سرور مجازیمدیریت سرورمقالات وب

تفاوت بین VPS و VDS در چیست؟

زمانی که صحبت از هاستینگ به میان می آید واژه های فنی و مخفف های زیادی مطرح می شود و همین امر می تواند افراد را سردرگم سازد. برای اینکه به شما ک کنیم این واژه ها را از هم تمیز دهید، قصد داریم سه مورد از راه حل های هاستینگ را بیان کنیم  و تفاوت بین هر کدام را به وضوح توضیح دهیم. با درک این موارد قادر خواهید بود تصمیم گیری آگاهانه ای انجام دهید. پس همراه ایده باشید.

سرور مجازی(VPS):

VPS یک سرور خصوصی است و از گزینه های هاستینگ اشتراکی استاندارد تنظیم و راه اندازی می شود. در این شرایط شما فضای سرور را با چند مورد از سایت های دیگر به اشتراک می گذارد.  بخش مجازی این واژه به این حقیقت اشاره دارد که در کار نیست اما سرور مجازی نرم افزارها و سیستم عامل خود را اجرا می کند. یکی از اصلی ترین مزایای داشتن سرور خصوصی این است که شما ازادی بیشتری برای پیکربندی آن بر اساس نیازهای خود دارید. به اشتراک گذاری سرور اغلب منجر به کندتر شدن سایت می شود و این موضوع یکی از دلایلی است که افراد را تشویق به مهاجرت از به سرور مجازی می نماید.

VDS( مجازی):

سرور اختصاصی مجازی عملکرد، اطمینان و مقیاس پذیری بیشتری را برای سایت ها فراهم می کند.  این گزینه برای سایت هایی که ترافیکشان در حال افزایش است یا می خواهند   عملکرد جدیدی را امتحان کنند بسیار عالی است. تفاوت اصلی بین VPS و VDS  نوع فناوری مجازی است که برای ارائه مورد استفاده قرار می گیرد. در VDS، نرم افزار مجازی سازی به طور مستقیم بر روی سرور فیزیکی اجرا می شود  سرور های VDS برای سایت های بزرگ تر و سایت های تجارت الکترونیک مفیدتر خواهند بود.

PDS( ):

در این شرایط شرکت ارائه دهنده هاست سرور فیزیکی کاملی را به همراه هارد دیسک، حافظه و پردازنده راه اندازی می کند و آن را کاملا در اختیار شما می گذارد.  در این شرایط مجبور نیستید فضای سرور را با سایت دیگری به اشتراک بگذارید. با اینحال استفاده از PDS  مقیاس پذیری را محدودتر می کنند. زمانی که از تمامی منابع اختصاص شده به شما استفاده کردید باید سرور جدیدی خریداری کنید ، سپس سایت را به سرور جدید منتقل نمایید. اینکار می تواند بسیار هزینه بر و زمانبر باشد.  اگر فردی در کار با سرور اختصاصی تجربه و مهارت کافی نداشته باشد ممکن است دچار دردسر شود. سرورهای فیزیکی در میان شرکت هایی که نیازمندی های خطی برای هاست خود دارند و در طول زمان زیاد تغییر نمی کنند مفیدتر است.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن