بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه به کمک بازاریابی ایمیلی، سرنخ ها را به فروش تبدیل کنیم؟

از سال ۱۹۷۰ در اختیار افراد قرار دارد. اگرچه امروزه در هر عرصه ای از ایمیل استفاده می شود اما اگر بدانید این روزها استفاده از بازاریابی ایمیلی چقدر برای بهبود فرایند فروش موثر است شگفت زده خواهید شد. با اینکه ایمیل یک فناوری ۵۰ ساله است اما کسب وکارها هنوز هم از ایمیل برای ارتباط با دنبال کنندگان، تبدیل سرنخ به مشتری و تعامل با مخاطبان به کمک اخبار، تبلیغ و اطلاعات استفاده می کنند. روش های زیادی وجود دارد که بازاریابی ایمیلی به کمک آن می تواند کسب وکار شما را توسعه دهد. یکی از مهم ترین مواردی که به کمک بازاریابی ایمیلی می توان به آن دست پیدا کرد، رسیدن به افراد و مخاطبانی است که از سایت بازدید کرده اند.  با اینحال برای پرورش سرنخ های این چنینی،  شما باید بتوانید ارتباط خود را سفارشی سازی کنید و از نوع مناسب ایمیل و در زمان مناسب استفاده نمایید. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب باشید.

 بازاریابی ایمیلی هنوز هم یک روش موثر برای برقراری ارتباط است:

ایمیل ممکن است فناوری جدیدی نباشد اما هنوز هم بیشتر کسب وکارها از این گزینه برای و تبلیغ کار خود استفاده می کنند. در ۹۸ درصد موارد، ایمیل ارسال شده به دست فرد موردنظر می رسد.  اگر بخواهیم پست شبکه های اجتماعی و ایمیل را با هم مقایسه کنیم متوجه می شویم که پست ی اجتماعی ممکن است تنها به دست دو درصد از فالورها برسد. این در حالیست که در بیشتر موارد، ایمیل در اینباکس فرد موردنظر دیده می شود. علاوه بر این، ایمیل دسترسی وسیعی دارد زیرا بیش از ۹۰ درصد بزرگسالان از آن استفاده می کنند.

 ایمیل شما را به سرنخ هایتان متصل می کند:

یکی از بهترین کارهایی که ایمیل برای کسب وکار شما انجام می دهد کمک به هدف قرار دادن سرنخ های از پیش تایید صلاحیت شده است. اجازه دهید نحوه انجام اینکار را با هم مرور کنیم. وارد سایت شما می شود و از مطالب و محصولات موجود بازدید می کند. او بدون اینکه خریدی انجام دهد در خبرنامه مشترک می شود و سایت را ترک می کند.  این سرنخ از پیش تایید صلاحیت شده است زیرا در حال حاضر در خبرنامه شما مشترک شده است. در هر تلاش بازاریابی می توانید چنین سرنخی را به یک مشتری وفادار تبدیل کنید.  حالا می توانید از بازاریابی ایمیلی برای مجدد این مشتری احتمالی، پرورش او و درگیر کردنش با سایت استفاده کنید و در نهایت او را به مشتری وفادار تبدیل نمایید.

ایمیل های شخصی سازی شده بیشتر مورد توجه افراد قرار می گیرند:

بازاریابی ایمیلی علاوه بر رسیدن به اهداف مشخص می تواند گزینه بسیار موثری برای شما باشد زیرا می توانید پیام ها را برای مخاطبان خود شخصی سازی کنید. اینکار باعث می شود درصد باز کردن ایمیل توسط مخاطب افزایش پیدا کند. علاوه بر این، ایمیل های شخصی سازی شده درخواست های لغو اشتراک را تا حد زیادی کاهش می دهد. اینگونه ایمیل ها ۷۵ درصد  بیشتر از سایر ایمیل ها باز می شوند و نرخ کلیک بالاتری خواهند داشت.

روش های زیادی برای شخصی سازی ایمیل وجود دارد. به عنوان مثال می توانید از نام فرد در موضوع ایمیل استفاده کنید، از نام شرکت فرد استفاده نمایید و ایمیل را در زمان مناسبی از روز ارسال کنید.

 سرنخ ها را به بخش های مختلف تقسیم کنید تا بتوانید محتوای مرتبطی برای هر بخش ارسال نمایید:

روش دیگری که برای افزایش تاثیرگذاری بازاریابی ایمیلی وجود دارد تقسیم سرنخ ها به بخش های مختلف بر اساس پرسونای خریداران است.  این بخش ها باید در برگیرنده اطلاعات جزئی همچون اطلاعات جمعیتی، تعداد کارمندان، مشکلات مخاطبان، عادت های خرید، مرحله سفر مشتری و غیره باشد.  بعد از اینکه دریافت کنندگان خود را به بخش های مختلف تقسیم کردید می توانید برای هر بخش محتوای شخصی سازی شده ای ایجاد نمایید. در ادامه چند مورد از روش های موجود برای نوشتن ایمیل بر اساس هر بخش را مشاهده می کنید:

  • تغییر زبان برای بهبود ارتباط با هر جمعیت
  • ایجاد پیشنهادات سفارشی سازی شده بر اساس عادت های خرید و جستجو
  • نوشتن محتوای متفاوت یا در مورد موضوعات مختلف
  • ارائه پیشنهادات تخفیفی بر اساس جغرافیای فرد
  • ارائه پیشنهادات بر اساس نیاز مشتری

 انواع مختلفی از ایمیل را ارسال کنید تا بتوانید توجه سرنخ را به خود جذب کنید و ارتباط قدرتمندی بسازید:

انواع مختلفی از ایمیل وجود دارد. همه ایمیل ها در همه موقعیت ها مناسب نیستند. در حقیقت، زمانی که می خواهید سرنخ خود را پرورش دهید باید ایمیل های آموزنده ارسال کنید. در غیر اینصورت فرد به سراغ لغو اشتراک می رود. اولین ایمیلی که ارسال می کنید باید اطلاعات آموزنده ای که به کسب وکار شما مرتبط است را فراهم آورد. ایمیل بعدی می تواند مشکلی که مخاطب دارد را هدف قرار دهد و راه حل موجود را ارائه نماید. بعد از ارسال این ایمیل های مقدماتی، می توانید کسب وکار خود را به عنوان یک راه حل موثر معرفی کنید. بعد از این مرحله قادر خواهید بود اطلاعات فروش و حتی تخفیف های موجود را در ایمیل ها ارسال کنید و نظرات مشتریان قبلی را در ایمیل های خود بگنجانید. اگرچه این فرایند به نظر طولانی و خسته کننده می رسد اما ارسل پیام های مناسب می تواند ارتباط قوی تری با ایجاد کند. استفاده از ایمیل های به جای ایمیل ای ی به مشتری  می گوید که شما در حال فروش نیستید و مشکلات او برایتان مهم است.  اینکار باعث ایجاد وفاداری می شود.

 از ایمیل ها برای ارسال محتوای تبلیغاتی استفاده کنید تا فرد را به مشتری وفادار تبدیل نمایید:

خوب بعد از اینکه ارتباط قدرتمندی با مشتری احتمالی برقرار کردید می توانید شروع به تبلیغ کسب وکار خود کنید. یک روش برای انجام اینکار، قرار دادن محصولات برجسته در ایمیل است. همچنین می توانید فروش شخصی سازی شده و تخفیف ها را برای افراد ارسال کنید. زمانی که می خواهید از ایمیل برای تبلیغ  کسب وکار خود استفاده کنید دو موضوع مهم را به خاطر داشته باشید: Call to action و صفحه فرود. CALL to action واضح و ترغیب کننده ای در ایمیل خود قرار دهید. ایمیل باید لینکی به صفحه فرود سفارشی سازی شده داشته باشد که به محتوای ایمیل مرتبط است. به خاطر داشته باشید که صفحه فرود بخش مهم و ضروری تلاش های بازاریابی ایمیلی شماست و بدون آن نمی توانید هیچ تبدیلی دریافت کنید. زمانی که مشتری احتمالی بر روی صفحه فرود کلیک می کند نباید به یک صفحه تصادفی برده شود بلکه باید یک صفحه برای اینکار سفارشی سازی گردد. بهترین روش برای این است که مطمئن شوید تمامی عناصر موجود در ایمیل و صفحه فرود کار خود را به درستی انجام می دهند.

 نتیجه گیری:

اگرچه ایمیل دهه های متوالی است که در اختیار افراد قرار دارد اما هنوز هم یک ابزار بازاریابی موثر برای تمامی کسب وکارها محسوب می شود. ایمیل می تواند ارتباط شما با مخاطبان را حفظ کند.بازاریابی ایمیلی روش بسیار موثری است زیرا می توان آن را بر اساس هر فرد و هر بخشی سفارشی سازی کرد. نرخ تحویل بالا به این معنی است که ایمیل یک شکل قابل اعتماد از بازاریابی است و می تواند کمک بسزایی در رسیدن به اهداف شرکت بکند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن