اخبار فناوریمقالات وب

گلکسی نوت ۹ به پردازنده ۸ یا ۹ نانومتری اکسینوس مجهز خواهد شد

گزارش جدیدی از چین به گوش می‌رسد که ادعا می‌کند که و Note 9 احتمالا دارای چی یکسان نخواهند بود که پیش از این به این شکل نبوده است.

بر اساس که از ‌های داخلی بدست آمده، سامسونگ Galaxy S9 مجهز به یک اکسینوس ۹۸۱۰ خواهد شد که بر مبنای لیتوگرافی ۱۰ نانومتری می‌باشد در حالیکه Galaxy Note 9 دارای تراشه‌ای با نام مشابه اکسینوس ۹۸۱۰ (نام این تراشه در آینده احتمالا تغییر خواهد نمود) ولی با لیتوگرافی ۸ یا ۷ نانومتری خواهد بود.

این تغییر به طور آشکار باعث بهترNote 9 خواهد شد به این خاطر که این تغییرات در ساختار تراشه باعث کاهش مصرف انرژی و در کل باعث بهبود عملکرد گوشی خواهد بود.

از جهتی استفاده از تراشه‌های ۱۰ نانومتری با توجه به پیش‌بینی سامسونگ از اینکه عمر بیشتری در بازار پرچم‌داران خواهند داشت و سامسونگ سرمایه‌گذاری قابل توجهی روی آنها نموده، منطقی به نظر می‌رسد.

از طرفی خبر بد برای این شرکت این بود که کمپانی TSMC سرمایه‌گذاری اعظم خود را روی تراشه‌های ۷ نانومتری به جای ۱۰ نانومتری انجام داده و از این رو شرکت برای نسل بعدی ‌های خود به سراغ TSMC رفته و سامسونگ را کنار گذاشته است.

در نتیجه، سامسونگ نیز به نظر می‌رسد که برای تولید پردازنده‌های ۱۰ نانومتری اکسینوس ۹۸۱۰ گلکسی S9، کوالکام را کنار بگذارد. به این صورت، سامسونگ همچنان می‌تواند تراشه‌های مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری را در پرچمداران خود نگاه دارد و در این میان تولید انبوه تراشه‌های ۷ یا ۸ نانومتری را نیز ادامه دهد.

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن