سئومقالات وب

۵ مفهوم کلیدی سئو برای سال جدید

سال ۲۰۱۷ از م تغییرات بزرگ در های گوگل سال آرامی بود. در سال ۲۰۱۶، شاهد ظهور الگوریتم هایی همچون Penguin 4.0، الگوریتم Possum و به روزرسانی های بزرگ در حوزه موبایل دوست بودن سایت ها بودیم. امسال گوگل کمی ساکت تر بود.  تنها چیزی که در الگوریتم های گوگل همیشه مهم بوده، توجه به بهبود تجربه کاربری است. گرایش هایی همچون بهینه سازی برای دستگاه های موبایلی و یادگیری ماشینی به این زودی ها از بین نخواهد رفت. در این مقاله قصد داریم ۵ مورد از مفاهیم سئو برای سال جدید را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. اول موبایل:

قطعا در مورد اهمیت  سایت های موبایل دوست آگاه هستید. بیش از ۵۵ درصد کل ترافیک سایت از  دستگاه های موبایلی است و انتظار می رود در سال جدید این عدد افزایش پیدا کند. چیزی که ممکن است در مورد آن زیاد آگاه نباشید این است که داشتن یک سایت موبایل دوست به تنهایی کافی نیست. حالا باید به ایندکس اول موبایل فکر کنید. گوگل سال گذشته ایندکس اول موبایل را معرفی کرد. این موضوع بدین معنی است که سیگنال های از نسخه  موبایلی سایت شما خواهند بود.  به عبارت دیگر نباید موبایل را رقیب دسکتاپ بدانید بلکه باید به آن اولویت بالاتری بدهید. برای بهبود سئوی سایت موبایلی خود می توانید روش های عملی زیر را امتحان کنید:

  • تست موبایل دوست بودن سایت خود را اجرا کنید.
  • های شکسته و ریدایرکت های نادرست را اصلاح کنید.
  • تصاویر فشرده نشده را فشرده تر نمایید.
  • محتوای غیر قابل نمایش و منابع مسدود شده را حذف کنید.
  • از به کار بردن پاپ آپ هایی که باعث از بین رفتن تجربه کاربری می شود خودداری کنید.
  • کاربری موبایل را بهبود ببخشید.
  • سایت موبایلی خود را بررسی کنید تا ببینید می توانید عناصر دیگر را برای موبایل بهینه سازی کنید یا خیر.
  1. جستجوی معنایی:

هدف از به روزرسانی الگوریتم مرغ مگس خوار در سال ۲۰۱۳، بهبود دقت جستجو با درک بهتر نیت و تمایل جستجوکننده بود. امروزه جستجوی معنایی بیشتر از قبل مدنظر قرار می گیرد و موتورهای جستجو در درک متن و بافت کوئری ماهرتر شده اند. این موتورها می توانند ارتباط بهتری بین کلمات بیابند. هدف از جستجوی معنایی برای موتورهای جستجو، درک زبان طبیعی جستجوکننده است. اگرچه جستجوی معنایی جوانب مختلفی دارد اما در نهایت تنها چیزی که شما باید بدانید این است که یک صفحه معتبر در سایت که موضوعی را با عمق و جزییات بیشتری پوشش می دهد می تواند رتبه بهتری از سایر صفحات کسب نماید. اگر می خواهید محتوایی تولید کنید که این گزینه را به خوبی پوشش دهد نکات زیر را مدنظر داشته باشید:

  • یک موضوع گسترده انتخاب کنید که به مخاطب شما مرتبط است.
  • سوالاتی را بپرسید که به شما کمک می کند نیت و تمایل جستجوکننده را بیابید.
  • بعد از اینکه نیت جستجوکننده را درک کردید، محتوایی ایجاد کنید که با این نیت هماهنگ و مرتبط باشد. منبع خود را تا جایی که می توانید غنی و با جزییات بنویسید.
  • صفحات فرود اضافی برای برطرف کردن نیازهای بعدی کاربر فراهم آورید.
  • بر روی ایجاد راهنمای کامل و محتوای همیشه سبز تمرکز کنید.
  1. یادگیری ماشینی:

یادگیری ماشینی به موضوع جستجوی معنایی مرتبط است و به کمک این روش، موتورهای جستجو تلاش می کنند حدس های بهتری در مورد کوئری های مبهم انجام دهند و نتیجه بهتری در اختیار کاربر بگذارند. همه ما به خوبی می دانیم که سیستم یادگیری ماشینی در بسیاری از الگوریتم های رتبه بندی  موتورهای جستجو ادغام شده است. گوگل در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که رنک برین  سومین سیگنال مهم رتبه بندی است. رنک برین و سایر سیستم های یادگیری ماشینی، رفتار کاربر را مورد بررسی قرار می دهند تا نتایج بهتری در اختیار او بگذارند. بهترین کار برای رسیدن به این هدف برای سایت ها، ایجاد منابع قدرتمند و بهینه سازی شده برای جستجوی معنایی و تجربه کاربری است.

  1. اسنیپت های برجسته:

چند سال قبل، گوگل اسنیپت های برجسته را در نتایج جستجوهای خود قرار داد. هدف از اینکار، فراهم آوردن پاسخ های غنی( پاسخ های کوتاه و مبتنی بر حقیقت برای کوئری های ساده) بود. گوگل این اسنیپت ها را با تجزیه و تحلیل صفحات مختلف ایجاد کرد تا بتواند پاسخ سوالاتی همچون  چگونه یک رایانه بسازیم را به درستی بدهد. هدف گوگل تولید پاسخ در زمان واقعی از طریق متن، فهرست، و حتی بود تا کاربر بتواند پاسخ سوال خود را بدون نیاز به کلیک کردن بر روی لینک به دست آورد. اسنیپت های برجسته بسیار قدرتمند هستند زیرا صفر را از آنِ خود می کنند. این موضوع بدین معنی است که آن ها بالاتر از سایر صفحات رتبه بندی می شوند. نکته جالب این است که سایت هایی با رتبه برتر همیشه منبع گوگل برای ایجاد اسنیپت های برجسته نیستند. بر اساس تحقیق منتشر شده توسط STAT، حدود ۳۰ درصد آدرس  این اسنیپت ها  به طور طبیعی در موقعیت اول رتبه بندی شده اند . این در حالیست که باقی موارد از سایت هایی جمع آوری می شوند که رتبه آن ها بین موقعیت ۲ الی ۵ است.

این مطلب را نیز بخوانید:چگونه اسنیپت های برجسته گوگل را از آنِ خود کنیم؟

خوب حالا سوال اینجاست که چگونه می توان محتوایی را ایجاد کرد که بتواند در نتایج اسنیپت های برجسته نمایش داده شود؟

  • برای سوالات مرتبط با صنعت خود پژوهش کلمات کلیدی را انجام دهید. سوالاتی را مدنظر قرار دهید که می توانید با حقایق ساده به آن ها پاسخ دهید.
  • فرمت و شکل اسنیپت های برجسته را در صنعت خود مورد بررسی قرار دهید. ببینید چه محتوایی در این موارد رتبه بندی به دست آورده است.
  • برای پاسخگویی به این سوالات، یک منبع ایجاد کنید
  • به طور کامل موضوع را مورد بررسی قرار دهید.
  • تعریف واضحی در مورد کوئری مدنظر ارائه دهید.
  • تا جایی که می توانید منبع قدرتمندی ایجاد کنید. جزییات را به دقت بیان نمایید.
  1. دستیار مجازی و جستجوی صوتی:

مفهوم آخری که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم، در مورد افزایش جستجوی صوتی و استفاده از دستیارهای مجازی است. به گزارش گوگل، ۵۵ درصد از نوجوانان و ۴۰ درصد بزرگسالان از جستجوی صوتی در کارهای روزمره خود استفاده می کنند.  افزایش چشمگیر در جستجوی صوتی و دستیار مجازی به افزایش کاربرد دستگاه های موبایلی بر می گردد. بهینه سازی برای موتورهای جستحو نیازمند درک چگونگی و چرایی استفاده از ان است. همانطور که تحقیقات نشان می دهد ۲۲ درصد از تمامی کوئری ها برای محتوای محلی و اطلاعاتی است که ی محلی پیشنهاد می کنند. در این شرایط ارائه پاسخ های سریع به سوالات ساده می تواند بسیار مفید باشد.

این مقاله را نیز بخوانید: راهنمایی برای بهینه سازی جستجوی صوتی

برخی از روش های موجود برای بهینه سازی محتوا برای جستجوی صوتی در برگیرنده موارد زیر است:

  • سایت خود را در مای بیزنس گوگل ثبت کنید
  • به کلمات کلیدی طولانی اولویت بیشتری بدهید و برای کوئری های زبان طبیعی سایت خود را بهینه سازی نمایید.
  • سوالات پرتکرار را هدف قرار دهید و صفحه ای برای آن ایجاد نمایید.
  • structured data markup استفاده کنید تا بتوانید به دستیاران مجازی اطلاعات بیشتری در مورد سایت خود بدهید.
  • از ابزارهای فهرست گیری برای یافتن منشن های برند خود استفاده کنید.

نتیجه گیری:

از آنجایی که یادگیری ماشینی نقش مهمی در صنعت ما دارد، آینده سئو بسیار جذاب تر خواهد بود. انتظار می رود در سال جدید سئو بیشتر از سال های قبل به سمت موبایل، جستجوی صوتی و دستیاران مجازی برود.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن