سئومقالات وب

چگونه خود را برای ایندکس اول موبایل آماده کنیم؟

گوگل توصیه های رسمی خود را برای آمادگی در مورد ایندکس اول موبایل منتشر کرده است.  انتظار می رود ایندکس اول موبایل از اوایل سال جدید به طور گسترده تری اجرایی شود.  خوب حالا سوال اینجاست که آماده شدن برای ایندکس اول موبایل به چه معناست؟ در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم. پس همراه وب باشید.

آقای گری الیس از گوگل  توضیح می دهد که یک سایت چگونه می تواند مطمئن باشد که برای ایندکس اول موبایل آماده است. سایت هایی که طراحی واکنشگرایی دارند و به صورت پویا عمل می کنند لازم نیست تغییرات دیگری  ایجاد نمایند. علاوه بر این، گوگل توصیه های رسمی را در این باره منتشر کرده است که در ادامه با هم مرور می کنیم.

  • مطمئن شوید که سایت، ی کلیدی را در موبایل همانگونه که در دسکتاپ نمایش داده می شود در اختیار کاربران قرار می دهد. تصاویر، فایل های یی و متون باید آسانی بر روی موبایل داشته باشند.
  • داده های ساخت یافته(Structured data) باید بر روی نسخه های موبایلی و دسکتاپی سایت وجود داشته باشد. اگر آدرس های جداگانه ای برای موبایل و دسکتاپ موجود است داده های ساخت یافته به بر روی صفحات موبایلی باید به روزرسانی شوند.
  • (Metadata) همچون عناوین و توضیحات، باید در هر دو نسخه سایت موجود باشد.
  • سایت هایی که از آدرس موبایلی جداگانه استفاده می کنند می توانند صفت های link rel=canonical و link rel=alternate یکسان  نگه دارند.
  • لینک های Hreflang بر روی آدرس های موبایلی جداگانه باید بررسی شوند.
  • اطمینان حاصل کنید که هاست  سایت شما ظرفیت و توانایی مدیریت نرخ خزش افزایش یافته از های گوگل گوشی های هوشمند را دارد.

گوگل هر کدام از سایت ها را به طور جداگانه بررسی می کند تا وجود این معیارها را تعیین نماید. زمانی که الزامات بیان شده در یک سایت  تامین شد، می توان ان را به ایندکس اول موبایل منتقل کرد. گوگل به عنوان غول تلاش می کند را بهبود ببخشد.  این شرکت قبلا بیان کرده بود که در اوایل سال جدید ایندکس اول موبایل را به طور کامل اجرا می کند اما به نظر می رسد زمان بیشتری برای اجرای این تصمیم است. باید منتظر ماند و دید گوگل چگونه این تصمیم خود را اجرایی می کند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن