فناوریمقالات وب

وردپرس ۴٫۷ چه ویژگی‌هایی دارد؟

وردپرس ۴٫۷ به تازگی منتشر شده است. این نسخه از وردپرس آخرین نسخه وردپرس است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است  و پیشرفت های جدیدی به ارمغان اورده است. در نسخه ای که اخیرا منتشر شده است اشکالات زیادی برطرف شده است. در این مقاله قصد داریم قابلیت های جدیدی که به وردپرس ۴٫۷ اضافه شده است را بیان کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم این نسخه از وردپرس یکی از بزرگترین نسخه‌های وردپرس می‌باشد. اگر شما نمی‌تواند به طور خودکار های انجام شده را اعمال کند باید آن را به صورت دستی به روزرسانی کنید.  قبل از آغاز به روزرسانی باید بک آپ کاملی از وردپرس خود بگیرید تا در صورت بروز مشکل بتوانید به فایل های خود دسترسی داشته باشید.

جدید ۲۰۱۷- یک قالب جدید پیش فرض

twentyseventeen

این آخرین نسخه ای است که امسال منتشر می شود.  معمولا در وردپرس سنتی وجود دارد و آن هم این است که با انتشار یک نسخه جدید، قالب پیش فرضی با نام همان سال نیز منتشر می شود.  به همین خاطر در این نسخه از وردپرس شاهد قالب پیش فرض و جدیدی به نام قالب ۲۰۱۷ هستیم. این قالب پیش فرض و زیبا بیشتر بر روی سایت های تجاری تمرکز دارد. همچنین این قالب یک محتوای دمو دارد که به کاربران جدید کمک می کند سایت وردپرسی جدید خود را در عرض چند دقیقه راه اندازی کنند. قالب بیست هفده(۲۰۱۷) به اندازه کافی است و می توان از آن در وبلاگ های ساخته شده با وردپرس نیز استفاده کرد.  نکته جالبی که در مورد این قالب وجود دارد  تایپوگرافی آن است که بر روی تمامی صفحات نمایش ظاهر خوبی خواهد داشت. قابلیت شگفت انگیز دیگری که در این  قالب گنجانده شده است تصویر شاخص بزرگ، سربرگ تمام صفحه ویدئو و تصاویر و طراحی واکنشگرای آن است.  تمامی این عناصر باعث شده است قالب ۲۰۱۷ یک قالب دموی عالی برای تمامی سایت ها باشد.

پشتیبانی از سربرگ ویدئو در وردپرس ۴٫۷:

videoheaders

 در وردپرس ۴٫۷ شاهد پشتیبانی از سربرگ ویدئو برای قالب ها هستیم. بیشتر قالب های رایگان و پرمیومی که در بازار عرضه می شوند  به کاربران اجازه می دادند ویدئوهای تمام صفحه را به آن اضافه کنند. قابلیت سربرگ ویدئو  کار توسعه دهندگان قالب ها را ساده تر و اسان تر می کند. این افراد می توانند این قابلیت را با سفارشی ساز ادغام کنند و پیش نمایش زنده ای از ویدئوهای خود داشته باشند.  کاربران قادر خواهند بود فایل های ویدئویی خود را با فرمت mp4 آپلود کنند یا ویدئویی را از سایت یوتیوب به سایت خود بیفزایند.

پشتیبانی از محتوای دمو برای قالب ها:

startercontent

برخی از قالب های پرمیومی که در اختیار کاربران قرار می گیرد به آن ها اجازه می دهد محتوای دمو را بعد از خریدن قالب  کنند. هدف از کاربرد چنین محتوایی، تنظیم سریع سایت برای کاربرانی است که محتوای ساختگی دارند. این افراد بعدا می توانند محتوای موجود در سایت را ویرایش کنند و محتوای مورد خود را وارد نمایند. وردپرس ۴٫۷ چنین قابلیتی را در هسته و قالب های خود افزوده است. در حال حاضر قالب ها می توانند به صورت خودکار محتوای دمو را بر روی سایت تازه  اضافه کنند. کاربر تنها باید  بخش سفارشی سازی قالب را بررسی کند و از طریق آن محتوای دمو را مشاهده نماید. با اینحال محتوای دمو تا زمانی که کاربر بر روی دکمه save( ذخیره) کلیک نکرده باشد ذخیره نمی شود.

پیش نمایش فایل در وردپرس۴٫۷:

pdf-thumbnails

وردپرس ۴٫۷ پیش نمایش های کوچکی برای فایل های PDF ایجاد می کند و آن ها را در کتابخانه رسانه ها (media library) به نمایش می گذارد. قبلا زمانی که سند PDF را به وردپرس اضافه می کردید، یک ایکون سند عمومی نمایش داده می شد. به همین خاطر کاربران مجبور بودند از ی متعددی برای پیش نمایش این فایل ها استفاده کنند. قابلیت جدیدی که به  وردپرس ۴٫۷ افزوده شده است، تصویری را برای صفحه نخست اسناد PDF ایجاد می کند. این تصویر سپس در اندازه های مختلف ذخیره می شود و در  کتابخانه رسانه ها؛ پاپ آپ آپلود رسانه و صفحه پیوست نمایش داده می شود.

های ویرایش در پیش نمایش سفارشی:

themeditpointers

نسخه ۴٫۷ وردپرس قابلیت جدید دیگری نیز دارد. در این نسخه، میانبرهای ویرایش در پیش نمایش سفارشی ایجاد شده است. این میانبرها ایکون های آبی رنگ کوچکی هستند که بر روی ایتم های قابل ویرایش در  پیش نمایش زنده قالب قرار می گیرند. این گزینه می تواند برای کاربران تازه کار مفید باشد. در چنین شرایطی آن ها می توانند بر روی گزینه مورد نظر کلیک کنند و به ویرایش آن بپردازند. اگر  میانبر ویرایش را در قالب خود مشاهده نکردید اصلا تعجب نکنید. این یک قابلیت جدید است و ممکن است برای قالب فعلی شما در دسترس نباشد.

افزودن CSS سفارشی در پیش نمایش زنده:

wp47customcss

برخی از اوقات ممکن است نیاز داشته باشید CSSهایی را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید. قبلا مجبور بودید از CSS سفارشی برای قالب خود استفاده کنید. در وردپرس۴٫۷  می توانید به طور مستقیم CSS سفارشی را با استفاده از شخصی ساز اضافه کنید و پیش نمایش زنده ای از تغییرات را مشاهده نمایید. با اینحال، این CSS سفارشی مخصوص قالب های وردپرسی است که اخیرا در حال ویرایش و استفاده از  آن هستید.

کنترل زبان بخش مدیریت:

adminlanguageswitching

وردپرس ۴٫۷ به کاربران اجازه می دهد زبان ناحیه مدیریت را از پروفایل کاربری خود تغییر دهند. همچنین شما می توانید قبل از اینکه کاربر زبان خود را تغییر دهد، زبان جدیدی نصب کنید.

بهبود ویرایشگر دیداری در وردپرس ۴٫۷:

editorchanges

ویرایشگر متن در وردپرس دقیقا همان جایی است که کاربران محتوای ایجاد شده را منتشر می کنند. هر نسخه از وردپرس تلاش می کند این تجربه را با راحت تر کردن محیط ویرایش و بصری تر نمودن آن ساده تر کند. وردپرس ۴٫۷ تغییرات مهمی را در ویرایشگر خود ایجاد کرده است. کاربران در حال حاضر می توانند  میانبرهای صفحه کلید را در منوهای کشویی و راهنمای ابزار(تولتیپ) مشاهده کنند. منوی انتخابگر  عنوان و پاراگراف نیز در حال حاضر در نوار بالایی نشان داده می شود. دکمه خط فاصله حذف شده و دکمه خط های خط خورده و افقی به نوار kitchen sink منتقل شده اند.

تغییرات دیگر:

وردپرس ۴٫۷  تغییرات هیجان انگیز زیادی برای توسعه دهندگان ایجاد کرده است. در ادامه برخی از این موارد را با هم مرور می کنیم.

سفارشی سازی قالب ها:

 وردپرس قالب های سفارشی دارد که به کاربران و توسعه دهندگان قالب ها اجازه می دهد طرح های مختلفی برای صفحات ایجاد کنند. قابلیت سفارشی سازی قالب ها در این نسخه بهبود یافته است.

Rest API:

 در این نسخه از وردپرس، Rest API جدیدی ایجاد شده است که می تواند آن را متحول کند.

تغییر مکان:

 اگر محتوای سایت شما در مکان دیگری نسبت به ناحیه مدیریت نمایش داده می شود، وردپرس می تواند تولباری را در زبان محتوای صفحه نشان دهد.

متن ALT قابل دسترسی برای تصاویر:

این نسخه از وردپرس می تواند به صورت خودکار نام  فایل را به جای عنوان و متن ALT برای تصاویر مورد استفاده قرار دهد.

امیدوارم از این مقاله لذت برده باشید.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن