دایرکت ادمینکنترل پنلمقالات وب

کار با فایل منیجر در دایرکت ادمین

در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را در مورد فراهم آوریم. به شما اجازه می دهد با سیستم سرور تعامل داشته باشید. می توانید فولدرها را مرور کنید، فایلی را کپی نمایید، فایلی را انتقال دهید، نام آن را عوض کنید، در صورت نیاز فایل را پاک کنید، دسترسی های آن را عوض کنید، فولدر جدیدی بسازید ، فایل جدیدی ایجاد کنید و از طریق مرورگر خود فایلی را آپلود نمایید. در این مقاله همراه وب باشید تا این موارد را با هم مرور کنیم.

مرور و :

فایل منیجر را می توان با کلیک بر روی آیکون File Manager در منوی اصلی دایرکت ادمین مشاهده کرد.  لینک به فایل منیجر در گوشه پایین و سمت چپ صفحه نمایش قرار دارد. ناوبری و مرور فولدرها با کلیک کردن بر روی نام فولدر یا ایکون آن اان پذیر خواهد بود.  با کلیک کردن بر روی../ Up a Level می توانید به قبلی باز گردید. لینک فایل منجر در گوشه سمت چپ و پایین صفحه نمایش، همیشه شما را به بالاترین دایرکتوی ممکن می برد.

کپی کردن فایل ها:

فایل منیجر، کپی کردن فایل ها بین فولدرها را بسیار راحت تر کرده است. اولین مرحله ناوبری و مرور دایرکتوری منبع است. به دارکتوری که می خواهید فایلی را از آن کپی کنید بروید. در مرحله بعدی  چک باکس کنار فایلی که می خواهید از آن کپی بگیرید را بزنید. سپس از طریق منوی کشویی کنار دکمه Move To، دایرکتوری مقصد را انتخاب کنید. سپس دکمه Copy To رابزنید.

 انتقال فایل:

برای انتقال دادن فایل ها می توانید از همان فرایندی که برای کپی کردن فایل ها گفتیم استفاده کنید. فقط در این بخش به جای کلیک بر روی دکمه Copy to باید بر روی دکمه Move to  کلیک کنید.

 تغییر نام فایل  و فولدرها:

کنار هم فایل یا فولدری در ستون Action ، لینک Rename نیز وجود دارد. اگر می خواهید نام فایل یا فولدر خود را عوض کنید بر روی این لینک کلیک نمایید.

 پاک کردن فایل یا فولدر:

مراحلی که برای پاک کردن یک فولدر وجود دارد با مراحل پاک کردن یک فایل یکسان است. فقط توجه داشته باشید که پاک کردن فولدر همیشه همه مواردی که در داخل آن وجود دارد را پاک می کند. در اولین گام، تیکی در کنار فایل یا فولدری که می خواهید حذف کنید بزنید. سپس دکمه Delete را پیدا کنید و بفشارید. یک پاپ آپ ظاهر می شود و از شما می پرسد که می خواهید این فایل یا فولدر پاک کنید یا خیر. اگر مطمئن بودید بر روی OK کلیک کنید.

تغییر Permission فایل:

سطح Permission فعلی در جدول موجود فهرست شده است. برای تغییر این سطح دسترسی ها می توانید مراحل زیر را طی کنید:

  1. چک باکس کنار فایل یا فولدری که می خواهید تغییر دهید را تیک بزنید.
  2. در باکس متنی، سطح دسترسی عددی را تایپ کنید
  3. بر روی دکمه Set Permission کلیک کنید.

ایجاد فولدر جدید:

ایجاد فولدر جدید بسیار ساده است . ابتدا به دایرکتوری که می خواهید فولدر جدید در آن ایجاد شود بروید. در انتهای صفحه نمایش، نام فولدر را تایپ کنید و بر روی Create کلیک نمایید.

جدید:

برای ایجاد یک فایل جدید خالی مراحل زیر را طی کنید:

  1. به دایرکتوری که می خواهید فایل را در آن ایجاد کنید بروید.
  2. نام فایل را تایپ کنید
  3. برای قرار دادن تگ HTML در فایل گزینه HTML template را انتخاب کنید. البته این بخش اختیاری است.
  4. بر روی دکمه Create کلیک کنید.

 ویرایش فایل:

برخی از فایل ها را می توان از طریق فایل منیجر ویرایش کرد. برای ویرایش فایل، بر روی لینک Edit در ستون Action کنار فایل کلیک کنید.

 آپلود کردن فایل:

 

به دایرکتوری که می خواهید فایلی را در آن آپلود کنید بروید. سپس بر روی دکمه Upload files to current directory کلیک کنید. در این شرایط ۸ فیلد مشاهده خواهید کرد. بر روی دکمه Browse کلیک کنید. فایل مورد را انتخاب نمایید. بر روی گزینه Upload file کلیک کنید.

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن