سیستم عاملفناوریمدیریت سرورمقالات وب

معیارهای کلیدی برای انتخاب بهترین هایپروایزر

چندی پیش، انتخاب یک هایپروایزر برای مجازی سازی سرور در سطح شرکتی کار نسبتا اسانی بود. تا سال های اخیر، تنها پلتفرم موجود برای مجازی سازی سرور بود که می توانست در شرکت ها به خوبی مورد استفاده قرار گیرد. امروزه همه چیز به این سادگی نخواهد بود. سازمان هایی که در حال انتخاب پلتفرم های مجازی سازی سرور هستند ، گزینه های متعددی پیش روی خود خواهند داشت. ی به گفتن نیست که انتخاب بهترین هایپروایزر برای نیازهای موجود یک تصمیم بسیار مهم محسوب می شود زیرا تاثیر بلند مدتی خواهد داشت. به همین خاطر، قبل از تصمیم گیری در مورد انتخاب بهترین هایپر وایزر بهتر است معیارهای کلیدی زیر را مد نظر داشته باشید.

یکی از اولین مواردی که باید مد نظر قرار گیرد است. در دنیای امروزی، قیمت و ای که برای خرید این پلتفرم ها صرف می شود بسیار مهم است. به همین خاطر دو مسئله مهم در مورد قیمت وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنید.

قیمت و هزینه مالکیت:

در دنیای امروزی، قیمت بیشتر از قبل مورد توجه افراد قرار می گیرد. اولا شما باشد هزینه کلی مالکیت را مد نظر داشته باشید و تنها به هزینه خرید فکر نکنید. این موضوع بدین معناست که هایی همچون هزینه های لایسنس، ، آموزش و پشتیبانی را نیز مد نظر خود قرار دهید. به هنگام ارزیابی هزینه کلی مالکیت، هزینه ابزارهای مدیریت مورد نیاز را فراموش نکنید. بیشتر پلتفرم های مجازی سازی تجاری معمولا حاوی ابزارهای مدیریت اصلی هستتند اما این ابزارها برای مدیریت همه مسائلی که نیاز است کافی نخواهد بود. فروشندگان معمولا ابزارهای مدیریت بهتری را پیشنهاد می کنند اما هزینه اضافی باید پرداخت شود. به عنوان مثال، VMware گزینه ای به نام سرور vCenter(vCenter Server) را برای ک به مدیریت در مراحل بعدی توسعه، ارائه می کند. به طور مشابه، مایکروسافت در حال فروش قابلیتی به نام System Center Virtual Machine Manager به عنوان ابزار مدیریت ارجح خود است.

حتی ابزارهای ی که فروشندگان برای مدیریت سرور مجازی سازی ارائه می کنند نیز در برخی از مواقع برای برآورده کردن نیازهای شرکت مفید نخواهد بود. به همین خاطر بیشتر سازمان ها از ابزار های third-party برای مواردی همچون گزارش گیری، بررسی یا برنامه ریزی ظرفیت استفاده می کنند.

اعتبار، پشتیبانی، اکوسیستم:

مسئله دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که به هنگام انتخاب بهترین هایپروایزر برای نیازهای موجود، قیمت همه چیز نیست. ممکن است به خاطر کمبود بودجه از پلتفرمی استفاده کنید که نیازهای شما را به خوبی براورده نسازد. مورد مهم دیگری که باید در نظر داشته باشید شهرت و اعتبار پلتفرم مجازی سازی است. آیا این پلتفرم ها قابل اعتماد و پایدار هستند؟ ایا فروشنده پشتیبانی خوبی ارائه می کند؟ این محصول از چه زمانی حضور داشته است ؟

مسئله دیگری که باید در نظر بگیرید دانش کارمندان آی تی موجود است. اگرچه این موضوع یک نیازمندی مهم نیست اما به هنگام انتخاب یک محصول باید آگاهی و دانش کارمندان خود در مورد آن را در نظر داشته باشید. برای لحظه ای تصور کنید که یک سازمان خاص فروشنده ویندوز است و تمامی سرورهای آن بر روی ویندوز اجرا می شود. اگرچه هیچ چیز عجیبی در مورد استفاده از هایپروایزرهای متن باز و مبتنی بر لینوکس در این شرکت وجود ندارد اما کارمندان آی تی ممکن است اشنایی کافی با لینوکس نداشته باشند. برای اعمال چنین تغییراتی باید کارمندان آی تی آموزش های لازم را ببینند.

سازگاری سخت افزارها:

شما باید سخت افزارهای فعلی خود را نیز مد نظر قرار دهید. به عنوان مثال اگر شما در حال برنامه ریزی برای استفاده مجدد از سخت افزارهای موجود در محیط مجازی هستید، ایا این سخت افزارها با پلتفرم مجازی سازی که در نظر گرفته اید سازگار است؟ ایا از لحاظ رسمی پشتیبانی می شود؟ برخی از فروشندگان پلتفرم های مجازی سازی لیست سازگاری سخت افزاری را بسیار مهم تر از سایر موارد می دانند. در برخی از موارد نیز این لیست ها فراتر از سخت افزارهای اساسی خواهند بود و فرم ویر و درایورها را نیز شامل می شود. حتی اگر قصد ندارید از سخت افزارهای موجود برای مجازی سازی استفاده کنید، باز هم باید سخت افزار را مد نظر داشته باشید. خرید سخت افزار و پشتیبانی نقش بسیار مهمی در هزینه کلی پروژه مجازی سازی سرور دارد. علاوه بر این، سخت افزارهایی که شما ی می کنید باید برای کار در پلتفرم موجود معتبر باشد. راحت ترین و بهترین روش برای اطمینان از اینکه تمامی موارد با یکدیگر سازگار است، سرمایه گذاری بر روی سیستم های hyper-converged است. البته باید به خاطر داشته باشید که هیچ قانونی وجود ندارد که شما را ملزم به استفاده از این سیستم ها بکند. در نهایت باید بدانید که هیچ پلتفرم مجازی سازی کامل نیست. هر کدام از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارند. شما باید گزینه های موجود را بر اساس معیارهای معنادار بررسی و ارزیابی کنید و سپس بهترین هایپروایزری را انتخاب نمایید که مناسب نیازهای منحصر به فرد شماست.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن