اوبونتوسنت او اسسیستم عامل لینوکسمدیریت سرورمقالات وب

سنت او اس در برابر اوبونتو: کدام یک برای راه اندازی یک سرور گزینه بهتری هستند؟

خوب حالا که تصمیم گرفته اید سرور مجازی برای فعالیت های خود خرید کنند باید نوع سیستم عاملی که قصد استفاده از آن را دارید هم تعیین نمایید. همانطور که می دانید سرورهای مجازی  از دو سیستم عامل ویندوز و توزیع های لینوکس بهره می برند. در ، انتخاب توزیع مناسب بر اساس فعالیت هایی که انجام می دهید ممکن است دشوار و خسته کننده باشد. هر کدام از این توزیع ها ویژگی ها و قابلیت های خاص خود را دارند و برای فعالیت خاصی مناسب هستند. با این وجود،  دو نوع توزیع لینوکسی برای سرورهای مجازی وجود دارد که در میان افراد از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است. این دو توزیع اوبونتو و سنت او اس هستند. هنگام خرید سرور مجازی، انتخاب توزیع مناسب یک دو راهی دشوار است. به همین خاطر قصد داریم در این مقاله به همین موضوع بپردازیم و ببینیم برای راه اندازی سرور مجازی، سنت او اس بهتر است یا اوبونتو. پس همراه وب ایده باشید.

 

  اجمالی:

جدول زیر ویژگی های دو توزیع لینوکسی را به طور اجمالی بررسی می کند.

 

سنت او اس

 

اوبونتو

این توزیع بر اساس  لینوکس استاین توزیع لینوکسی بر اساس سیستم عامل دبیان طراحی شده است.
به روزرسانی این توزیع به طور مکرر انجام نمی شوداین سیستم عامل به طور مکرر به روز می شود.
این توزیع لینوکسی پایداری و امنیت زیادی داردپکیج های به روز شده ممکن است زیاد امن نباشند هر چند این موضوع محتمل نیست زیرا پکیج ها قبل از انتشار به خوبی تست و بررسی می شوند.
آموزش های کافی برای دبیان وجود ندارد و جامعه کوچکی دارد.مستندات قوی و جامعه فعالی برای اوبونتو وجود دارد و آموزش های زیادی در این زمینه ارائه شده است.
استفاده از سنت او اس برای کاربران مبتدی کمی دشوار استافرادی که به نسخه دسکتاپی اوبونتو آشنا هستند می توانند به راحتی با این نسخه نیز کار کنند.
از کنترل پنل سی پنل نیز پشتیبانی می کنداز سی پنل پشتیبانی نمی کند
دارای مدیریت پکیج هاست.دارای مدیریت پکیج apt-get و پکیج .deb است.

 

کدام یک از این توزیع های لینوکسی برای افراد مبتدی بهتر است؟

خوب پاسخ به این سوال به های شما و تجربیاتی که قبلا در مورد  توزیع های لینوکسی و کار با آن ها داشته اید، بستگی خواهد داشت اما  عموما اوبونتو انتخاب بهتری برای افراد مبتدی است. این موضوع عمدتا به خاطر دو دلیل زیر است:

  • توزیع اوبونتو جامعه بسیار بزرگ و فعالی دارد که در حال حاضر به طور رایگان مشکلات افراد مبتدی را پوشش می دهند و به آن ها کمک می کنند. هزاران کاربر در انجمن های آنلاین حضور دارند و قبلا از اوبونتو استفاده کرده اند.  شما می توانید آموزش های زیادی در مورد اوبونتو پیدا کنید.
  • سرورهای مجازی اوبونتو کاربرد راحت تری برای افرادی دارند که قبلا از نسخه دسکتاپی این توزیع استفاده کرده اند. همین موضوع درباره سنت او اس و فدورا هم صادق است اما نسخه دسکتاپی اوبونتو بسیار محبوب تر از سایر توزیع های لینوکسی برای کاربران خانگی است.

بناین اگر شما هم در حوزه توزیع های لینوکسی تازه کار و مبتدی هستید و نیازهای خاصی ندارید بهتر است از سرور اوبونتو استفاده کنید.

 کدام یک از این توزیع های لینوکسی برای کسب وکارها بهتر خواهد بود؟

خوب پاسخ به این سوال به نیازهای شما بستگی دارد. شما برای سایت یا سرور داخلی شرکت خود می توانید از اوبونتو استفاده کنید اما سنت او اس ی بیشتری نسبت به اوبونتو در این شرایط دارد. برخی از این مزایا عبارتند از :

  • سنت او اس بسیار پایدار و البته امن است. از آنجایی که به روزرسانی های اندکی در مورد سنت او اس منتشر می شود، نرم افزارها را می توان برای بازه زمانی طولانی تری مورد استفاده قرار داد و تنها از نسخه های امنی که منتشر می شود استفاده نمود. اگر از سرور سنت او اس استفاده کنید به خاطر انتشار نسخه جدید یکیشن ها که باگ یا مشکلی دارند، دچار دردسر نخواهید شد.
  • بیشتر کنترل پنل های محبوب همچون سی پنل در سنت او اس پشتیبانی می شوند. بنابراین اگر شرکت هاستینگ دارید یا می خواهید به عنوان یک شرکت وب با ان متعدد فعالیت کنید بهتر است از این توزیع برای سرور مجازی خود استفاده نمایید.

هر دوی این توزیع ها را امتحان کنید و بهترین مورد را برای خود انتخاب نمایید:

اگر نمی توانید تصمیم گیری درستی در مورد انتخاب توزیع لینوکسی داشته باشید، بهتر است هر دوی این توزیع ها را امتحان کنید.

کدام یک از این توزیع ها سریع تر هستند؟

خوب این موضوع به سخت افزارهایی که استفاده می کنید هم بستگی خواهد داشت اما هر دو توزیع لینوکسی سنت او اس و اوبونتو در حوزه سرعت عملکرد یکسانی دارند. شما باید از سخت افزار مناسبی استفاده کنید، سرور مجازی خود را به درستی کنید و آن را امن نمایید.

هنوز سرور مجازی خریداری نکرده اید؟ هم اکنون سفارش دهید
2/5 - (2 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن