مدیریت سرورمقالات وب

چگونه امنیت هاستینگ خود را ارزیابی کنیم؟

ینگ مزایای زیادی برای صاحبان سایت هایی که به دنبال یک روش مقرون به صرفه و اسان برای نگهداری سایت خود هستند فراهم می کند. اما کاربرانی که از لحاظ فنی اطلاعات اندکی دارند به هنگام انتخاب شرکت ارائه دهنده هاست اشتباه می کنند و نمی دانند چه جنبه هایی از را باید مورد بررسی قرار دهند.   در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم.

باید  اطمینان حاصل کنید که شرکت ارائه دهنده هاست قابلیت های امنیتی و گزینه های کنترل آسیب را در اختیار شما قرار می دهد و این قابلیت ها بر اساس نیاز شما تعریف شده است. به مثال، اگر از ن افزارهایی همچون شیرپوینت ۲۰۱۰ استفاده می کنید می توانید در مورد معماری قدرتمند امنیتی آن اطمینان داشته باشید اما باید مطمئن باشید که شرکت فراهم کننده هاست نیز می تواند این نرم افزار را به صورت امن توسعه دهد. زمانی که صحبت از به میان می آید یکی از مهم ترین و بزرگ ترین تهدیدهایی که وجود دارد در مورد SQL Server است زیرا نمی توانید به طور مستقیم آن را مدیریت کنید. بیشتر شرکت های ارائه دهنده هاست به کاربران خود اجازه نمی دهند به طور مستقیم  permission های پایگاه داده خود را مدیریت کنند و همین امر  باعث می شود مشکلاتی ایجاد گردد. خطر رایج دیگری که وجود دارد،  پیکربندی نادرست نرم افزار VPS است.  ممکن است بیش از ۵۰ ماشین مجازی بر روی یک فیزیکی قرار گرفته باشد. اگر  نرم افزاری که این سرورها را مدیریت می کند به درستی پیکربندی نشده باشد می تواند همه ماشین ها را به خطر بیندازد. در این شرایط کاربران هیچ کار اشتباهی انجام نداده اند. با اینحال حتی بهترین  اندازه گیری ها و سنجش هایی که در مورد امنیت و پیشگیری از مشکلات امنیتی انجام می شود نیز نمی تواند داده های شما را از بروز مشکلاتی همچون بلایای طبیعی، خطای اپلیکیشن ها و آسیب پذیری روز صفر مصون دارد.  در چنین شرایطی پیشگیری و مهاجرت برای محافظت و بازیابی اطلاعات ضروری است.

راه حل ها:

یکی از ساده ترین مراحل امنیتی که معمولا توسط کاربران نادیده گرفته می شود این است که اطمینان حاصل کنید روش برقراری ارتباط بین کاربر و سرور رمزنگاری شده است. همچنین این ارتباط بین سرورها نیز باید امن باشد. فناوری های رایگان و رایجی که در این مورد در دسترس افراد قرار دارد در برگیرنده ، SSL، و است. این فناوری ها شما را مطمئن می سازد که ارتباط بین ماشین ها رمزنگاری شده است و همین امر دسترسی هکرها به اطلاعات را سخت تر می کند. هرگز نباید پسورد خود را به شکل متن ساده ذخیره کنید. باید اطمینان حاصل کنید که شرکت ارائه دهنده هاست نیز اینکار را انجام نمی دهد. در نهایت ، گیری نباید فراموش شود.  اگر علی رغم تمامی موارد احتیاطی که انجام دادید باز هم داده ها و اطلاعات از دست رفت، می توانید به کمک بک آپ هایی که گرفته اید آن را باز گردانید.  معمولا شرکت های ارائه دهنده هاست فرایند بک آپ گیری را با یک کلیک فراهم می کنند.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن