بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه محتوای ویروسی و همیشه سبز ایجاد کنیم؟

هزاران مقاله آنلاین در اینترنت وجود دارد که یادآوری می کنند ایجاد ی تعاملی و ارزشمند برای حفظ مخاطب در سایت و درگیر کردن او با  خدمات و محصولات موجود، بسیار مهم است. با اینحال دستورالعمل مستحکمی  که به ما بگوید دقیقا چه کاری باید انجام دهیم وجود ندارد. همه ما به خوبی می دانیم که کیفیت مهم تر از کمیت است اما چگونه می توانیم محتوایی ایجاد کنیم که ویروسی باشد و بتواند در میان افراد به اشتراک گذاشته شود؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

با اینکه فاکتورهایی همچون نوشتن مطالب عالی و داشتن تخصص در یک زمینه می تواند در تعیین ویروسی بودن یک محتوا بسیار کمک کننده باشد اما خودِ موضوعی که برای نوشتن انتخاب می کنید هم می تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند.  نوشتن پست های متعدد وبلاگی که بر روی یک موضوع خاص تمرکز دارد می تواند باعث خستگی بازاریابان محتوا شود. در عوض انتخاب یک موضوع مناسب برای محتوا باید از جستجوی  مناسب نشئت گیرد و درک درستی از چرایی اهمیت موضوع و تاثیر آن بر روی مخاطب وجود داشته باشد.

خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان محتوای ویروسی و همیشه سبز ایجاد کرد؟

در ادامه سعی می کنیم ۶ استراتژی موثر برای فراهم آوردن ارزش برای محتوا را با هم مرور کنیم.

 

 

همه ما در زندگی خود با محتوای ویروسی مواجه شده ایم. محتوای ویروسی محتوایی است که به طور گسترده  از ی به کاربر دیگر به اشتراک گذاشته می شود و با سرعت زیادی در دنیای آنلاین منتشر می گردد. محتوا می تواند  شامل پست رسانه های اجتماعی، ، پست وبلاگی و موارد دیگر باشد. محتوای ویروسی می تواند هر چیزی باشد اما اغلب باید چندین معیار زیر را در خود داشته باشد:

  • خلاق بودن
  • سرگ کننده بودن
  • ارزشمند بودن
  • تحریک کننده یک جریان فکری مثبت

زمانی که صحبت از محتوای ویروسی به میان می اید همه ما به ویدئوهایی که در رسانه های اجتماعی دیده ایم فکر می کنیم اما محتوای ویروسی می تواند یک پست وبلاگی نیز باشد. پست های وبلاگی  قابلیت ویروسی شدن بالایی دارند و اگر مفید و ارزشمند باشند در میان افراد به اشتراک گذاشته می شوند.  زمانی که می خواهیم پست وبلاگی برای کسب وکار خود بنویسیم، استفاده از داستان برای سرگرم کردن افراد و مرتبط کردشان به یک جامعه خاص، می تواند شروع بسیار خوبی باشد . اجازه دهید ۶ مورد از استراتژی هایی که برای ایجاد یک محتوای ویروسی به ما کمک می کند را با جزییات بیشتری مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

  1. مشکلی را حل کنید:

یکی از بهترین روش ها برای ایجاد محتوایی که ارزشی به مخاطب اضافه می کند، فراهم آوردن راه حل  برای یکی از مشکلات رایج یا نا امید کننده مخاطبان است. درک مشکلات مشتریان و مخاطبان می تواند به شما کمک کند نیازهایی که با آن مواجه هستند را به خوبی درک کنید و راه حل هایی را ارائه نمایید که برایشان بسیار ارزشمند است. اینکار نیازمند قرار دادن خود در جایگاه مشتریان است.  همه بازاریابان محتوا باید بتوانند این کار را به خوبی انجام دهند. زمانی که مشکلی را حل می کنید محتوای شما باید دقیق، جزئی و عملی و کاربردی باشد. خوانندگان باید  بعد از خواندن محتوای شما بتوانند مراحل بیان شده را به خوبی طی کنند  و به سوالاتی که در ذهن دارند برسند. برای رسیدن به ایده های خاص برای حل مشکلات و نیازهای مخاطبین روش های زیادی وجود دارد. در انتهای این مقاله این موضوع را با جزییات بیشتری پوشش خواهیم داد اما نکات زیر برای آغاز کار به شما کمک می کند:

  • با بازدید از انجمن ها و سایر گروه های بحث آنلاین، ببینید مشتریان و رقبای شما در مورد چه چیزی بحث می کنند.
  • به گزارش های ارائه شده از طرف بخش خدمات رسانی به مشتریان خوب نگاه کنید.
  • از طریق رسانه های اجتماعی به افراد دسترسی پیدا کنید و به طور مستقیم از افراد بخواهید موضوعاتی که دوست دارند در سایت پوشش داده شود را توضیح دهند.
  1. برای مشکلات رایج افراد یک راه حل مناسب پیدا کنید:

برخی از اوقات خوانندگان ما در حال حاضر راه حلی برای مشکل خود دارند اما این راه حل برایشان ایده آل و مناسب نیست. این موضوع باعث می شود فضای مناسبی برای ایجاد محتوای ویروسی و سبز ایجاد شود. راه حل های ساده شده همیشه می توانند مفید باشند.قطعا همه افراد دوست دارند مشکل خود را با راه حل سریع و ساده تری حل کنند. به همین خاطر راه حل های سریع  و ویدئوهایی که در این باره منتشر می شوند می توانند به صورت ویروسی پخش گردند.

  1. از افسانه ها به نفع خود استفاده کنید:

افسانه های زیادی در هر صنعت وجود دارد. شما به عنوان یک متخصص می توانید از این افسانه ها برای آموزش دادن  و سرگرم نمودن مخاطبین خود استفاده کنید. این نوع محتوا می تواند بسیار هیجان انگیز باشد و باعث تعامل افراد با آن گردد. علاوه بر جذاب بودن این محتواها، استفاده از چنین تکنیکی می تواند یک روش عالی برای افزایش نرخ تعامل باشد.  از نمونه ها و داستان های خاص به همراه ها، موارد منطقی و علم استفاده کنید تا بتوانید پستی ایجاد کنید که برای افراد قابل اعتماد و در عین حال جذاب است. همین امر باعث جذب بک لینک می شود  و محتوای شما را در سرتاسر وب پخش می کند.

  1. موضوعات مختلفی را با هم ترکیب کنید:

برای بازه زمانی طولانی تری مورد استفاده قرار می گیرد اما موضوعات ترند شده هم می تواند مزایای زیادی در مورد جستجو و تعامل به همراه داشته باشید. به همین خاطر در چنین شرایطی می توانید از مزیت هر دوی این موارد برای ایجاد پست مناسب استفاده کنید. از تم محتوای همیشه سبز به همراه موضوعات ترند شده استفاده کنید.

همچنین می توانید از اخبار داغ برای ایجاد محتوای ویروسی استفاده کنید.

  1. نیچ و زیرمجموعه های آن را بیابید:

افراد دوست دارند در یک نیچ خاص و زیر مجموعه های آن حضور فعالی داشته باشند. به همین خاطر است که سایت هایی همچون Reddit از این فرصت بهره برده اند و زیرمجموعه های فراوانی برای موضوعات خود انتخاب کرده اند.  افراد دوست دارند با نیچ هایی که به آن متعلق هستند تعامل داشته باشند. بنابراین اگر بتوانید محتوایی ایجاد کنید که برای این کاربران جذاب است، قادر خواهید بود برند خود را کنید و افراد را به تعامل وا دارید. محتوای خاص یک نیچ( یک حوزه کاری خاص) بیشتر از سایر موارد مورد استقبال مخاطبین قرار می گیرد. افراد از خواندن محتواهای خاص یک حوزه لذت می برند و آن را با دوستان و همکاران خود به اشتراک می گذارند.

  1. از وضعیت قبل از اشنایی با برند و بعد از اشنایی، استفاده کنید:

یک کپی رایتر خوب از این گزینه به نفع خود استفاده می کند. شما می توانید وضعیت افراد قبل از آشنایی با برند و محصولات آن را با وضعیت بعد از آشنایی با برند مقایسه کنید و به کمک آن یک محتوای عالی و جذاب بسازید.  برای اینکه درک کامل و واضحی از مخاطبین و  وضعیت آن ها قبل از اشنایی با برند داشته باشید، ببینید افراد در زندگی روزمره خود چگونه هستند و چه احساسی دارند. چه مشکلاتی  دارند؟ به دنبال چه راه حل هایی می گردند. بعد از اینکه به طور کامل جایگاه مشتریان قبل از آشنایی با برند را درک کردید،  می توانید سفر مشتری در این بین را مورد پیگیری قرار دهید. این روش برای ایجاد محتوا در چارچوب بهینه سازی ارزش مشتری قرار می گیرد و اگر به درستی اجرا شود می تواند بسیار موثر باشد.

۵ تکنیک برای کمک به کشف موضوعات جدید:

خوب حالا که ۶ مورد از استراتژی های موجود برای ایجاد محتوای ویروسی و همیشه سبز را در کردید باید به سراغ تکنیک هایی بروید که به شما کمک می کند موضوعات خاصی را برای نوشتن پیدا کنید. از نکات زیر برای اینکار استفاده کنید.

 محتواهای برتر را در اینترنت پیدا کنید و آن ها را مهندسی معکوس نمایید:

یکی از موثرترین روش ها برای یافتن ایده های عالی برای ثبت مطالب تازه، نگاه به گذشته و محتواهای برتری است که در اینترنت منتشر شده اند. این روش را می توان بر روی محتوای سایر برندها اعمال کرد. ببینید چه محتوایی بیشترین اشتراک و کامنت را به دست آورده است. موضوعات و انواع خاصی از محتوا وجود دارد که تعامل زیادی در میان افراد ایجاد کرده باشد؟  چگونه می توانید موضوع جدیدی را در این حوزه به مخاطبین عرضه کنید؟ به جاهایی بروید که مخاطب شما در آن حضور دارد. در گروه های فیس بوک، لینکداین و حتی شبکه های جدیدی همچون تلگرام به دنبال موضوعات مختلفی باشد که افراد در مورد آن صحبت می کنند.

موضوعات ترند را پیگیری کنید:

پیگیری موضوعات ترند شده یک استراتژی مستحکم برای کمک به کسب ایده های جدید محتوایی است.  ببینید افراد در مورد مقالات ترند شده چه می گویند و چه پاسخی به آن می دهند. شما می توانید در مورد این موضوعات داغ، مقاله یا ویدئوی کامل تری بسازید و به این روش افراد را به سمت خود جذب نمایید.

 

از ها استفاده کنید:

بازاریابی کامنت ها به شما کمک می کند موضوعات داغ و مهم را درک کنید. رسانه های اجتماعی و سایر رقبای خود را به دقت بررسی کنید. ببینید افراد در کامنت های خود چه می گویند و به دنبال چه چیزی هستند.  البته لازم نیست این کار را به طور مکرر انجام دهید بلکه از این روش به عنوان بخشی از استراتژی تولید محتوای خود استفاده کنید.

ازمون و خطا کنید:

هر بازاریابی خوبی نیازمند کمی ازمون و خطاست. بازاریابی محتوایی نیز از این قاعده مستثنی نیست.  برای استراتژی رشد خود از این روش استفاده کنید.  انواع مختلفی از محتوا همچون ویدئو، صوت و گرافیک را مورد بررسی قرار دهید و ببینید کدام یک از این موارد برای مخاطب شما جذاب است.

 محتوای خود را دوباره هدف قرار دهید:

هدف گیری مجدد محتوا یک روش عالی برای ایجاد محتوای طولانی تر و جذاب تر برای مخاطب است و می توان از این استراتژی برای حفظ مشتری استفاده کرد.  از آنجایی که تولید محتوای عالی در یک بازه زمانی طولانی، بسیار دشوار است استفاده از این روش می تواند به عملکرد تیم کمک کند. هدف گیری مجدد می تواند اشکال مختلفی داشته باشد اما این موضوع عمدتا بدین معنی است که می توانید  اینفوگرافیک را به یک پست وبلاگی کنید یا پست وبلاگی را به یک فایل ویدئویی جذاب تبدیل نمایید.

 سخن نهایی:

با اینکه فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند بر روی ویروسی و سبز بودن محتوا تاثیر بگذارد اما درک مخاطب به شما کمک خواهد کرد محتوای جذاب و ارزشمندی ایجاد کنید. توانایی درک نیازها و مشکلات مشتریان و ارائه راه حل های ساده و سریع برای این مشکلات، می تواند بسیار ارزشمند باشد. مخاطب باید اولین اولویت شما در هر بخش از کسب وکار باشد و بازاریابی از این قاعده مستثنی نیست.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن