سیستم عاملفناوریمدیریت سرورمقالات وب

راهنمای نصب VMware ESXi 6

راه های زیادی برای هایپروایزر ESXi  وجود دارد. علاقه مندان به Homelab می توانند ESXi را از طریق فلش مموری خود اجرا کنند. حتما از خود می پرسید چرا بیشتر افراد از این روش استفاده می کنند.  دلایل متعددی برای انجام اینکار وجود دارد.  اولا استفاده از فلش مموری می تواند پورت SATA شما را ذخیره کند.  این موضوع برای مادربوردهایی که محدودیت دارند بسیار عالی است.  همچنین شما نیازی به دیسک اضافی نخواهید داشت و می توانید از موارد اشتراکی برای اجرای هایپروایزر خود استفاده کنید. اگر نسبت به استفاده از فلش مموری شک دارید می توانید از  مشترک استفاده کنید حتی اگر  در حال استفاده از  نسخه رایگان ESXI   هستید. در این مقاله قصد داریم نحوه نصب VMware ESXi 6  را با هم مرور کنیم.

روش های مختلفی برای نصب و راه اندازی VMware ESXi وجود دارد:

  • نصب در فلش مموری که  بعدا  توسط سرور مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نصب بر روی  هارد دیسک SATA/ محلی یا FC drive که می توان آن را برای افزونگی بر روی RAID1 نصب کرد.
  • نصب بر روی کارت حافظه SD
  • بوت  شدن از LUN از طریق کارت ی  iSCSI ، FC یا FCoE
  • بوت توسط سرویس دهنده نصب خودکار (Auto Deploy)

 

راهنمای نصب VMware ESXi 6:

استفاده از فلش مموری به عنوان دستگاه  بوت(راه انداز):

در این شرایط، فرایند نصب باعث پارتیشن بندی فلش مموری می شود:

usbflash

شما می توانید ISO را بر روی سی دی رایت کنید و سپس از آن برای نصب ESXI بهره مند شوید.  همچنین قادر خواهید بود از VMware برای ایجاد یک  دستگاه مجازی جدید به عنوان منبع استفاده کنید، سپس فلش مموری را متصل کنید و از آن  به عنوان مقصد نصب بهره مند شوید. تصویر زیر محیطی از ورک استیشن VMWare را نشان می دهد:

workstation3

قبل از اینکه نصب کننده کار خود را آغاز کند، باید کیبورد و روت را تنظیم کنید. این موضوع بسیار مهم است زیرا زبان پیش فرض به صورت انگلیسی است.  اگر  زبان کیبورد شما متفاوت باشد بعدا با مشکل مواجه خواهید شد. پس  در این مرحله باید زبان مناسبی را انتخاب کنید:

installation-esxi2

بعد از اینکه نصب به اتمام رسید، فلش مموری را  از ورک استیشن خارج کنید و به سرور خود وصل نمایید. به خاطر داشته باشید که باید BIOS سرور خود را به گونه ای تنظیم کند که بتواند از طریق فلش بوت شود. بعد از اینکار باید پیکربندی های شبکه را انجام دهید. این پیکربندی ها بسیار ساده و اسان انجام می شود . زمانی که برای اولین بار DCUI  را باز می کنید راهنمایی هایی را در مورد این پیکربندی ها دریافت خواهید کرد. برای اینکه به DCUI دسترسی داشته باشید باید کلید F2 را بزنید.  اولین بوت به شما اجازه می دهد آی پی خود و سایر تنظیمات شبکه همچون Hostname ،DNS و سایر موارد را تنظیم کنید.  انجام این مراحل برای افرادی که با شبکه و مفاهیم آن اشنا هستند بسیار ساده خواهد بود:

network-config

 بعد از اینکه تمامی مراحل را تکمیل کردید، نصب vSphere client بسیار ساده خواهد بود.  این نرم افزار بسیار محبوب تر از نرم افزارهای دیگری است که بر پایه وب طراحی شده اند زیرا سرعت بیشتری دارد.  شرکت VMware بهینه سازی های قابل توجهی را در نرم افزار vSphere 6.0 خود انجام داده است. کردن در این نسخه ۱۳ بار سریع تر است و در نهایت می توانید کار خود را ۵۰ بار سریع تر به پایان برسانید. vSphere client مبتنی بر  ویندوز بر روی  رسانه نصب vCenter server در دسترس است . همچنین شما می توانید این نرم افزار را  از طریق مرورگر وب دانلود کنید.

vsphere-fat-client

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن