بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۲۰ قابلیت پنهان در اینستاگرام که هر فردی باید بداند

این روزها اینستاگرام به عنوان یکی از های اجتماعی محبوب در میان افراد شناخته شده است. در حقیقت بر اساس گزارش های موجود، ۳۵ درصد از بزرگسالان آنلاین از اینستاگرام استفاده می کنند. حالا این عدد را با  کاربرد ۲۴ درصدی توییتر مقایسه کنید.  ۳۸ درصد از کاربران چندین بار در روز اینستاگرام و اکانت خود را مورد بررسی قرار می دهند.  اما برای افرادی که قبلا هرگز از این استفاده نکرده اند یا آن هایی که می خواهند استفاده از این شبکه اجتماعی را به سطح پیشرفته تری ببرند، ترفندها و نکات ریزی وجود دارد که می تواند تجربه آن ها را بهبود ببخشد. در این مقاله قصد داریم به قابلیت های پنهان اینستاگرام اشاره کنیم و ببینیم چه مواردی را می توان در این شرایط به کار برد. پس همراه وب ایده باشید.

نکته: قبل از اینکه باقی مقاله را مطالعه کنید، مطمئن شوید که آخرین نسخه از تلگرام را بر روی خود دارید.

۲۰ قابلیت پنهان در اینستاگرام:

  1. زمانی که فرد محبوب شما ی را ارسال می کند، نوتیفیکیشن دریافت نمایید:

تا به حال برایتان پیش آمده است که نخواهید پست های اینفلوئنسر محبوب خود را از دست بدهید؟ خوب در این شرایط می توانید نوتیفیکیشن هایی را به هنگام ارسال پست جدید از طرف آن فرد، دریافت نمایید. برای فعال کردن این نوتیفیکیشن ها، به پرو کاربر بروید و بر روی سه نقطه ای که در گوشه بالا و سمت راست قرار دارد کلیک کنید. سپس از منوی ظاهر شده Turn on Post Notifications را انتخاب کنید. اگر خواستید این نوتفیکیشن ها را غیر فعال کنید باید مراحل بالا را  دوباره طی کنید. به خاطر داشته باشید که باید نوتفیکیشن ها را از طریق تنظیمات گوشی خود نیز فعال نمایید:

  • گوشی آیفون یا آیپد: به تنظیمات گوشی خود بروید و سپس Notifications را انتخاب کنید. اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب کنید و Allow Notifications را بردارید.
  • بر روی گوشی های : به قسمت تنظیمات خود بروید و Apps را انتخاب کنید. سپس اپلیکیشن اینستاگرام را انتخاب نمایید و نوتیفیکیشن های آن را فعال کنید.
  1. تمامی پست هایی که لایک کرده اید را مشاهده کنید:

تا به حال برایتان پیش آمده است که بخواهید تمامی پست های لایک شده تان را در یک محل مشاهده کنید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که به پروفایل خودتان بروید و بر روی دکمه option کلیک کنید.  سپس بر روی Posts You've Liked کلیک نمایید.

  1. اکانت های متعددی را بر روی دستگاه یکسان، اضافه کنید و مدیریت نمایید:

شما می توانید اکانت های متعددی را از روی یک دستگاه مدیریت کنید.

  • از پروفایل خود، آیکون چرخ دنده را انتخاب کنید و گزینه option کلیک نمایید
  • به سمت پایین اسکرول کنید و بر روی add account کلیک نمایید.
  • نام کاربری و پسورد اکانت دیگر خود را وارد نمایید.
  1. پست های اینستاگرام را از قبل زمانبندی کنید:

اینستاگرام یکی از روش های عالی برای پست تصاویر و مطالب است. شما می توانید از روی رایانه خود پست ها را زمانبندی کنید و در یک بازه زمانی دیگر آن را منتشر نمایید.  این قابلیت در ابزارهای زمانبندی رسانه اجتماعی وجود دارد به شرطی که اکانت شما تبدیل به اکانت تجاری شده باشد. اگر پروفایل تجاری دارید می توانید پست ها را از قبل زمانبندی کنید.

  1. مجموعه ای از پست های ذخیره شده را ایجاد کنید:

علاوه بر اینکه می توانید پست های لایک شده را ببینید قادر خواهید بود پست های خاصی را به صورت مجموعه ذخیره کنید. به پروفایل خود بروید و بر روی آیکون بوک مارک در منوی بالا و سمت راست کلیک کنید. سپس تب Collections را انتخاب کنید و Create Collection را بزنید.  حالا گزینه done را انتخاب کنید و تصاویر مدنظر را به مجموعه خود بیفزایید.

سرور مجازی ابری ایران، تحویل خودکار

  1. از برجسته کردن برای نشان دادن استوری ها برای بیش از یک روز استفاده کنید:

همانطور که می دانید استوری های منتشر شده تنها ۲۴ ساعت برای فالورها قابل مشاهده خواهد بود. اما در برخی از موارد شما می توانید این قابلیت را تغییر دهید. این قابلیت جدید به افراد اجازه می دهد استوری ها را مدت زمان بیشتری نمایش دهند. برای برجسته کردن استوری خود، گزینه New را انتخاب کنید و هر تعداد استوری که دوست داشتید را انتخاب نمایید.

  1. تمامی پست هایی که دوستان شما اخیرا لایک کرده یا بر روی آن کامنت گذاشته اند را مشاهده کنید:

برای انجام اینکار بر روی آیکون قلب در انتهای صفحه home کلیک کنید. تبی با عنوان following را انتخاب کنید. حالا می توانید فعالیت کاربرانی که دنبال کرده اید را مشاهده نمایید.

سرور مجازی ابری ایران، تحویل خودکار

  1. تصاویر را بدون اینکه به طور تصادفی آن ها را لایک کنید، مورد بررسی قرار دهید:

خوب در این شرایط می توانید گوشی خود را در حالت پرواز قرار دهید و سپس به سراغ فید اینستاگرام بروید.

  1. کامنت ها را بر روی پست خود پنهان کنید، پاک نمایید یا غیر فعال سازید:

فیلتر کردن کامنت ها بر اساس کلمه کلیدی:

در اینستاگرام، به قسمت option بروید و کامنت را انتخاب کنید. حالا می توانید Hide Inappropriate Comments را انتخاب کنید و حتی کلیدواژه خاصی را تعریف نمایید.

پاک کردن کامنت ها:

آیکون حباب گفتگو را که زیر کامنت وجود دارد انتخاب کنید و کمی به سمت چپ بکشید. آیکون سطل آشغال را انتخاب کنید.

غیر فعال کردن کامنت ها:

شما می توانید قابلیت کامنت گذاری بر روی پست های خود را غیر فعال سازید.  برای انجام اینکار تصویری را منتشر کنید.  زمانی که به صفحه اضافه کردن کپشن، تگ و موقعیت رسیدید،  در انتهای صفحه Advanced Settings را انتخاب کنید. در صفحه باز شده Turn Off Commenting را انتخاب نمایید.

  1. هیستوری ی اینستاگرام را پاک کنید:

برای پاک کردن هیستوری جستجو، به پروفایل خود بروید و بر روی دکمه option کلیک کنید. به سمت پایین بیایید و بر روی Clear Search History کلیک کنید و Yes, I'm sure را انتخاب نمایید

سرور مجازی ابری ایران، تحویل خودکار

  1. فیلترها را دوباره مرتبط کنید:

برای مرتب کردن فیلترها یا پنهان کردن آن ها، پست جدیدی اضافه کنید و شروع به ویرایش آن نمایید. زمانی که به صفحه فیلتر رسیدید، بر روی manage کلیک کنید. برای مرتب کردن فیلترها، انگشت خود را بر روی سه خط تیره موجود در فیلتری که می خواهید آن را منتقل کنید نگه دارید و درگ کنید. برای پنهان کردن، چک مارک کنار آن را بردارید.

  1. از اینستاگرام به عنوان ویرایشگر تصویر استفاده کنید:

ممکن است بخواهید تصویری را فیلتر یا ویرایش کنید اما در حال حاضر قصد منتشر کردن آن را نداشته باشید. برای ویرایش تصویر توسط اینستاگرام بدون داشتن پست، باید پست را در حالت پرواز منتشر کنید. قبل از هر کاری مطمئن شوید که Save Original Photo در تنظیمات اینستاگرام فعال شده است. سپس حالت پرواز گوشی خود را روشن کنید و به ویرایش تصاویر خود بپردازید.

  1. بر روی bio و کپشن های خود، خط جداکننده اضافه نمایید:

زمانی که کپشنی را در اینستاگرام می نویسید، هیچ گزینه ای برای زدن اینتر یا بازگشت نخواهید داشت. همین امر در مورد بیو نیز صادق است.  کافیست برای ایجاد خط جداکننده، کلید ۱۲۳ را در کیبورد گوشی همراه خود بزنید. در این حالت کلید Return برایتان ظاهر خواهد شد.

  1. پست هایی که در آن تگ شده اید را پنهان کنید:

زمانی که فردی شما را بر روی تصویر یا ویدئویی تگ می کند، به طور خودکار به پروفایل شما اضافه می گردد. برای دیدن تصاویری که در آن تگ شده اید، به پروفایل خود بروید و بر روی ایکون انسان زیر بیو کلیک کنید. برای پنهان کردن این موضوع روی سه نقطه موجود در سمت راست و بالای صفحه نمایش کلیک کنید و Hide Photos را انتخاب نمایید. پستی که می خواهید از پروفایل خود حذف کنید را انتخاب کنید . حالا Hide From Profile را بزنید.

  1. تنظیمات خود را به گونه ای تنظیم کنید که تگ شدن و نشان دادن آن در پروفایل را به صورت دستی تایید کند:

شما می توانید تگ شدن و نشان دادن پست های تگ شده در پروفایل را به صورت دستی تنظیم کنید.  مراحل بالا را طی کنید تا به تصویری که در آن تگ شده اید برسید بر روی سه نقطه سمت راست و بالای صفحه نمایش کلیک کنید و Tagging Options را انتخاب نمایید. حالا Add Manually را انتخاب کنید.

  1. پست های منتشر شده از موقعیت های خاص را مورد کاوش قرار دهید:

برای جستجوی یک مکان خاص بر روی ایکون ذره بین در انتهای صفحه نمایش کلیک کنید. اینکار باعث می شود صفحه جستجو برایتان باز شود. زمانی که  بر روی نوار جستجو کلیک کنید چهار تب برایتان ظاهر می شود. حالا Places را انتخاب کنید و موقعیت خود را تایپ کنید.

برای بررسی پست هایی که نزدیک موقعیت فعلی شما هستند مثل مرحله قبل عمل کنید. از میان تب ها، Near Current Location را انتخاب کنید.

  1. ترافیکی را به سمت سایت خارجی هدایت کنید:

یکی از گزینه های عالی برای بازاریابی در اینستاگرام، اضافه کردن ادرس های قابل کلیکی است که در قسمت بیو در بخش وب سایت ها گنجانده شده است. اگر آدرسی را در کپشن اضافه کنید به صورت متن ساده نمایش داده می شود.  شما می توانید آدرس موجود در بیو را به طور مکرر تغییر دهید تا کاربر را به یک  مطلب در یا سایت هدایت کند.

سرور مجازی ابری ایران، تحویل خودکار

  1. پست اینستاگرام را در پینترست پین کنید:

بر روی اپلیکیشن موبایلی اینستاگرام، بر روی پست کلیک کنید تا بتوانید آن را به طور کامل مشاهده نمایید. سپس سه نقطه موجود در سمت راست و بالای تصویر را انتخاب کنید. Copy Share URL را انتخاب نمایید. اپلیکیشن موبایلی پینترست را انتخاب کنید  و به صفحه پروفایل خود بروید. اگر آخرین نسخه از آن را داشته باشید، از شما خواهد پرسید که می خواهید تصاویر را از کلیپ برد خود تولید کنید یا خیر. حالا می توانید آدرس کپی شده از اینستاگرام را مورد استفاده قرار دهید.

  1. تبلیغاتی که به شما مرتبط نیستند را پنهان کنید:

اینستاگرام تلاش می کند تبلیغاتی که برای شما جذاب و مرتبط هستند را نشان دهد. برای پنهان کردن این تبلیغات، بر روی سه نقطه موجود در سمت راست پست با برچسب Sponsored کلیک کنید و hide this را انتخاب نمایید.

  1. تصاویر را به صورت خصوصی برای دوستان خود ارسال کنید:

ارسال پست به تمامی فالورها ممکن است برای بیشتر افراد جذاب نباشد. شما می توانید تصاویر شخصی خود را تنها در میان دوستان خود به اشتراک بگذارید.برای ارسال پست خصوصی، تصویری را آپلود کنید و شروع به ویرایش آن نمایید. زمانی که به صفحه Share رسیدید، بر بالای صفحه و قسمت new post کلیک کنید اما زمانی که صفحه باز شد، عبارت Direct Message را انتخاب نمایید. از این بخش، می توانید افرادی که قصد ارسال پست برایشان را دارید انتخاب نمایید.

4.3/5 - (19 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۵ نظرها

  1. راهی هست که تمام کامنت هایی که زیر پست های دیگران گذاشتیمو پاک کنیم؟
    بدون اینکه بخوایم بریم تو پیجشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن