سئومقالات وب

توسعه محتوا برای سفر مشتریان

ده سال قبل اشاره به محتوا در یک صفحه به محتوای سئو اغلب یک تکنیک مفید و مناسب بود. چگالی کلمات کلیدی  فاکتور قدرتمندی برای رتبه بندی محتوای صفحات در گرفته می شد و متخصصان سئو سعی می کردند با فراهم آوردن محتوای تعاملی برای مشتریان به سئوی خود دست پیدا کنند. واقعیت این است که در یک دوره زمانی، کیفیت محتوا بالاترین اولویت سئوکاران نبود  اما این روزها همه چیز تغییر کرده است. موتورهای یی همچون ، بینگ و یاهو  محتواهای با کیفیت را ترجیح می دهند و تلاش می کنند با رتبه بندی بالاتر چنین محتواهایی به افراد پاداش دهند. گوگل بیان کرده است که محتوای تولیدی باید کیفیت خوبی داشته باشد.  امروزه سئو در مورد تجربه کاربری است. برای موتورهای جستجو بر روی بهبود سفر مشتریان تمرکز کرده است. این روزها، کوئری های جستجو اغلب  نقطه شروعی برای این سفر محسوب می شوند. متاسفانه بیشتر ماها به ندرت عبارات و کلمات کلیدی دقیقی که مشتریان در  جعبه جستجو برای آغاز سفر خود تایپ می کنند را می شناسیم.بر اساس داده های به دست آمده از کنسول جستجوی گوگل، می توانیم بفهمیم که  صفحه مورد نظر برای چه کلمات و عبارات کلیدی رتبه بندی شده است. می توانیم  کلمات کلیدی که مشتریان برای رسیدن به صفحات ما مورد استفاده قرار می دهند را حدس بزنیم. سپس قادر خواهیم بود از این داده ها برای ایجاد مخزن کلمات کلیدی خود استفاده کنیم. هر کدام از این کلمات کلیدی، نیت متفاوتی را نشان می دهند. در ادامه با وب ایده همراه شوید تا توسعه محتوا برای سفر مشتریان را مورد بررسی قرار دهیم.

خلاهای موجود در تجربیات مشتریان را شناسایی کنید:

کلمات کلیدی و عباراتی که در صفحات سایت به کار می رود جزو دارایی های ما محسوب می شوند. به ک این کلمات می توانیم ان از جستجوی یک کلمه یا عبارت را شناسایی کنیم.  چنین شرایطی به ما اجازه می دهد خلاهای موجود در تجربیات را بررسی نماییم. مشتریان ما چه اهدافی داشته اند و سایت ما در چه زمینه ای نتوانسته کمکی به آن ها بکند؟  برای هر مرحله از سفر مشتری، نیت های مختلفی مدنظر قرار می گیرد و سپس تجزیه و تحلیل خلاها آغاز می گردد.  خلاهای به دست آمده می تواند فعالیتی که باید برای بهینه سازی سایت برای سفر مشتریان انجام شود را تعریف کند. اگر خرده فروش هستید، برخی از خلاهایی که ممکن است مشاهده کنید به شرح زیر است:

  1. مسیر شکسته است . کاربر نمی تواند به مرحله بعدی برود. ناوبری یکی از مسائل مهم در سایت است. اگر ناوبری درستی در سایت وجود نداشته باشد ممکن است مشتری بر روی صفحه ای قرار گیرد که از صفحه مورد نظرش بسیار دور است.
  2. مشتری سوالی در ذهن دارد اما سایت نمی تواند پاسخی برای آن فراهم آورد: چگونه می توانم از X استفاده کنم؟ کجا می توانم محصول Y را پیدا کنم؟ صرف نظر از سوالی که مشتری در ذهن دارد اگر نتوانیم پاسخ درست و قانع کننده ای فراهم آوریم،این فرد نمی تواند وارد مرحله بعدی شود و سایت را ترک می کند.
  3. ما نمی توانیم محصولی که مشتری به دنبال آن است را در اختیارشان بگذاریم: در این شرایط باید با شرکای خود به خوبی همکاری کنیم تا ببینیم در محصولات خود چه خلایی داریم و چگونه می توانیم این خلا را پر کنیم.

طبقه بندی خلاها بر اساس هدف سایت و نیت کاربران متفاوت است. هر صفحه و مجموعه نیتی نیازمند برنامه محتوایی اختصاص یافته است. زمانی که موتورهای جستجو محتوای تولید شده را به عنوان یک ارزش پیشنهادی به مشتری درک کند، به طور طبیعی به سایت پاداش می دهد. چیزی که برای مشتری و مصرف کننده خوب است برای سئو نیز خوب خواهد بود.

 امروزه سئو به معنای تولید محتوا برای کاربران است:

به خاطر داشته باشید که کار ما بهینه سازی محتوا برای نیت های مختلف مشتریان است نه موتورهای جستجو. دفعه بعد زمانی که خواستید در مورد محتوای سئو با کسی بحث کنید، نیت احتمالی کاربران را مدنظر قرار دهید. به خاطر داشته باشید که سئو به کار بردن اطلاعات مشتریان برای فراهم آوردن محتوای مورد نیاز این افراد است. به همین خاطر محتوای با کیفیت می تواند برای مشتری و موتورهای جستجو جذاب باشد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن