مقالات وبوردپرس

چگونه خطای Memory Exhausted را در وردپرس برطرف کنیم؟

همانطور که می دانید یک قطعه نرم افزاری است و این موضوع بدین معنی است که برای اجرای درست خود به سرور و حافظه کافی دارد. با اینحال در برخی از موارد سرور شما نمی تواند پلتفرم خوب و کافی به همراه منابع مورد نیاز برای اجرای درست این نرم افزار را فراهم آورد.  همین امر باعث ایجاد خطایی به نام خطای Memory Exhausted در وردپرس می شود. خوشبختانه وردپرس نرم افزار بسیار انعطاف پذیری است و شما می توانید به سرعت خود را  تغییر دهید و منابع بیشتری در اختیارش بگذارید.  در این مقاله قصد داریم به توضیح این خطا بپردازیم و ببینیم چگونه می توانیم آن را برطرف کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 خطای Memory Exhausted در وردپرس چیست؟

زمانی که در مورد این خطا در وردپرس صحبت می کنیم به ی همچون fatal error: allowed memory size of 67108864 bytes exhausted اشاره داریم.  واژه fatal error به نظر برای کاربران غیر عادی و البته وحشتناک می رسد اما شما می توانید به کمک مراحلی که در ادامه بیان خواهیم کرد چنین خطایی را برطرف کنید.  همانطور که می دانید وردپرس به کمک PHP طراحی شده است. در این زبان fatal error بدین معناست که سایت شما مشکلی دارد که مانع از اجرای درست اسکریپت شده است. اسکریپت بخشی از کدهای سایت شماست که به او کمک می کند در برابر ی یا فعالیت خاصی از خود واکنش نشان دهد.

اگر وردپرس را همانند سیستم عامل سایت خود در نظر بگیرید، اسکریپت را معادل فایل های اجرایی که بر روی سیستم عامل خود دارید بدانید.  به عنوان مثال از اسکریپت های بسیاری تشکیل شده اند که به همراه هم کار می کنند تا به هدف خاصی دست پیدا کنند. خطای memory exhausted زمانی نشان می شود که وردپرس تلاش می کند یکی از این اسکریپت ها را اجرا نماید اما در انجام اینکار موفق نیست زیرا حافظه کافی برای اجرایش در اختیار ندارد.  همانطور که می دانید مقدار حافظه ای که در اختیار وردپرس قرار می گیرد به هاست و پلنی که شما انتخاب کرده اید بستگی خواهد داشت. شما می توانید چنین خطاهایی را به کمک مراحلی که در ادامه بیان می کنیم برطرف نمایید. خوب اجازه دهید این موضوع را با هم بررسی کنیم.

 چگونه خطای  memory exhausted را به کمک FTP برطرف کنیم؟

قبل از هر کاری باید بدانید که در این مقاله شما باید تغییراتی را بر روی فایل های سایت وردپرسی خود ایجاد کنید.  تغییر کدهای موجود در فایل ها کمی ترسناک است اما زیاد نگران نباشید. همه مراحل موجود را با هم خواهیم کرد.  اگر هنوز بک آپی از سایت خود ایجاد نکرده اید بهتر است همین حالا دست به کار شوید و یک بک آپ کامل از سایت خود بگیرید. در  صورتی که با مراحل مختلف به مشکل برخوردید می توانید از طریق بک آپ همه چیز را به حالت اول برگردانید.

گام اول: فایل wp-config را پیدا کنید

فایل wp-config.php یکی از فایل های اصلی وردپرس محسوب می شود. این فایل اطلاعات بسیار مهمی  در مورد تنظیمات سایت در خود دارد و بدون آن این پلتفرم به درستی کار نخواهد کرد. شما می توانید برای افزایش حافظه ای که به وردپرس اختصاص داده شده است این فایل را ویرایش کنید.  تنها کاری که باید انجام دهید این است که  از FTP استفاده کنید. اینکار شما را قادر می سازد فایل ها را از طریق کلاینت و بر روی سرور ویرایش کنید. بهتر است از فایل زیلا استفاده کنید اما شما می توانید از FTP های دیگری هم استفاده کنید. ارتباط و اتصال به سایت از طریق FTP  نیازمند مجموعه دسترسی های مختلفی است. بعد از اینکه وارد FTP  شدید می توانید سه بخش به نام های Host name، نام کاربری و را ببینید. بعد از اینکه اطلاعات خود را وارد کردید بر روی دکمه کانکت کلیک نمایید. خوب حالا که کلاینت ارتباطی را با سرور برقرار کرده است می توانید فولدرهایی را در آن ببینید. روی فولدی که نامش public_html است دابل کلیک کنید. این فولدر روت سایت شماست و همه فایل های پلتفرم تان در آن قرار دارد. فایل wp-config.php نیز در آن واقع شده است. پس یافتن آن زیاد دشوار نخواهد بود.

صدها فایل و فولدر مختلف در داخل فولدر public_html  وجود دارد شما نباید به سایر فایل ها دست بزنید.  در این بخش تنها باید بر روی فایل wp-config.php   تمرکز کنید و به سراغ گام بعدی بروید.

گام دوم: فایل wp-config.php   را ویرایش کنید

همانطور که قبلا نیز بیان کردیم FTP شما را قادر می سازد فایل های سایت تان را ویرایش کنید و تغییر دهید. برای تغییر این فایل بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه edit/view را انتخاب نمایید. اینکار باعث می شود یک کپی از فایل دانلود شود. آن را به کمک ویرایشگری که بر روی رایانه تان دارید باز کنید.  کدهای زیادی داخل این فایل وجود دارد اما زیاد نگران نباشید. نیازی نیست همه این کدها را بفهمید. تنها کاری که شما باید انجام دهید اضافه کردن کد زیر به فایلتان است.

 

شما می توانید این کد را هر جایی قبل از خطی  همچون /* That's all, stop editing! Happy blogging. */    و در انتهای فایل اضافه نمایید.  با اینحال توصیه می کنیم آن را درست قبل از این خط اضافه کنید تا بتوانید در صورت نیاز آن را بعدا ویرایش نمایید. در مثال بالا ما سعی کردیم محدودین حافظه را از ۶۸ مگابایت به ۱۲۸ مگابایت تغییر دهیم. همین مقدار حافظه برای ما کافیست. خوب بعد از اینکه کد بالا را به فایل خود اضافه کردید تغییرات را ذخیره کنید و ویرایشگر را ببندید.  حالا فایل زیلا از شما می پرسد که می خواهید نسخه جدید را در  سرور جایگزین نسخه قدیمی کنید یا خیر. شما باید گزینه yes را بزنید.  همچنین شما می توانید به سرور بگویید که حافظه اختصاص یافته به وردپرس را افزایش دهد. برای اینکار می توانید از فایل های .htaccess   و فایل php.ini  استفاده کنید.  اگرچه این روش هم نتایج یکسانی همچون روش بالا در اختیارتان قرار می دهد اما کار با فایل wp-config.php   ساده تر است.

ببینید خطای موجود برطرف شده است یا خیر:

خوب حالا باید ببینید بعد از اختصاص فضای بیشتر به وردپرس خطای موجود برطرف شده است یا خیر. سایت را بررس یکنید اگر خطا هنوز باقی بود ممکن است مجبور شوید با سایت ارائه دهنده هاست تماس بگیرید و از آن ها کمک بخواهید. در برخی از شرایط عددی که در کد خطا نشان داده می شود تغییر می کند. این موضوع نشان دهنده این است که باید مقدار فضای موجود را باز هم بیشتر کنید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن