را روی رایانه خود نصب کنید. سپس با استفاده از اطلاعات ftp که در هنگام خرید هاست به شما داده شده است نرمافزار را به هاست خود متصل کنید. حال باید تمام فایل های وردپرس را درون فایل public_html یا www منتقل کنید. سرعت انتقال فایل ها به هاست بستگی به سرعت اینترنت شما دارد پس زیاد عجله نکنید. پس از انتقال تمام فایلهای وردپرس به هاست وردپرس آماده نصب شدن است.

مرحله ششم: شروع نصب وردپرس

حال با باز کردن سایت خود در (مثلا www.example.com) صفحه ای مانند زیر برای شما ظاهر می شود.

wordpress-install

حال اطلاعات درخواستی را وارد نمایید فقط به این نکته توجه کنید که هرگز از کلمه Admin برای نام کاربری استفاده نکنید و یک رمز قوی برای خود انتخاب کنید.سپس دکمه راه اندازی وردپرس را انتخاب کنید تا نصب وردپرس تمام شود.

اگر نصب با موفقیت انجام شود شما به صفحه زیر منتقل می شوید که نام کاربری شما را نشان داده است.

wordpress-login-info

خوب نصب وردپرس تمام شد حال با افزودن wp-admin.php به آخر خود (مانند www.example.com/wp-admin ) می توانید وارد داشبورد شوید و از کار کردن با وردپرس لذت ببرید.

Rate this post

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن