سئومقالات وب

چگونه برای مقاصد سئوی سایت خود، از روش گردآوری مطالب استفاده کنیم؟

در این مقاله قصد داریم نحوه جمع آوری مطالب به منظور افزایش بهره وری و کارایی تلاش های را با هم مرور کنیم. اما قبل از هر کاری باید ببینیم جمع آوری و گردآوری محتوا به چه معناست و چگونه انجام می شود. پس همراه وب ایده باشید.

 گردآوری محتوا به چه معناست؟

گردآوری محتوا فرآیند یافتن و تفسیر کردن محتوای فعلی در مورد موضوعات مرتبط با مخاطبان، صنعت یا نیچ شماست.  اگر بخواهیم این فرایند را به زبان ساده تر بیان کنیم باید بگوییم که گردآوری محتوا به معنای تبدیل محتوای فعلی به  محتوای جدیدی است که می تواند برای مخاطبان ارزشمند باشد.  این فرآیند تنها زمانی معنادار خواهد بود که بتوانید نقطه نظرات خود را به محتوای موجود بیفزایید و به مخاطبان دلیلی برای مطالعه محتوای گردآوری شده بدهید. خوب حالا سوال اینجاست که چنین روشی چگونه می تواند به تلاش های سئوی شما کمک کند؟ استراتژی گردآوری و جمع آوری محتوا اگر به درستی انجام شود می تواند ارزشی به خوانندگان بدهد و همین امر به افزایش در شبکه های اجتماعی، لینک دهی و کسب رتبه های بهتر منجر گردد.

 هایی که باید برای موفقیت استراتژی گردآوری محتوا مدنظر داشته باشید:

خوب حالا اجازه دهید به بحث اصلی خود بازگردیم و ببینیم چه فاکتورهایی بر روی موفقیت این استراتژی تاثیرگذار خواهند بود. برای موفقیت در این روش باید موارد زیر را حتما مدنظر داشته باشید:

  • مخاطب خود را بشناسید
  • ارزشی به محتوای موجود بیفزایید.
  • از محتواهایی که در گذشته برایتان کارساز و موثر بوده است الهام بگیرید
  • محتوای گردآوری شده خود را تست کنید.

 مخاطبان خود را بشناسید:

برای اینکه بتوانید به مخاطبان درستی دست پیدا کنید باید قبل از هر چیزی بدانید آن ها چه کسانی هستند و چه چیزی باعث تحریک شدنشان می شود. در غیر اینصورت، انتخاب محتوای مناسب برای گردآوری بسیار دشوار خواهد بود.

 ارزشی به محتوای موجود بیفزایید:

نکته اصلی که باید در مورد گردآوری محتوا به خاطر داشته باشید این است که با جمع آوری و سازماندهی مجدد آن ارزشی به محتوای موجود بیفزایید.  محتوایی که دوباره تولید می کنید باید برای مخاطبانتان کاملا ارزشمند باشد.

از محتواهایی که در گذشته برایتان کارساز و موثر بوده است الهام بگیرید:

خوب بعد از اینکه مخاطب خود را شناختید می توانید بر روی گردآوری محتوای مناسب تمرکز کنید. ببینید در گذشته چه محتواهایی برای شما و دیگران کارساز بوده و از پلتفرم های مختلفی برای بررسی این موارد استفاده کنید. لازم نیست فناوری جدیدی ابداع کنید. به نیچ و صنعت خود نگاهی بیندازید. کپی نکنید  سعی کنید از موارد الهام بخش قبلی ایده بگیرید.

محتوای گردآوری شده خود را تست کنید:

فرمت های مختلفی برای محتوای گردآوری شده امتحان کنید و از تاکتیک های مختلفی برای جمع آوری مقالات یا منابع استفاده نمایید. به عنوان مثال می توانید فرمت هایی همچون پست های وبلاگی، عناصر بصری، ها و ویدئوها را امتحان کنید. ببینید چه چیزی برای مخاطبانتان مفید است.

 تاکتیک های گردآوری محتوا:

 

خوب حالا به بخش جذاب ماجرا رسیده ایم. برای اینکه استراتژی مناسبی برای گردآوری محتوا داشته باشید باید تاکتیک مناسبی را هم به کار ببندید. در ادامه سعی می کنیم تاکتیک های موجود را با هم بررسی کنیم و دلیل  استفاده از آن ها را بیان نماییم.

گردآوری: رویدادها یا مقالات

هر فردی نمی تواند زمان کافی برای بررسی استریم های توییتر، فیدهای جدید ، فیدهای RSS و خبرنامه های موجود داشته باشد.

گردآوری محتوا به شکلی که درک و هضم آن برای بیشتر افراد اسان باشد یک نمونه خوب از جمع آوری محتواست.  این شکل از گردآوری محتوا برای هر صنعتی مناسب است . توصیه می کنیم همه رسانه ها همچون پست های وبلاگی، خبرنامه ها، ، پادکست ها و ویدئوها را مدنظر داشته باشید.  می توانید ترکیبی از این موارد را هم به کار ببرید.

کاهش طول محتواهای بلند و پیچیده به فرمت قابل درک:

هر فردی انرژی یا زمان کافی برای مطالعه مقالات بلند و پیچیده را ندارد. برخی از افراد دوست دارند نتایج یک مقاله را بدون زحمت بخوانند.  پس سعی کنید چنین مقالاتی را در اختیارشان بگذارید و ارزشی برایشان ایجاد کنید.

 جمع آوری نتایج ها:

نمونه عالی دیگری که در مورد جمع آوری و گردآوری محتوا وجود دارد اجرای نظرسنجی و به دست آوردن نتایج آن است.  شما می توانید پاسخ های نظرسنجی را جمع آوری کنید و آن را به یک محتوای ارزشمند برای مخاطبان خود تبدیل نمایید.به عنوان مثال می توانید یک نظرسنجی در مورد های خدمات سئو راه اندازی کنید.

 استفاده از عناصر بصری:

محتوای بصری گردآوری شده عملکرد خاص و منحصر به فرد خود را دارد و به شیوه متفاوت می تواند برای مخاطبان تان جذاب باشد. اینگونه محتواها بسیار قابل درک هستند و خوانندگان می توانند ان ها را به راحتی با سایر افراد به اشتراک بگذارند و لینکی به آن بدهند.  به عنوان مثال می توانید تصاویر زیبای منازلی که به خوبی طراحی شده اند را از سرتاسر جهان گردآوری کنید و در سایت تان که مرتبط با معماری است منتشر نمایید. یا اگر سایت گردشگر دارید زیباترین مقاصد مسافرتی را پیدا کنید و تصاویر آن ها را هم بیابید.

و ارقام: گردآوری پایگاه داده بزرگ

 

گردآوری مجموعه داده های بزرگ و تبدیل آن به آمار و ارقام کاربردی می تواند برای بیشتر افراد ارزشمند و مفید باشد. اگرچه این روش نیازمند سرمایه گذاری زیادی است اما کپی کردنش برای دیگران دشوار خواهد بود.

گردآوری سخن متخصصان:

این ترفند بر روی موضوع خاصی تمرکز می کند و دربرگیرنده نظرات متخصصان در حوزه های متعدد نخواهد بود.  این ها فهرست بسیار بزرگی از نظرات متخصصان که هیچ کس حوصله خواندنش را ندارد نیستند. در چنین شرایطی باید کیفیت بر کمیت ارجحیت داشته باشد.  معمولا نظرات متخصصان بسیار متمرکز هستند. هر متخصص تنها یک  نظر برای موضوع مطرح شده ارائه می کند. نظرات متخصصان به همراه تصویر، نام و نام شرکتش ارائه می گردد. شما می توانید از پروفایل توییتری آن ها هم استفاده کنید.

تبدیل حجم بالای اطلاعات به فهرست قابل درک:

 

شما با این گزینه هم اشنایی کافی دارید. یکی از این نمونه ها به کارگیری فهرست هایی است که در مورد موضوعات مختلف نوشته می شود. مثلا فرض کنید یک سایت دارید. حالا می توانید ابزارهایی که برای بهبود بازاریابی به کار می رود را جمع آوری کنید و آن را به فهرست قابل درکی تبدیل نمایید. می توانید این فهرست را به یک عنصر بصری هم تبدیل کنید تا درک آن برای مخاطب ساده تر و اسان تر باشد.

 حالا زمان تبلیغ محتوای گردآوری شده است:

محتوای گردآوری شده هم باید در اختیار مخاطب قرار گیرد و ترویج شود. شما ممکن است بهترین محتوا را برای سایت خود بنویسید و گردآوری کنید اما اگر مخاطب در مورد آن اطلاعی نداشته باشد چگونه می توانید از مزایایش بهره مند شوید. زمان طلاست و شما باید هر چه سریع تر دست به کار شوید.  مطمئن شوید که برای تبلیغ و ترویج محتوای خود یک برنامه تبلیغاتی درست دارید و می توانید از بیشترین پتانسیل آن بهره مند شوید.

خلاصه:

گردآوری محتوا یک روش عالی برای پیشرفت در دنیای سئوست. زمانی که می خواهید اینکار را انجام دهید مطمئن شوید که:

  • ارزشی برای مخاطبان خود ایجاد می کنید
  • مخاطبان خود را به خوبی می شناسید
  • از کارهایی که در گذشته برای شما و دیگران موثر بوده الهام می گیرید
  • محتوای گردآوری شده را تست می کنید.
  • تاکتیک های مختلف گردآوری محتوا را تجربه می کنید.

یک فرمول واحد که برای همه کارساز و موثر باشد وجود ندارد.  تاکتیک های مختلفی را امتحان کنید، شکست بخورید و همیشه موارد مختلف را بررسی نمایید. در نهایت پیروزی از آنِ شما خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
برچسب ها

نوشته های مشابه

‫۳ نظرها

  1. روش خوبیه برای صنعت هایی که موضوعات زیادی برای تولید محتوای یونیک ندارن مثل صنف کاری ما که اسباب کشی و باربری است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن