سئومقالات وب

۷ تاکتیک لینک بیلدینگ برای سایت های تجارت الکترونیک

با اینکه لینک بیلدینگ یکی از برانگیزترین جنبه های سئو محسوب می شود اما می تواند برای سایت مزایای زیادی به همراه داشته باشد. نکته کلیدی برای موفقیت فرآیند لینک بیلدینگ  توسعه تولید محتوای مناسب و توزیع آن در سایت های مختلف است.  اینکار به شما کمک می کند لینک های با کیفیتی به دست آورید و دیده شدن سایت خود را بهبود ببخشید. در این مقاله قصد داریم در مورد تاکتیک های لینک بیلدینگ برای سایت های صحبت کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

  1. بازاریابی ویدئویی را آغاز کنید:

بازاریابی ویدئویی

به شما کمک می کند جزییات محصول خود را به خوبی به مخاطبان خود نمایش دهید. این رسانه شما را قادر می سازد انواع مختلفی از محتوا را برای مخاطبان هدف خود ایجاد کنید. چنین فیلم هایی  باعث جذب لینک های با کیفیتی می شود که می تواند تعامل مشتریان را به همراه داشته باشد و نرخ کلیک را افزایش دهد. محتوای ویدئوی رتبه بندی خوبی در گوگل خواهد داشت. مثلا فرض کنید شما یک فروشگاه برای فروش آخرین محصولات مد و فشن را دارید. بهترین روش برای جذب لینک، ایجاد محتوای ویدئویی تعاملی در مورد موضوعات این حوزه است.به عنوان مثال می توانید ویدئویی در مورد آخرین مد مانتو یا ژاکت تهیه کنید و آن را در سایت خود قرار دهید.  بعد از تهیه ویدئو، آن را در پلتف های مختلفی همچون یوتیوب یا آپارات آپلود کنید تا دسترسی به مخاطبان خود را افزایش دهید. اینکار می تواند فرصت های زیادی برای دسترسی به وبلاگ های مرتبط را فراهم کند و شانس گرفتن لینک را بیشتر نماید.  فقط مطمئن شوید که لینک دنبال کردن را زیر فایل های ویدئویی خود قرار می دهید.

  1. از قدرت محصولات مهم خود برای ساخت لینک استفاده کنید:

روش دیگر برای به دست آوردن لینک و ایجاد آگاهی از برند، استفاده از قدرت محصولات مهم در سایت است.  این تکنیک می تواند برای حجم وسیعی از مخاطبان مفید و جذاب باشد. با ساخت لینک در این نوع از محصولات، می توانید حجم زیادی از ترافیک را به سمت سایت خود روانه کنید و از طریق کانال های اجتماعی تعامل قابل ملاحظه ای ایجاد نمایید.

  1. برای ایجاد دارایی محتوایی خود از تاثیرگذاران استفاده کنید:

تحقیقات انجام شده نشان می دهد افراد در عصر حاضر به دنبال برندهای بزرگ هستند و سعی می کنند افراد بزرگی را دنبال نمایند. به همین خاطر استفاده از افراد بزرگی همچون تاثیرگذاران، می تواند کمک فراوانی به شما بکند. اگرچه لینک به دست آمده از رسانه های اجتماعی ممکن است تاثیر مستقیمی بر روی رتبه بندی طبیعی نداشته باشد اما این گزینه می تواند ارجاعات زیادی را برای سایت به همراه داشته باشد.

  1. قابلیتی ایجاد کنید که بتواند محصول شما را قابل اشتراک نماید:

یکی از موثرترین روش های لینک بیلدینگ توسط کمپین Getty Image به کار رفته است.  این کمپین توانست ۵۰ میلیون تصویر رایگان را در وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی ایجاد کند.  نکته کلیدی این کمپین  این بود که محصولات موجود برای مشتریان احتمالی قابل اشتراک شده بود.  این سایت تلاش کرد به جای ایجاد لینک طبیعی از طریق وبلاگی یا محتوای دیگر، ترافیک را به صورت مستقیم وارد صفحه ای کند که قلب سایت محسوب می شود .

  1. نمونه محصولات خود را در اختیار وبلاگ نویسان تاثیرگذار قرار دهید:

ارائه محصولات رایگان به افرادی که می توانند بر روی مخاطبان شما تاثیر بگذارند یک روش عالی برای ساخت لینک طبیعی است.اینکار می تواند ترافیک، تعامل و را برای شما به ارمغان بیاورد. سعی کنید با وبلاگ نویسانی فعالیت داشته باشید که در صنعت شما تاثیر گذارد هستند.ابتدا بر روی رقبای خود تحقیق کنید تا ببینید این افراد با چه وبلاگ نویسانی کار می کنند.برای اینکار می توانید از ابزارهای مختلفی همچون ahref استفاده کنید.

  1. از بازاریابی محتوایی یکپارچه استفاده کنید و وبلاگ جذابی ایجاد نمایید:

الگوریتم های گوگل به طور مستمر در حال تکامل هستند و به لینک های طبیعی اولویت می دهند. برندهایی که این موضوع را درک کرده اند قادر خواهند بود از قدرت لینک های طبیعی به نفع خود استفاده کنند. بهترین روش برای جذب لینک طبیعی، ساختن یک وبلاگ ارزشمند و تعاملی است.  نباید مشتریان خود را به طور مستقیم وارد صفحه محصولات کلیدی خود کنید،بلکه باید لینک دهی داخلی را در سایت خود فعال نمایید و بتوانید محتوای ارزشمندی تولید کنید که کاربر را به استفاده از محصولات شما سوق می دهد.

وبلاگ باید به عنوان قلب استراتژی لینک بیلدینگ عمل کند و محتوای با کیفیت و مرتبطی را در اختیار افراد بگذارد. در این شرایط می توانید لینک های قابل اعتمادی به دست آورید. تولید محتوای با کیفیت نه تنها مخاطبان را درگیر سایت می کند بلکه می تواند لینک های با کیفیتی را برای سایت شما فراهم آورد.

  1. جامعه ای از نمایندگان برند خود ایجاد کنید:

فرض کنید به تازگی فروشگاه خود را راه اندازی کرده اید و بودجه زیادی برای بازاریابی ندارید. در این شرایط چه کار می کنید؟قطعا شما هم همانند سایر وبمسترها به دنبال ساخت لینک برای افزایش آگاهی از برند و جذب ترافیک به سایت خود خواهید بود. اما مناسب ترین استراتژی که می توانید توسعه دهید چیست؟ شما می توانید همانند برند Black Milk Clothing عمل کنید. این برند در حوزه مد و فشن کار می کند. این برند در ابتدا بر روی ایجاد جوامع منطقه ای از مشتریان پایه خود تمرکز کرد و  گروه فیس بوکی برای هر بخش ایجاد نمود. این جوامع به نمایندگان و سفیران علاقه مند برند شدند. آن ها با محتوای تعاملی و سفارشی سازی شده تعامل داشتند که در برگیرنده لینک به محصول جدید و محصولات قبلی بود. این نمایندگان لینک محصولات را با سایر افراد به اشتراک می گذاشتند و قادر بودند ترافیک زیادی به صفحات محصول ارجاع دهند. این رویکرد از قدرت مشتریان فعلی برای ایجاد نماینده و سفیر برند استفاده می کند و می تواند تاثیر زیادی بر روی فروش داشته باشد.

سخن نهایی:

با اینکه برخی از افراد بر این باورند که لینک بیلدینگ دیگر یک روش موثر برای جذب ترافیک و تعامل با مشتریان نیست اما این موضوع نمی تواند همیشه صحت داشته باشد. استفاده از قدرت لینک بیلدینگ به تکنیک های به کار رفته برای رسیدن به اهداف بستگی دارد. استفاده از تکنیک های بالا به شما کمک می کند استراتژی قدرتمندی برای لینک بیلدینگ خود داشته باشید و  در طولانی مدت از رشد تان لذت ببرید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن