بازاریابی دیجیتالمقالات وب

سه روش برای تست ایده محصولات به کمک رسانه های اجتماعی

تا به حال برایتان پیش امده است برای آخرین های مرتبط با کسب وکار خود از رسانه های اجتماعی استفاده کنید؟  بیشتر کسب وکارها قدرت رسانه های اجتماعی برای دسترسی به فوکوس گروپ را نادیده می گیرند و از آن به خی استفاده نمی کنند. در این مقاله قصد داریم سه روش موجود برای تست ایده محصولات در رسانه های اجتماعی را با هم کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

چیزی که افراد می نویسند را بخوانید:

بررسی رسانه های اجتماعی روش خوبی برای قضاوت کردن  درباره وجود تمایل به ایده مد است. با اینحال به جای اینکه به طور مستقیم خود را بپرسید می توانید از طریق هایی همچون Brandwatch یا Falcon صحبت های افراد در مورد محصولات یا خدماتی که مدنظر دارید  را پیگیری کنید.  زمانی که جستجوهای خود را انجام دادید و آن را راه اندازی کردید می توانید ببینید افراد به دنبال راه حلی که در ذهن شماست هستند یا خیر. یکی از مزایای این رویکرد  به دست اوردن بینش در مورد مشتریان و خواسته های آن هاست

با احتیاط کار خود را آغاز کنید:

فرض کنید یکی از ان به دنبال اجرای تور مسافرتی به یکی از کشورهای موجود است. او  بازار خاصی برای خود تعریف کرده و می خواهد ببیند رسانه های اجتماعی می تواند در دسترسی به این مخاطبان مفید باشد یا خیر. در این شرایط می توان یک صفحه فیس بوکی برای این کاربر راه اندازی کرد و با کمی تبلیغ یک ایجاد نمود. ما در دنیای واقعی همین کار را برای یکی از مشتریان خود انجام دادیم و در عرض ۲ هفته به ۱۸۰۰۰ نفر  مخاطب در بازار هدف دست پیدا کردیم.  مزیت این نوع کمپین شامل دو گزینه مختلف است. اولا کاربر می تواند بر اساس لایک ها، ها و کلیک ها در مورد ایده خود قضاوت کند و تمایل افراد به این ایده را بسنجد. دوما او می تواند در صورت موفق بودن ایده از صفحه فیس بوکی که در حال حاضر دارد و به مشتریان دسترسی دارد استفاده کند.

 از افراد سوال کنید:

اگر بودجه کافی برای اجرای کمپین های فیس بوکی را ندارید یا  نمی توانید از ابزارهای پولی رسانه های اجتماعی استفاده کنید کافیست یک فوکوس گروپ مجازی ایجاد کنید. مشتریان ایده آل خود را بر روی توییتر پیدا کنید. از هشتگ و جستجوی مرتبط با کلمات کلیدی استفاده نمایید و فهرست جدیدی برای این افراد ایجاد کنید. ممکن است همه افراد دوست نداشته باشند به سوالات شما پاسخ دهند اما نا امید نشوید. بعد از اینکه فهرست خود را تهیه کردید، با افراد موجود در فهرست تعامل داشته باشید. می توانید از این افراد سوال بپرسید یا لینکی برای نظرسنجی برایشان ارسال کنید. از پاسخ هایی که دریافت می کنید شگفت زده خواهد شد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن