سئومقالات وب

راهنمای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو-قسمت سوم

راهنمای سایت برای موتورهای جستجو

در این مقاله قصد داریم در مورد اهمیت تگ هدینگ، فایل و Nofollow کردن لینک ها صحبت کنیم. پس همراه ما باشید.

 

از تگ هدینگ به درستی استفاده کنید

از تگ هدینگ برای تاکید بر روی قسمت های مهم متن استفاده کنید:

tag-heding

تمرینات عملی این بخش:

۱) تصور کنید که در حال نوشتن یک طرح کلی هستید:

همانند نوشتن یک طرح کلی برای مقالات بزرگ، بهتر است زمانی را برای درک صحیح از متن و نکات مهم آن قرار دهید.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • قرار دادن متن در تگ هدینگ که اثر مثبتی در تعریف ساختار صفحه ندارد.
  • حرکت نامنظم از یک هدینگ به اندازه دیگر

۲)استفاده از عنوان کم در سراسر صفحه :

تنها زمانی از تگ های هدینگ استفاده کنید که معنا داشته باشد. استفاده از تگ های بسیار در داخل صفحه کار را برای بازدید کننده دشوار می سازد.

از انجام کارهای زیر خودداری کنید:

  • استفاده بیش از حد از تگ های هدینگ در داخل متن
  • قرار دادن تمامی متن یک صفحه در داخل تگ هدینگ
  • استفاده از تگ هدینگ برای استایل بخشیدن به متن

 

از فایل robots.txt بهترین استفاده را ببرید

 

خزیدن را در جایی که نیست با استفاده از این فایل محدود کنید:

robots-txt-logo

فایل robots.txt به موتورهای جستجو می گوید به چه بخش هایی می توانند دسترسی داشته باشند بنابراین قادرند این بخش ها را بخزند. این فایل در بخش ROOT وری سایت شما قرار دارد. ممکن است دوست نداشته باشید برخی از صفحات در سایتتان خزیده شوند زیرا اگر در نتایج موتورهای جستجو خزیده شود کاربردی برای کاربر یا بازدید کننده نخواهد داشت. اگر می خواهید جلوی موتورهای جستجو را در اینگونه شرایط بگیرید، ابزار گوگل وبمستر دارای یک تولید کننده فایل robots.txt است که به شما کمک می کند این فایل را به سادگی ایجاد کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر سایت شما دارای ساب دامین است و می خواهید برخی از صفحات در ساب دامین خزیده نشود، باید یک فایل robots.txt جداگانه برای ساب دامین خود ایجاد کنید. روش های دیگری نیز وجود دارد که مانع از دیده شدن محتوا در موتورهای جستجو می شود. برخی از این روش ها شامل اضافه کردن عبارت “NOINDEX” به تگ ربات ها، استفاده از .htaccess برای مراقبت از دایرکتوری ها و به کار بردن ابزار وبمستر برای حذف محتوایی است که هم اکنون خزیده شده است.

تمرینات عملی این بخش:

۱) از روش های امن تری برای محتوای حساس استفاده کنید:

شما نمی توانید با محدود کردن محتوای حساس خود در فایل robots.txt احساس آرامش بکنید زیرا موتورهای جستجو هنوز هم می توانند آدرس هایی که شما مسدود کرده اید را ارجاع دهند. برخی از کاربران نیز سعی می کنند دایرکتوریها یا ساب دایرکتوری های موجود در فایل robots.txt را بررسی کنند و آدرس صفحه ای که شما دوست ندارید دیده شود را به دست آورند. به همین خاطر زنگاری یا استفاده از پسورد می تواند گزینه مناسب تری باشد.

 

مراقب rel=”nofollow” برای لینک های خود باشید

با استفاده از “nofollow” با کامنت های اسپم مبارزه کنید:

Comments

تنظیم صفت “rel” به صورت”nofollow” برای لینک ها، به گوگل می گوید که برخی از لینک های خاص بر روی سایت نباید دنبال شوند. اگر سایت شما دارای وبلاگی است که ارسال دیدگاه در آن آزاد می باشد، لینک هایی که در کامنت ها قرار می گیرد ممکن است برای سایت شما دردساز باشد. بخش دیدگاه ها در وبلاگ یکی از موارد مشکوک به ارسال اسپم است. Nofollow کردن لینک های کاربران شما را مطمئن می سازد که اسیبی به ت و اعتبار سایت وارد نمی شود.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن