بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چرا ربات های گفتگو می توانند تجربه کاربری را بهبود ببخشند؟

همانطور که می دانید این روزها هیچ چیزی مهم تر از ایجاد تجربه کاربری مثبت در افراد نیست. ان باهوش تر از قبل شده اند و از توانایی موجود برای انتخاب پیشنهادات ی لذت می برند.  تجربه کاربری در برگیرنده تمرینات برنامه ریزی و پاسخگویی تعاملی به نیازهای مشتریان است تا بتواند انتظارات آن ها را برآورده سازد. خوب حالا سوال اینجاست که چرا استفاده از مواردی همچون ربات گفتگو می تواند به بهبود تجربه کاربری کمک کند. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب ایده باشید.

اجازه دهید قبل از آغاز بحث، چند مورد از آمارهای موجود در مورد اهمیت تجربه کاربری را با هم بررسی کنیم:

  • یکی از نظرسنجی های انجام شده توسط Econsultancy نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق شرکت ها سایه گذاری بر روی تجربه کاربری را هیجان انگیز ترین فرصت در سال جدید می دانند.
  • Deloitte ادعا می کند بیش از ۶۰ درصد تجربه کاربری فراهم شده توسط مرکز تماس را به عنوان  فاکتور رقابتی متمایزکننده در نظر می گیرند.
  • تا سال ۲۰۲۰، تجربه و رضایت مشتری از و محصول به عنوان فاکتور متمایزکننده پیشی خواهد گرفت.
  • مطالعه انجام شده توسط سایت walkerinfo نشان می دهد حدود ۸۰ درصد مشتریان حاضرند برای کسب تجربه بهتر، هزینه بیشتری پرداخت کنند.

سایت گارتنر پیش بینی کرده است که تا ۲۰۲۰، حدود ۸۵ درصد کل تعاملات مشتریان  بدون تداخل انسانی ارائه خواهد شد. رشد سریع ربات های گفتگو باعث شده است تعامل شرکت ها و مشتریان وارد مرحله جدیدی شود.  در ادامه سعی می کنیم برخی از مزایای استفاده از ربات های گفتگو برای بهبود تجربه کاربری را با هم مرور کنیم:

  1. ربات های گفتگو بسیار مقرون به صرفه هستند:

ربات های گفتگو یا همان چت بات ها، قادرند هزینه استخدام کارمند را کاهش دهند. در حقیقت، شرکت ها می توانند هزینه های مرتبط با بخش خدمات رسانی به مشتریان را به کمک استفاده از این ربات ها تا ۳۰ درصد کاهش دهند. سرمایه گذاری بر روی ربات های گفتگو از استخدام کارمند بسیار کمتر خواهد بود. استخدام و آموزش کارمندان نیازمند سرمایه گذاری بر روی زمان و منابع مختلف است. استخدام نماینده و کارمند بخش تماس می تواند میلیون ها تومان هزینه بر موجود تحمیل کند. علاوه بر این، آموزش افراد  نیز بر این هزینه ها می افزاید.

  1. نرخ پاسخ سریع تری را برای افراد فراهم می کند:

مشتریان اغلب  زمانی که پاسخ سریعی به هنگام پرسیدن سوالات خود، پر کردن فرم یا ارائه بازخورد در مورد یک موضوع خاص، دریافت نمی کنند خشمگین و عصبانی می شوند.  افراد نسل هزاره بیشتر از سایر افراد به گوشی های علاقه دارند و می خواهند  خدمات واکنشگراتری از طرف شرکت دریافت نمایند. این در حالیست که نسل  کهنسال جامعه به دنبال مستقیم یا برقراری تماس هستند. ربات های گفتگو می تواند سطح پاسخگویی بالاتری را برای افراد فراهم کند. هر چند هنوز هم برای بررسی تعاملات ربات های خود به یک نیروی انسانی نیاز دارید اما با نظارت انسان ها، خروجی بسیار بهتر می شود و تجربه کاربران بهبود می یابد.

  1. خدمات رسانی به مشتریان بدون اختلال انجام می شود؟

آیا می دانستید که تقریبا ۹۱ درصد از مشتریان ناراضی هرگز دوباره از شرکت مدنظر خرید نمی کنند؟ ربات های گفتگو چه برای تایید و تصدیق مشتریان به کار روند یا بخواهند مشکلات آن ها را مرتبط نمایند و پاسخی به آن ها ارائه کنند، می توانند در برطرف کردن نیازهای مشتریان سهم بسزایی داشته باشند. اینکار به شرکت ها کمک می کند رضایت مشتریان خود را جذب کنند. ربات های گفتگو قادرند خدمات رسانی به مشتریان را بدون وقفه و اختلال انجام دهند. بر خلاف نیروی انسانی، ربات های گفتگو بدون استراحت و بدون خستگی کار می کنند. آن ها نیازمند استراحت یا تعطیلات نیستند و مریض هم نمی شوند.به کمک این ربات ها شرکت ها می توانند خدمات رسانی به مشتریان را بدون وقفه انجام دهند. اینکار  باعث رضایت مشتریان می شود و آن ها را مطمئن می سازد پاسخگویی به سوالاتشان در کسری از ثانیه فراهم می شود.   چنین موضوعی نشان می دهد که برند شما  به حمایت و پشتیبانی از مشتریان خود اهمیت می دهد.

  1. ربات های گفتگو چرخه یادگیری را اسان تر می کنند:

هرچقدر ان بیشتر باشد، یادگیری در مورد آن ها نیز بهتر انجام می شود. علاوه بر این، تعامل با کارمندان بخش خدمات رسانی در یک گفتگوی ترکیبی می تواند به ربات اجازه دهد از عوامل انسانی نکاتی را بیاموزد و به دانش خود چیزی بیفزاید. این  موضوع به ربات و کارمند کمک می کند خدمات رسانی ای را در اختیار افراد قرار دهند. در تنظیم ترکیبی، اطلاعات به دست آمده را می توان در سایر نواحی مرتبط با مشتری نیز اعمال کرد.  شرکت های امروزی از ربات های گفتگو برای تسهیل تعامل با مشتریان و نمایندگان خود استفاده می کنند. این ربات ها در حال پیشرفت هستند  و به نظر می رسد در اینده قابلیت های بیشتری در اختیار شرکت ها قرار دهند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن