بازاریابی دیجیتالمقالات وب

به دنبال مشتریان وفادار هستید؟ این ۷ نکته را فراموش نکنید

شرکت های هوشمند به خوبی فهمیده اند که وفاداری مشتری یک بازاریابی و فروش قدرتمند است که می تواند تاثیر زیادی بر روی شرکت داشته باشد. حتما شما هم جزو افرادی هستید که می خواهید برای شرکت خود مشتریان وفاداری به دست آورید. اگر چنین است در این مقاله همراه وب باشید تا ۷ نکته ای  که برای ایجاد و حفظ مشتری وفادار لازم است را با هم مرور کنیم.

 چرا مشتریان وفادار از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند؟

اولا ما  باید با اصول موجود کار خود را آغاز کنیم.  نکته مهم این است که چرا مشتری وفادار اینقدر برای شرکت ها اهمیت دارد؟ بر اساس تحقیقات انجام شده ۷۰ درصد از شرکت ها بر این باورند که  حفظ مشتری موجود ارزان تر از کسب مشتریان جدید است.  بیشتر شرکت ها زمان و هزینه زیادی را صرف کسب سرنخ های جدید می کنند. اگرچه کسب سرنخ های جدید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اما باید بر روی حفظ مشتریان فعلی نیز تمرکز گردد. در واقعیت، حفظ مشتری فعلی ۵ الی ۱۰ برابر کم هزینه تر از به دست آوردن مشتری جدید است. این مقدار هزینه می تواند برای های  کوچک از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد.

تمرکز بر روی وفاداری مشتری به شما کمک می کند از بودجه بازاریابی خود به نحو احسن استفاده کنید و درآمد بیشتری از کسب وکار خود داشته باشید.

۷ نکته برای کسب مشتریان وفادار:

خوب حالا که اهمیت وجود این مشتریان را می دانید  اجازه دهید ۷ نکته برای کسب و حفظ مشتریان وفادار را با هم مرور کنیم.

  1. به خدمات رسانی به مشتریان اولویت بالایی بدهید:

اگر می خواهید مشتریان وفاداری کسب کنید باید خدمات عالی برایشان ایجاد کنید. ۹۰ درصد از آمریکایی ها دوست دارند هزینه و بودجه خود را صرف شرکت هایی کنند که خدمات رسانی عالی برای مشتریان خود دارند.  اگر می خواهید مشتری برای مدت زمان طولانی به شرکت شما پایبند باشد باید خدمات عالی برایشان ایجاد کنید و هر طور که می توانید تعامل مثبت و سازنده ای با آن ها برقرار نمایید. در دنیای دیجیتال امروزی، بیشتر مشتریان از رسانه های اجتماعی برای بیان نگرانی ها، پرسیدن سوالات و ارتباط مستقیم با شرکت ها استفاده می کنند. تخمین زده شده است که ۶۷ درصد مشتریان از رسانه اجتماعی برای کسب این خدمات بهره می گیرند. باید به سرعت به سوالات و مشکلات افراد پاسخ دهید.

  1. تنها به فکر فروش نباشید:

به جای اینکه بر روی فروش اجباری تمرکز کنید، بر روی یافتن  مشتریان فعلی و بالقوه باشید. برای اینکار می توانید اطلاعات مفید و ارزشمند در اختیار افراد قرار دهید و به آن ها کمک کنید به اهدافی که در سر دارند برسند.

این روزها افراد  روزانه صدها دریافت می کنند و در معرض پیام های بازاریابی متعددی قرار می گیرند. به جای بمباران کردن آن ها با مطالب مرتبط با فروش، سعی کنید اطلاعات ارزشمندی برایشان فراهم کنید. بعد از اینکه آماده فروش شدند، می توانند شرکت شما را انتخاب کنند.  زمانی که به های مشتری خود اهمیت می دهید آن ها نیز خریدشان را تکرار می کنند

  1. از طریق ایمیل با مشتریان خود در تماس باشید:

بازاریابی ایمیلی یک روش عالی برای برقراری تماس با مشتریان فعلی و بالقوه است و می تواند به شیوه ارزشمند و شخصی سازی شده افراد را به خرید یا کسب اطلاعات بیشتر ترغیب کند. به عنوان مثال می توانید خبرنامه ایمیلی را به همراه آخرین به روزرسانی ها و اطلاعات کلیدی مهم از صنعت خود ارسال کنید. می توانید آن هایی که از شما خرید کرده اند را به بیان شان تشویق کنید.  این یک روش عالی برای نشان دادن ارزش های برند است و به افراد نشان می دهد که شما به نیازهایشان اهمیت می دهید. شما می توانید تخفیف ها و کوپن های خرید را نیز از طریق ایمیل ارسال کنید.

  1. بازاریابی خود را شخصی سازی کنید:

بر اساس تحقیقات انجام شده ۷۴ درصد از بازاریابان بر این باورند که  شخصی سازی می تواند  تعامل با مشتری را بهبود ببخشد. هر چقدر تعامل مشتری با شرکت بیشتر باشد احتمال تبدیل شدن آن به یک فرد وفادار افزایش پیدا می کند.

شخصی سازی بازاریابی زیاد کار پیچیده ای نیست.  مثلا می توانید ایمیل های خود را بر اساس رفتار مشتری بر روی یا سابقه خریدش ارسال کنید.

  1. فرآیند خرید را برای مشتریان ساده تر کنید:

اگر می خواهید مشتری خرید خود را تکرار کند سعی کنید این فرایند را برایشان ساده تر کنید. این موضوع برای سایت های تجارت الکترونیک از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا ۶۹ درصد از مشتریان کارت خرید آنلاین خود را ترک می کنند. برای ساده تر کردن  فرآیند خرید سعی کنید ثبت نام مهمان را در سایت خود بگنجانید تا کاربر مجبور نباشد اکانتی برای خود ایجاد کند. مطمئن شوید که سایت قابل اعتماد و عاری از خطایی دارد.  به مشکلاتی که کاربر در حین خرید دارد خوب توجه کنید و آن ها را برطرف نمایید

  1. یک برنامه وفاداری ایجاد کنید:

اگر می خواهید مشتری خرید خود را تکرار کند یک برنامه وفاداری برایشان ایجاد کنید. این برنامه بسته به صنعت و کسب وکاری که دارید متفاوت خواهد بود اما اصول اینکار یکسان است. به افرادی که مشتری وفادار شما هستند برای خریدهای جایزه بدهید. زمانی که صحبت از برنامه وفاداری به میان می اید نباید خلاقیت را فراموش کنید. افراد جایزه های سفارشی را دوست دارند. پس به آن ها اجازه دهید به خاطر وفاداری که داشته اند خودشان جایزه مد را انتخاب کنند.

  1. از مشتریان بخواهید در مورد محصولات یا خدمات شما نظر بدهند:

از آنجایی که ۸۸ درصد افراد نظرات را برای تایید کیفیت کسب وکار شما می خوانند این گزینه از اهمیت بسیار زیادی بر روی سایت، رسانه اجتماعی و سایر کانال های آنلاین برخوردار است. چه نظرات مثبت دریافت کنید و چه نظرات منفی باید  به این ها پاسخ دهید و از اینکه مشتریان برایتان نظری گذاشته اند سپاسگذار باشید.  برای اینکار می توانید به افراد جایزه یا تخفیف بدهید.  کاری کنید بررسی و نظر گذاشتن مشتریان بر روی محصولات ساده و راحت باشد و اجازه دهید تجربه خوبی با شرکت تان داشته باشند. برجسته کردن نظرات مرتبط با محصول و افراد نسبت به آن می تواند اثبات اجتماعی خوبی باشد. نظرات مثبت افراد را به تکرار خرید ترغیب می کند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن