بازاریابی دیجیتالمقالات وب

چگونه با بودجه اندک خود نتایج خوبی از بازاریابی به دست آوریم؟

بازاریابی ها کار دشواری است. معمولا افرادی که تازه کار خود را آغاز کرده اند بودجه محدودی دارند و نمی توانند از مواردی همچون برند شناخته شده به نفع خود استفاده نمایند.  حتی کاربرانی که در مورد ی تازه کار چیزی شنیده اند نیز ممکن است اطلاعات زیادی در موردشان نداشته باشند و نتوانند خود را برای خرید از این کسب وکارهای نوپا قانع نمایند. در این میان ی موجود بسیار بزرگ و شناخته شده هستند.  با این وجود استارت آپ های زیادی وجود دارد که توانسته اند با رقبای بزرگ مبارزه کنند. حالا سوال اینجاست که چگونه می توان با بودجه اندک نتایج مهم و قابل توجهی از فعالیت های بازاریابی به دست آورد؟ در این مقاله به همین موضوع می پردازیم.

  1. مجدد:

آیا تا به حال برایتان پیش آمده است که از سایتی بازدید کنید و متوجه شوید تبلیغ آن ها را در سایت دیگری دیده بودید؟ این موضوع نام دارد . تا جایی که می توانید باید هزینه های تبلیغاتی خود در دنیای آنلاین را به هدف گیری مجدد اختصاص دهید. هدف گیری مجدد بسیار مقرون به صرفه است. هر فردی که از صفحات وب، صفحات فرود یا سایر عناصر دیجیتال بازدید می کند، تبلیغ شما را مشاهده خواهد کرد. این افراد های ارزشمندی هستند زیرا به فعالیت موجود علاقه نشان داده اند. نرخ کلیک و نرخ تبدیل در این روش بسیار بالاست.

  1. بازاریابی ایمیلی:

ایمیل یکی از ابزارهای موثر و مقرون به صرفه بازاریابی محسوب می شود. بیشتر استارت آپ ها از این گزینه برای تلاش های بازاریابی خود استفاده می کنند.سعی کنید بازاریابی ایمیلی را بالاترین اولویت خود قرار دهید. داشتن یک لیست ایمیلی با ارزش اولین چالش شما خواهد بود. برای اینکه بتوانید لیست مناسبی ایجاد کنید روش های زیر را مدنظر داشته باشید:

  • درخواست برای ثبت نام در سایت
  • فراهم آوردن محتوای غنی و با ارزش برای تشویق خوانندگان
  • جمع اوری کارت ویزیت در رویدادها و کنفرانس ها
  • اجرای وبینار و جمع اوری ایمیل شرکت کنندگان

سعی کنید محتوای با ارزشی  در سایت خود ایجاد نمایید و افراد را به دانلود آن تشویق نمایید. به هنگام دانلود رایگان، ایمیل آن ها را نیز جمع اوری کنید.این بهترین روش برای جمع آوری لیست ایمیل هاست. هرگز از بازاریابی ایمیلی سوء استفاده نکنید. محتوایی را به بگذارید که مفید و مرتبط است. پیشنهادات خاصی را برای افراد ارسال نمایید.  متن ایمیل را به صورت مختصر بنویسید و از عناصر بصری در صورت امکان استفاده نمایید.

 همچنین بخوانید: ۵ اشتباهی که در به دست اوردن مشتری از طریق ایمیل انجام می دهید

  1. روابط عمومی:

کارآفرینان همیشه به دنبال اهداف بزرگ هستند   و خبر این افراد در سایت های خبری بزرگ یک موضوع عالی محسوب می شود. این موضوع می تواند کمی زمانبر باشد و ممکن است نیاز به استخدام آژانس روابط عمومی یا فردی داشته باشید که به طور حرفه ای در این زمینه فعالیت می کند.  اگر عجله دارید و دوست دارید در رسانه های مختلف حضور داشته باشید و البته بودجه محدودی در اختیار دارید، یک رویکرد هدفمند را اتخاذ کنید. می توان به سراغ وبلاگ نویسان و سایت های کوچک رفت. از آنجایی که این افراد در حوزه کاری شما فعالیت دارند به احتمال زیاد به دنبال شرکت هایی مثل شرکت شما خواهند بود.

  1. تست A/B:

از هر کانال بازاریابی که استفاده می کنید تست A/B تفاوت بین صرف انه هزینه و به هدر دادن آن را مشخص می کند.این موضوع برای تبلیغات آنلاین ضروری است. اگر تست A/B را به درستی انجام ندهید هزینه های زیادی را از دست خواهید داد. گوگل به طور خودکار در بهینه سازی تبلیغات به شما کمک می کند اما باید خودتان طرح موجود را تست کنید. در چنین شرایطی مجبور خواهید بود سرتیتر، متن، Call to action و نیز صفحات فرود تبلیغ خود را بررسی و تست نمایید. اطمینان حاصل نمایید که همیشه نتایج خود را بهینه سازی می کنید.

شما نیز می توانید بدون صرف بودجه زیاد ، فعالیت بازاریابی خود را آغاز کنید  و در آن موفق باشید. اگر بتوانید از فرصت های موجود استفاده نمایید و بر روی گزینه های بالا تمرکز کنید موفقیت خوبی به دست خواهید آورد. اطمینان حاصل کنید زمانیکه می خواهید ان جدیدی به دست آورید، هزینه این کار را کاهش می دهید و به فکر سود شرکت خود هستید.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن