سیستم عاملفناوریمدیریت سرورمقالات وب

اینده اوپن‌استک: حجم کاری داکر بر روی Kubernetes

همانطور که می دانید اوپن‌استک در حال شدن به یک اپلیکیشن داکری است که بتواند بر روی اجرا شود و به برنامه های گوگل برای یک منبع متن باز کمک کند. کننده اوپن‌استک با گوگل و اینتل برای ایجاد پلتف های ابری برای توسعه از طریق داکر که توسط Kubernetes مدیریت می شد همکاری خواهد کرد. این موضوع، اصلی ترین بخش بازسازی اوپن‌استک است که دارای پیامدهای بزرگ برای استانداردهای متن باز برنامه ریزی شده توسط گوگل می باشد. همچنین این بازسازی به خوبی نشان می دهد که آینده اوپن‌استک به ظروف بستگی خواهد داشت. برنامه موجود بازسازی سیستم توسعه اوپن‌استک با نام Fuel است . بنابراین اوپن‌استک به عنوان مجموعه ای از ظروف داکر با حداقل موارد مورد نیاز برای نصب لینکوسی است. در دسترس بودن این نسخه بازسازی شده در سه ماهه اول سال ۲۰۱۷ قابل پیش بینی است. Fuel (سوخت) از Kubernetes برای مدیریت ظروف استفاده خواهد و برای دستیابی به این هدف، Mirantis در این پروژه بزرگ با سایر شرکت ها همکاری نزدیکی خواهد داشت. کاندیدهای دیگر برای این پروژه شامل Swarm و Mesos بود اما Kubernetes به سرعت به یک پلتفرم غالب در آمد. مدیران مربوطه معتقدند که سیستم بازسازی شده تنها به عنوان یک اپلیکیشن توزیع شده دیگر اجرا خواهد شد. API های Kubernetes به طور کامل در معرض این تغییر قرار خواهند گرفت و به خوبی در اوپن‌استک اجرا خواهد شد.

رنسکی در این باره می گوید: شما می توانید اوپن‌استک را به عنوان یک PaaS( پلتفرم به عنوان سرویس) برای ماشین های مجازی که بر روی داکر/ Kubernetes کار می کنند در نظر بگیرید.

اهداف گوگل:

یکی از همکاران Mirantis در این راه، خالق Kubernetes یعنی گوگل است. این اتفاق نه تنها به خاطر اینکه Mirantis تلاش می کند از پشتیبانی و حمایت Kubernetes به عنوان بخشی از تلاش توسعه ای اوپن‌استک بهره مند شود رخ خواهد داد بلکه خاصیت محتوایی و ظرفی اوپن‌استک در موتور کانتینر گوگل به راحتی اجرا می شود. رنسکی در این باره می گوید: مشتریان می توانند به ی دسترسی داشته باشند که همه آنها بر اساس استانداردهای باز و API های باز با اوپن‌استک و Kubernetes ترکیب شده است.در این شرایط می توانید را به همراه حجم کاری ترکیب شده بر روی یک پلتفرم اجرا کنید. این همان هدفی است که مایکروسافت در حال برنامه ریزی دراز مدت با Azure Service Fabric خود است. در حالیکه Service Fabric به تدریج متن باز خواهد شد و از ظروف حمایت خواهد کرد اما تجسم کنونی آن کمی پیچیده و دشوار است. در مقابل، تمامی موارد موجود در بینش رنسکی، هم اکنون متن باز است . Mirantis قصد دارد اوپن‌استک را به گونه ای بازسازی کند که همانند پروژه اتمی ردهت (Red Hat) رفتار کند که در آن کپسوله سازی تمامی اجزای یک محصول در ظروف منجر به ارتقای راحت تر می شود.

یکی از موارد هشدار و نگرانی در مورد اوپن‌استک همیشه نگهداری، توسعه و ارتقای آن بوده است. هر نده اوپن‌استک سعی می کند ان را به گونه ای توضیح دهد که درک راحت تری برای افراد داشته باشد . به همین خاطر اگر بازسازی های بیان شده انجام گردد افراد نیز دلیل بسیار خوبی برای انتخاب آن خواهند داشت.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن