بازاریابی دیجیتالمقالات وب

۵ نکته برای ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی موفق وبلاگ

لاگ نویسی یکی از روش های عالی برای ایجاد آگاهی از برند است اما شما نمی توانید تنها یک وبلاگ درست کنید و مقالات تصادفی را طبق خواسته خود منتشر نمایید و انتظار افزایش فروش داشته باشید. برای اینکار به یک مستحکم نیاز دارید. گزارش های مختلف نشان می دهد که وبلاگ نویسی می تواند برای بازاریابان B2Bحدود ۶۷ درصد سرنخ (لید) بیشتری تولید کند. با اینحال بر اساس گفته های سایت Content Marketing Institute تنها ۸۶ درصد از شرکت های B2B و ۷۷ درصد از شرکت های B2C در حال حاضر از وبلاگ نویسی به عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود استفاده می کنند. اگر تازه کسب وکار خود را آغاز کرده اید و می خواهید وبلاگی برای آن ایجاد کنید باید بدانید که در حال حاضر رقبای زیادی دارید که باید با آن ها مبارزه نمایید. بهترین روش برای اینکه مطمئن شوید در این مبارزه موفق خواهید بود داشتن یک برنامه مستحکم است.  اینجا دقیقا همان جایی است که استراتژی بازاریابی یی به میان می اید. در این مقاله قصد داریم  به ۵ نکته مهم  در ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی بپردازیم. پس همراه وب باشید.

 چرا باید استراتژی بازاریابی محتوایی را ایجاد کنیم؟

استراتژی بازاریابی محتوایی یک برنامه است که به شما کمک می کند محتوای خود را ایجاد کنید، منتشر نمایید و سپس ترویج کنید. اگر این برنامه به درستی انجام شود می تواند  باعث تولید ترافیک، تولید سرنخ و در نهایت افزایش فروش شود.

به این  فرایند، روش درونگرا نیز می گویند که در آن به کمک استراتژی موثر بازاریابی محتوایی افراد ناشناس به سرنخ و سپس به تبدیل می شود. بازاریابی محتوایی بخش مهمی از روش درونگرا محسوب می شود. محتوا می تواند بازدیدکننده را به وبلاگ وارد کند و در نهایت به سرنخ تبدیل نماید.واضح است که بدون داشتن یک استراتژی مناسب، تمامی تلاش هایی که برای ایجاد محتوا صرف می شود به هدر خواهد رفت. اگر می خواهید یک استراتژی مستحکم برای سایت و وبلاگ خود ایجاد کنید حتما نکات زیر را مدنظر داشته باشید.

محتوای خود را بر اساس برنامه ریزی کنید:

اولین مرحله برای تنظیم استراتژی بازاریابی محتوایی ایجاد پرسونای خریداران است. پرسونای خریداران پروفایلی است که مشتریان ایده آل را توضیح می دهد. هدف اصلی آن ایجاد و شناسایی نوع مشتریانی است که می توانند مخاطب شما باشند.  اگر در حال حاضر پرسونای خریداران را ندارید به پیش بروید و  آن را ایجاد کنید. بعد از ایجاد پرسوناها می توانید محتوای خود را بر اساس این پروفایل ها ایجاد کنید تا مشتریان ایده آل را به خود جذب نمایید. به عنوان مثال اگر مشتری شما فرد مونث بیست ساله است که به دنبال ایجاد کسب وکار جدیدی است می توانید های وبلاگی را با نکاتی در مورد آغاز کسب وکار منتشر کنید. برنامه  ریزی از قبل بسیار مهم است. شما باید حداقل برای سه ماه برنامه ریزی محتوایی داشته باشید.

برای هدف خاصی کار کنید:

هدف اصلی استفاده از استراتژی بازاریابی محتوایی  دست یافتن به یک هدف مناسب است.  در غیر اینصورت محتوایی منتشر خواهید کرد که  قادر نیست شما را به اهدافی که در سر دارید برساند.  باید برای استراتژی بازاریابی محتوایی خود هدف خاصی داشته باشید که واقعی و منطقی است. به عنوان مثال اگر ۱۰۰۰ مشترک در سه ماه گذشته از طریق محتوای شما به وجود آمده اند باید بتوانید در سه ماه بعدی ۲۰ درصد به سرنخ های خود اضافه کنید.

 بازگشت سایه گذاری بازاریابی محتوایی خود را بسنجید:

سنجش موفقیت محتوا یکی از مهم ترین بخش های ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی است. با اینحال، این گزینه یکی از جنبه هایی است که توسط بازاریابان و وبلاگ نویسان نادیده گرفته می شود.  بر خلاف بازاریابی آفلاین، موضوع مهمی که در باره بازاریابی دیجیتال وجود دارد این است که به شما اجازه می دهد به راحتی بازگشت سرمایه گذاری را برای کمپین بازاریابی خود بسنجید.  شما می توانید بازگشت سرمایه گذاری بازاریابی محتوایی خود را نیز بسنجید. فقط مطمئن شوید که از معیارهای مناسبی برای استراتژی خود استفاده می کنید. به عنوان مثال باید ببینید پست شما چقدر در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

 

این مقاله را نیز بخوانید: ۷ روش برای اصلاح استراتژی بازاریابی شکست خورده

 

 انواع مختلف محتوا را تجربه کنید:

انواع مختلفی از محتواها را می توان در استراتژی بازاریابی محتوایی به کار برد . شما می توانید فایل ویدئویی تهیه کنید، پست وبلاگی بنویسید، پادکست تولید کنید، کتاب الکترونیکی بنویسید. انواع مختلفی از کسب وکارها  برای موفقیت خود به انواع متفاوتی از محتوا نیاز دارند. به عنوان مثال  یک که نوجوانان را هدف قرار می دهد می تواند با پست های چت بیشتر موفق باشد.  بنابراین به جای اینکه بخواهید همه انواع محتواها را به کار ببرید، چند مورد را انتخاب کنید و نتیجه را بسنجید. بیشتر از محتوایی استفاده کنید که پرسوناهای شما دوست دارند. اگر پست وبلاگی سرنخ بیشتری برایتان تولید کرد سعی کنید از پست های مختلف وبلاگی همچون چک لیست ها و مطالعات موردی را استفاده کنید. ببینید چه نوع پستی برای شما بهتر است.

محتوای قدیمی خود را به روزرسانی کنید و دوباره هدف قرار دهید:

از وبلاگ نویسان حرفه ای یا بازاریابان سوال کنید و ببینید چه توصیه ای برایتان دارند. آن ها بیشتر اوقات توصیه می کنند محتوای همیشه سبز تولید کنید تا بتوانید به نتایج بهتری دست پیدا کنید.  برخی از موضوعات می توانند نتایج بهتری نسبت به سایر موضوعات ایجاد کنند. با اینحال، چنین پست هایی هم به آپدیت نیاز دارند. هر دو الی سه ماه یکبار پست های وبلاگ خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چه مقالاتی بهترین نتیجه را داشته است. به عنوان مثال سایت Ahref  با به روزرسانی یکی از پست های قدیمی خود توانسته است بازدید از صفحات را تا ۴۶۸ درصد افزایش دهد. اگر این موضوع به درستی انجام شود می تواند نتایج بسیار شگفت انگیزی به همراه داشته باشد. بعد از منتشر کردن پست وبلاگی خود، کار را متوقف نکنید. می توانید برای ایجاد پست جدید از پست قدیمی خود ایده بگیرید.

 نتیجه گیری:

با اینکه چنین نکاتی می تواند در ایجاد استراتژی بازاریابی محتوایی به شما کمک کند اما باید به خاطر داشته باشید که موفقیت تلاش های شما به تداومی که در کار خود دارید مرتبط است. اگرچه نتایج بازاریابی محتوایی به کندی ایجاد می شود اما می تواند تاثیر بسزایی در فروش و بازگشت سرمایه گذاری داشته باشد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن