اوبونتوسیستم عامل لینوکسمقالات وب

چگونه Redis را بر روی اوبونتو نصب و پیکربندی کنیم؟

همانطور که می دانید ردیس(Redis) ذخیره گاه کلید-مقدار داخل حافظه است که در اصل به عنوان و کش مورد استفاده قرار می گرفت. نصب ردیس بر روی اونتو ۱۶٫۰۴ کار اسانی است. کافیست مراحلی که در این مقاله بیان می کنیم را به دقت دنبال کنید. پس همراه وب باشید.

خوب قبل از هر کاری از طریق SSH به سرور مجازی لینوکس خود متصل شوید و  جدیدترین نسخه از تمامی پکیج هایی که در حال حاضر بر روی سرور خود دارید را نصب نمایید. برای اینکار می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

 

 

بعد از اینکه فرآیند تکمیل شد می توانید به سراغ مرحله بعد بروید.

 نصب ردیس بر روی ۱۶٫۰۴:

نصب ردیس بر روی سرور مجازی اوبونتو کار ساده است. دستور زیر را اجرا کنید تا بتوانید ردیس را بر روی دستگاه خود نصب نمایید:

 

اگر می خواهید از ردیس به عنوان کش Object برای وردپس یا سایر یکیشن های مبتنی بر PHP استفاده کنید باید پکیج های زیر را هم نصب کنید:

 

ردیس  به عنوان کش:

برای پیکربندی ردیس به عنوان کش باید فایل /etc/redis/redis.conf را ویرایش کنید. به عنوان ویرایشگر متن از nano استفاده کنید البته می توانید از ویرایشگر دلخواه خود نیز بهره ببرید.

 

برای پیکربندی حافظه حداکثری برای ردیس و نیز سایر موارد، خطوط زیر را به انتهای فایل اضافه کنید:

 

 

در این مثال، ردیس هر کلیدی را طبق الگوریتم LRU زمانی که حافظه به ۱۲۸ مگابایت برسد حذف می کند. فایل را ذخیره کنید و ببندید و سرویس ردیس را ارت نمایید:

 

حالا ردیس را بر روی بوت فعال کنید:

 

در این مرحله باید یا سرویس های PHP-FPM را برای فعال کردن اکستنشن های Php-redis باید ریستارت کنید.

 استفاده از ردیس بر روی اوبونتو:

برای استفاده از ردیس به عنوان کش برای اپلیکیشن های مبتنی بر PHP همچون وردپس باید پیکربندی های دیگری را نیز انجام دهید. اگر می خواهید از ردیس با وردپرس استفاده کنید کافیست افزونه Redis Object Cache را نصب کنید و پارامتر کانکشن آن را تنظیم نمایید. بعد از اینکه افزونه نصب شد و  کانکشن توسعه یافت می توانید از خط دستور ردیس برای دیدن خروجی زمان  واقعی استفاده کنید. برای شروع مانیتور خط فان ردیس از دستور زیر استفاده کنید:

 

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن