مقالات وب

در هاست وردپرس باید به دنبال چه چیزی باشید

 همانطور که می دانید گزینه های میزبانی وب متعددی برای وجود دارد. از هاست اشتراکی معمولی گرفته تا مجازی و حتی سرور می توانند برای های وردپرسی مورد استفاده قرار گیرند اما برای بیشتر موارد، میزبانی سایت های وردپرسی و استفاده از کار زیادی برای افراد ایجاد می کند. این زمان اضافی را می توان برای طراحی بهتر سایت و کار با ان بیشتر اختصاص داد. برای چنین انی دو انتخاب اصلی پیش رو وجود دارد:

·      هاست اشتراکی معمولی

·      هاست وردپرس مدیریت شده یا هاست وردپرس اختصاصی

این دو گزینه نیز  اشتراکی هستند اما برخی از موارد هست که باید آن ها را درک کنید. در این مقاله قصد داریم قابلیت های یک هاست وردپرسی را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

یک هاست اشتراکی معمولی ارزان است و  در آن چندین  سایت از یک سرور  و منابع آن استفاده می کنند.  مشکل اصلی در مورد هاست اشتراکی این است که چنین مواردی بازدیدهای زیادی را تحمل نمی کنند و به شما اجازه نمی دهند از CPU سرور زیاد استفاده کنید. اینگونه هاست ها برای سایت های کوچک، وبلاگ ها، میکروسایت ها  و سایت های شرکتی که بازدید اندکی در ماه دارند و نیازهای زیادی ندارند می تواند گزینه خوبی باشد.

خوب حالا سوال اینجاست که سایت های بزرگ و متوسط به چه نوع هاستی نیاز دارند؟ وبمسترانی که می خواهند عملکرد بالایی داشته باشند چطور؟

 هاست معمولی در این شرایط کمکی به افراد نخواهد کرد. اینجا دقیقا همان جایی است که هاست وردپرسی وارد میدان می شود.  هاست وردپرس برای هر مشتری منابع بیشتری در نظر می گیرد و تعداد افرادی که از هر سرور استفاده می کنند کمتر می شود. همین امر به صاحبان سایت ها اجازه می دهد بازدیدهای بیشتری را میزبانی کنند و به CPU  بیشتری دسترسی داشته باشند.  از آنجایی که بیشتر افراد به دنبال موفقیت سایت خود هستند، توصیه نمی کنیم از خدمات هاست ارزان استفاده کنید.  اگر تصمیم گرفته اید هاست وردپرس بخرید، باقی مقاله را مطالعه کنید و ویژگی های اینگونه هاست را بهتر درک کنید.

کنترل پنل با کاربر اسان:

استفاده از هاست وردپرس بدین معنی نیست که منابع  خود را با سایر کاربران به اشتراک نمی گذارید. بلکه این موضوع بدین معنی است که CPU بیشتر، منابع سریع تر و تاخیر کمتری خواهید داشت. به همین خاطر است که کنترل پنل این گونه هاست ها کاربرد ساده و اسانی دارد. یکی از راحت ترین روش ها برای کاربرد هاست وردپرس استفاده از سی پنل است .  در برخی از شرایط ممکن است هاست وردپرسی شما از این کنترل پنل استفاده کند. سی پنل نقطه آغاز خوبی برای بیشتر وبمسترهاست زیرا از قابلیت هایی همچون Let's Encrypt و cPanel certificates پشتیبانی می کند.  شما می توانید به کمک این  کنترل پنل، کنترل کاملی بر روی فایل ها، پایگاه داده و ایمیل های خود داشته باشید. برخی از هاست های وردپرسی نیز از کنترل پنل پلسک استفاده می کنند که قابلیت های بسیار متعددی در اختیار افراد قرار می گیرد. فقط به هنگام خرید مطمئن شوید که کنترل پنل قدیمی نیست.

 

PHP7:

PHP7 به تازگی معرفی شده و به سرعت در حال رشد است. وردپرس به طور کامل با PHP 7 سازگار است و توصیه می شود  نصبیات خود را به آخرین نسخه به روزرسانی کنید تا با این نسخه سازگار شود. اگر به دنبال هاست وردپرسی  هستید می توانید  این قابلیت را هم مدنظر داشته باشید.  این نسخه از PHP می تواند تاخیر و زمان پاسخگویی سایت شما را کاهش دهد. برخی از هاست ها به شما اجازه می دهند از بین نسخه های PHP یکی را به دلخواه انتخاب کنید.

پشته وب سرور خوب:

هاست های وردپرسی خوب معمول پشته وب سرور خوبی هم دارند که همه مکانیسم ها در آن دیده می شود. برخی از هاست ها از Varnish، برخی از NGINX  و و برخی از Redis استفاده می کنند.  نباید تنها بر روی آپاچی تکیه کنید زیرا اینکار می تواند بر روی اثر بگذارد.

 قابلیت های بیشتر و :

داشتن بک آپ خودکار چیزی است که هر سایتی باید داشته باشد. هاست هایی خوب هستند که چنین قابلیتی را برای مشتریان خود فراهم آورند.

عملکرد:

 آخرین و البته مهم ترین گزینه ای که باید در مورد هاست وردپرسی مدنظر داشته باشید عملکرد آن است.   در هاست های اشتراک. معمولا پاسخگویی به اولین کوئری حدود ۴٫۳۹ ثانیه طول می کشد به همین خاطر سایت در بیشتر شرایط به کندی رندر می شود. همین امر عملکرد سایت را تحت تاثیر خود قرار می دهد.  زمانی که می خواهید هاستی را برای وردپرس خود بخرید، این قابلیت را مدنظر داشته باشید.

 پشتیبانی خوب:

وجود پشتیبانی خوب از طرف شرکت ارائه دهنده هاست بسیار مهم است. بیشتر افراد از پاسخگو نبودن شرکت های ارائه دهنده هاست شکایت می کنند. وجود تیم پشتیبانی حرفه ای و متخصص می تواند در انتخاب هاست مناسب به شما کمک کند.

هنوز هاست وردپرس خریداری نکرده اید؟ همینک سفارش دهید

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن