سرور مجازیمدیریت سرورمقالات وب

سرور مجازی لینوکس چیست؟

اگر سایتی دارید که زیادی دریافت می کند یا انتظار دارید در اینده ترافیک زیادی داشته باشد می توانید از گزینه هایی همچون سرور مجازی لینوکس برای میزبانی آن استفاده کنید. اگر می خواهید کنترل بیشتری بر روی موارد نصب شده بر روی سرور داشته باشید، بهترین گزینه برایتان خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به سوالاتی که بیشتر توسط کاربران پرسیده می شود پاسخ دهیم. پس همراه وب ایده باشید.

 سرور مجازی لینوکس به چه معناست؟

سرور مجازی لینوکس به معنای سرور خصوصی مجازی است که بر روی سیستم عامل لینوکس اجرا می شود. سرور  خصوصی مجازی(VPS) سرور مجازی است که بر روی سرور فیزیکی میزبانی می گردد.

در سرور مجازی مجبور خواهیم بود سرور خود را با سایر افراد به اشتراک بگذاریم؟

در بیشتر موارد بله. با اینحال این موضوع بدین معنی نیست که از داون تایم یا عملکرد کاهش یافته رنج ببرید. هر سرور مجازی بر روی سیستم عامل مخصوص به خود اجرا می شود و هر کدام از این سیستم ها را می توان به صورت مستقل از هم مدیریت کرد. VPS سیستم عامل، داده و اپلیکیشن های خاص خود را دارد. علی رغم اشتراک سرور فیزیکی با سایر سرورهای مجازی، شما باز هم می توانید از ی سرور اختصاصی بدون صرف هزینه های زیاد لذت ببرید.

این مطلب را نیز بخوانید: خرید سرور مجازی

 

مزایای سرور مجازی لینوکس چیست؟

استفاده از سرور مجازی لینوکس مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. به عنوان مثال می توانید از سادگی کاربرد، امنیت افزایش یافته و  اعتماد بهبود یافته با هزینه کمتر لذت ببرید.  با اینحال برای بیشتر وبها، نویسان، طراحان و توسعه دهندگان مزیت واقعی این سرور، انعطاف پذیری آن است. هر سرور مجازی با  سیستم عامل خود از سایر سرورهای مجازی جدا شده است. این موضوع بدین معنی است که می توانید به راحتی سیستم عاملی که دوست دارید را نصب کنید و نرم افزارهای موردنیاز را نصب یا حذف نمایید. همچنین قادر خواهید بود محیط VPS خود را برای بهبود عملکرد و نیز تجربه کاربران و بازدیدکنندگان سایت اصلاح کنید. انعطاف پذیری می تواند یکی از مزایای اصلی سرورهای مجازی باشد.

 آیا سرور مجازی لینوکس برای هر ی مناسب است؟

بله. حتی اگر سایت شخصی دارید که به مسائل مورد علاقه تان می پردازد باز هم می توانید از مزایای سرور مجازی لینوکس بهره مند شوید. اگر در حال ساخت و توسعه سایت برای شرکت هستید، می توانید از تمامی مزایای موجود استفاده کنید. اساسا، اگر فکر می کنید ترافیک سایت در حال گسترش است می توانید از سرور مجازی استفاده نمایید. افراد و شرکت هایی که به دنبال انعطاف پذیری بیشتر در سفارشی سازی و گزینه های توسعه ای خود هستند باید سرور مجازی لینوکس را انتخاب کنند.

من نحوه کار با لینوکس را بلد نیستم. باز هم می توانم از چنین سرور مجازی استفاده کنم؟

بله. اگر اطلاعات خاصی در مورد سرور مجازی لینوکس ندارید می توانید از گزینه مدیریت شده آن استفاده کنید.  در این شرایط و نصب  هر چیزی که در سرور نیاز دارید بر عهده ما خواهد بود. گزینه دیگری که برای راحت تر کردن کاربرد این نوع سرورهای مجازی برای افراد مبتدی وجود دارد استفاده از سرور مجازی با ، ادمین یا کنترل پنل های دیگر است.  اگر از کنترل پنل استفاده کنید می توانید سرور خود را از طریق رابط کاربری گرافیکی مدیریت نمایید که کار را بسیار ساده تر می کند. هر چند مدیریت سرور مجازی لینوکس از طریق دستورات خط فرمان لذت خاص خود را دارد.

تفاوت سرور مجازی لینوکس با سرور اختصاصی در چیست؟

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم، سرور خصوصی مجازی تنها بخش مجازی بر روی رایانه فیزیکی است. سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی متعدد تقسیم می شود و همین امر می تواند هزینه های موجود را کمتر نمایید. به همین خاطر است که سرور مجازی لینوکس ارزان تر از سرور اختصاصی است. سرور اختصاصی همانطور که از نامش پیداست تنها به یک کاربر اختصاص داده می شود. اگر به دنبال سرور خوب با هزینه های کمتر هستید می توانید از سرور مجازی با سیستم عامل لینوکس استفاده کنید.

3/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن