مقالات وبوردپرس

نقش به روزرسانی، استفاده از پسوردهای قوی و استفاده از هاست مناسب در امنیت وردپرس

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم وردپرس یک ن افزار متن باز است که به طور منظم و حفظ می شود. به طور پیش فرض وردپرس تلاش می کند به صورت خودکار به روزرسانی های کوچک را نصب نماید. برای موار بزرگ تر شما باید به روزرسانی را به صورت دستی آغاز کنید. در این مقاله قصد داریم به نقش به روزرسانی وردپرس، استفاده از پسوردهای قوی و هاست مناسب در امنیت سایت های وردپرسی بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

وردپرس دارای هزاران افزونه و قالب است که می توان هر ام از آن ها را بر روی سایت نصب کرد. این افزونه ها و قالب ها توسط توسعه دهندگان ثالث حفظ و می شوند و به روزرسانی آن ها به طور منظم منتشر می گردد. با اینحال به خاطر داشته باشید که چنین به روزرسانی هایی برای امنیت و پایداری سایت های وردپرسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند. باید مطمئن شوید که هسته وردپرس، افزونه ها و قالب های آن به روز هستند. این موضوع مانع از سوء استفاده ها می شود.

استفاده از پسوردهای قوی و دسترسی های مطمئن :

شاید بتوان گفت یکی از روش های رایج سایت استفاده از پسوردهای دزدیده شده باشد.  به همین خاطر است که باید در سایت های وردپرسی از پسوردهای قوی استفاده گردد تا برای آن منحصر به فرد باشد. نه تنها برای ناحیه ادمین بلکه برای اکانت FTP، پایگاه ، اکانت هاست وردپرس ، های ایمیلی هم به پسورد قوی و مطمئنی نیاز دارید.

دلیل اصلی که بیشتر افراد تازه کار و مبتدی دوست ندارند از پسوردهای قوی استفاده کنند دشواری به خاطرسپاری آن هاست. اصلا لازم نیست هیچ پسوردی را به خاطر بسپارید. می توانید از نرم افزارهای مدیریت پسورد استفاده کنید و به راحتی پسوردهای قدرتمندی بسازید و در آن ذخیره نمایید.  شما نباید به هیچ اکانتی اجازه دسترسی به  ناحیه ادمین را بدهید مگر اینکه نسبت به آن فرد شناخت کافی داشته باشید. اگر تیم بزرگی دارید یا از نویسندگان مهمان استفاده می کنید باید مطمئن شوید که نقش های کاربران و قابلیت های هر کدام را قبل از اضافه کردنشان به وردپرس شناسایی می کنید و آن ها را درک می نمایید.

 نقش هاست مناسب در امنیت سایت های وردپرسی:

هاست وردپرس نقش بسیار مهمی در امنیت سایت های وردپرسی ایفا می کند. یک هاست اشتراکی خوب می تواند سایت شما را در بر تهدیدهای امنیتی رایج محافظت کند.  با اینحال بر روی هاست های اشتراکی منابع با  سایر مشتریان به اشتراک گذاشته می شود. همین امر خطر مشکلات متعددی را برای صاحبان سایت ها ایجاد می کند و به هکرها اجازه می دهد دسترسی راحت تری به سایت شما داشته باشند. استفاده از هاست وردپرسی خوب و مدیریت شده پلتفرم امن تری برای سایت تان فراهم می کند. هاست وردپرسی مدیریت شده اغلب بک آپ های خودکار، به روزرسانی های خودکار و قابلیت های امنیتی بسیار پیشرفته ای را در اختیار شما قرار می دهد. توصیه می کنیم سری به قسمت هاست وردپرس سایت وب ایده بیندازید و با پلن ها و قابلیت های آن اشنا شوید.

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن