مقالات وبوردپرس

چگونه وردپرس را از لوکال هاست به سرور انتقال دهیم؟

وردپرس یکی از پرکاربردترین پلتف های مدیریت در جهان است. از سایت های شخصی گرفته تا سایت های پیچیده تجارت الکترونیک می توانند از این سیستم به نفع خود استفاده کنند. در برخی از شرایط ترجیح می دهند قبل از هر کاری سایت خود را بر روی لوکال هاست راه اندازی نمایند و بعد از اتمام فرآیند تولید، ان را به دنیای آنلاین انتقال دهند. اگر شما نیز اینکار را انجام داده اید و حالا می خواهید سایت وردپرسی تان را از لوکال هاست به سرور انتقال دهید در این مقاله همراه وب باشید.

اگرچه ی زیادی برای خودکارسازی این فرایند وجود دارد اما در این مقاله سعی می کنیم کار را به صورت دستی به پیش ببریم و به افزونه ای نیاز نداشته باشیم.

 ایجاد پایگاه داده جدید بر روی سرور زنده:

اگر هاست سی پنل دارید وارد آن شوید و بر روی MySQL databases در بخش پایگاه داده کلیک نمایید.  در بخش پایگاه داده جدید نام آن را وارد کنید و سپس بر روی دکمه Create Database کلیک نمایید. در پنجره جدیدی که باز می شود بر روی Go back کلیک کنید.

ایجاد کاربر جدید برای پایگاه داده:

در پنجره بعدی باید جعبه متنی موجود را با نام کاربری و یک پسورد قوی پر کنید و سپس بر روی دکمه Create user کلیک نمایید. نام کاربری و پسوردی که وارد کرده اید را یادداشت کنید زیرا بعدا بدان نیاز خواهید داشت. حالا دوباره روی دکمه Go back کلیک نمایید.

 اضافه کردن کاربر به پایگاه داده:

به سمت Add user to database اسکرول کنید و کاربری که ایجاد کرده اید را از فهرست منوی کشویی انتخاب نمایید و پایگاه داده ایجاد شده را هم برگزینید. سپس بر روی دکمه Add کلیک کنید. در پنجره بعدی که باز می شود بر روی چک باکس All Privileges کلیک کنید.  دوباره بر روی دکمه Go Back کلیک نمایید.

در پنجره ای که برایتان باز می شود همه چیز را دوباره چک کنید تا ببینید پایگاه داده دربرگیرنده کاربر ایجاد شده هست یا خیر. بعد از اینکه همه چیز را بررسی کردید بر روی دکمه Home کلیک کنید.

مهاجرت و انتقال پایگاه داده از لوکال هاست:

بر روی لوکال هاست خود phpMyAdmin یا برنامه مدیریت پایگاه داده ای که مورد استفاده قرار می دهید را باز کنید.

پایگاه داده وردپرسی تان را پیدا کنید.

پایگاه داده را انتخاب کنید و بر روی Check all کلیک نمایید.

در منوی کشویی Select with گزینه Export را انتخاب نمایید. در صفحه بعدی مطمئن شوید که فرمت بر روی SQL قرار داده اید  حالا بر روی go کلیک کنید. پایگاه داده شده را با اکستشن .sql  ذخیره نمایید.

ایمپورت پایگاه داده:

حالا به سی پنل سرور زنده خود برگردید، در قسمت پایگاه داده بر روی phpMyAdmin کلیک نمایید.

در قسمت چپ، باید فهرستی از پایگاه داده ها را مشاهده کنید. از این فهرست بر روی نام پایگاه داده ای که ایجاد کرده اید  کلیک کنید و بر روی ایمپورت کلیک نمایید.  فایل SQL ذخیره شده بر روی رایانه لوکال را پیدا کنید و ایمپورت نمایید.  اگر همه چیز به درستی پیش رود باید به صفحه اصلی phpMyAdmin باز گردانده شوید.

انتقال فایل های لوکال هاست به سی پنل:

در لوکال هاست، فایل منیجر خود را باز کنید و به فولدر وردپرس بروید. کل فولدرهای وردپرس را در یک فایل زیپ فشرده سازید.  در سی پنل، فایل منیجر را باز کنید. Document root for را انتخاب کنید و مطمئن شوید دامنه را به درستی انتخاب کرده اید. حالا بر روی دکمه go کلیک کنید.

در صفحه بعدی مطمئن شوید که public_html انتخاب شده است. بر روی گزینه Upload کلیک کنید.

فایل زیپ شده را پیدا کنید و آپلود نمایید. بعد از اینکه کارتان تمام شد بر روی لینک Back to کلیک کنید. فایل زیپ شما باید در فولدر public_html نمایش داده شود. اگر آن را نمی بینید بر روی Refresh کلیک کنید. فایل زیپ را انتخاب کنید و در قسمت بالای سی پنل عبارت Extract را انتخاب نمایید. بعد از اینکه فرایند اکسترکت شدن کامل شد فایل زیپ را پاک کنید.

ویرایش فایل wp-config:

اخرین گام شما ویرایش فایل wp-config است تا بتوانید تنظیمات لوکال هاست را به تنظیمات هاست اصلی تان تغییر دهید. به فولدر public_html برگردید. فایل wp-config. را انتخاب کنید و بر روی code editor کلیک نمایید.  نام پایگاه داده را با نام پایگاه داده ای که در سی پنل ایجاد کرده اید عوض نمایید. DB_USER و DB_PASSWORD را به موارد ایجاد شده تغییر دهید. مقادیر  WP_HOME  و WP_SITEURL را هم بررسی کنید. اگر این مقادیر وجود نداشت خط زیر را به فایل wp-config.php خود اضافه نمایید:

 

به خاطر داشته باشید  که عبارت your-live-url را با آدرس دامنه خود عوض کنید.

فایل wp-config.phpرا ذخیره کنید و خارج شوید. بعد از انجام اینکار، نام دامنه را در تایپ نمایید و ببینید سایت کار می کند یا خیر.

 نتیجه گیری:

این یک جامع و کامل از فرآیند انتقال وردپرس از لوکال هاست به سرور بود. اما به خاطر داشته باشید که باید این روش را به دقت انجام دهید  و ممکن است برای پایگاه داده های بسیار بزرگ در فرایند آپلود با مشکل مواجه شوید. در سایر موارد قطعا مشکلی با گام های بیان شده نخواهید داشت.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن