مقالات وبوردپرس

چگونه از سایت وردپرسی خود درآمدزایی کنیم؟

همه افرادی که وبلاگ ی خود را راه اندازی می کنند یک رویای مشترک با هم دارند و آن هم درآمدزایی از طریق  وردپرسی است.  اما باید به خاطر داشته باشید که وبلاگ نویسی تمام وقت کار آسانی نیست. همانند سایر شغل های رویایی، همه افرادی که در این زمینه موفق شده اند تلاش های زیادی را انجام اند.  اگر فکر می کنید به موضوع وبلاگ نویسی و درآمدزایی از طریق آن علاقه مند هستید  این مقاله برای شما نوشته شده است. در این سری از مقالات قصد داریم در مورد  درآمدزایی از وبلاگ های وردپرسی صحبت کنیم و ببینیم چگونه می توانیم کار خود را آغاز کنیم. پس همراه وب باشید.

اگر می خواهید به اهداف زیر دست پیدا کنید این سری از مقالات برایتان بسیار مفید خواهد بود:

  • می خواهید وبلاگ فعلی خود را به یک کارخانه درآمدزایی تبدیل کنید
  • می خواهید وبلاگی را راه اندازی کنید اما هنوز شروع به انجام اینکار نکرده اید
  • می خواهید از وبلاگ خود برای  کسب وکار، جذب بیشتر و به دست آوردن مشتری استفاده نمایید.

می خواهید از وبلاگ وردپرسی خود درآمدزایی کنید؟

اولین مرحله ای که پیش روی خود خواهید داشت تعیین حوزه کاری است.  حتما از خودتان می پرسید حوزه کاری دقیقا به چه معناست؟

دیکشنری اکسفورد تعاریف مرتبطی از کلمه حوزه کاری را ارائه کرده است.  تعریف اولی که از این واژه وجود دارد مربوط به خود شماست:

راحت یا مناسب در زندگی یا شغل.

این موضوع می تواند همان چیزی باشد که شما را به آغاز یا توسعه وبلاگ موفق سوق می دهد.  تعریف دیگری که در مورد واژه حوزه کاری وجود دارد در مورد مخاطبان است:

بخش خاصی از بازار برای نوع خاصی از محصول یا .

این تعریف مختص مخاطبان شماست. زمانی که می خواهید وبلاگ خود را راه اندازی کنید باید بدانید مخاطبان شما چه کسانی هستند، آن ها بخشی از کدام بازار هستند و به دنبال چه چیزی می گردند. اگر نتوانید تصویر و درک مناسبی از مخاطبان هدف خود داشته باشید با شکست مواجه خواهید شد.

 یافتن حوزه کاری:

زمانی که صحبت از یافتن حوزه کاری مناسب برای وبلاگ به میان می اید باید درک درستی از دو موضوع زیر داشته باشید:

  • موضوعات، تمایلات یا سرگرمی هایی که در مورد آن اطلاعات زیادی دارید، در  این حوزه ها اتوریتی و اعتماد بالایی دارید، از کار کردن بر روی آن لذت می برید و ایده های زیادی در مورد آن در ذهن دارید
  • باید مخاطبان خود را بشناسید.  مخاطبان بخشی از جمعیت هستند که به موضوعات شما علاقه مندند و برای رفع نیازهای خود یا یادگیری در مورد موضوع خاص، به سراغ وبلاگ شما می ایند.

اگر تنها بر روی خودتان تمرکز داشته باشید در درآمدزایی مشکلات زیادی خواهید داشت. اما  اگر تنها بر روی مخاطبان تمرکز کنید خیلی زود متوجه خواهید شد که ایده ای برای وبلاگ ندارید یا از کار کردن بر روی آن خسته شده اید. به همین خاطر باید موضوعی را پیدا کنید که به آن علاقه مند هستید و مخاطبان هدفش را به خوبی می شناسید. لازم نیست مخاطبان زیادی داشته باشید. اگر تعداد مخاطبان کم باشد اما به موضوع وبلاگ علاقه فراوانی داشته باشند باز هم می توانید از این فرصت به نفع خود استفاده کنید. لازم نیست در حوزه کاری انتخاب شده باشید. بیشتر وبلاگ نویسان سفر خود در یادگیری موضوع وبلاگ را به صورت مستند در آورده اند. این شیوه می تواند برای مخاطبان بسیار جذاب باشد.

 پیدا کردن موضوعی که دوست دارید:

اجازه دهید کار را با خود شما آغاز کنیم. یافتن موضوعی که می توانید بر روی آن کار کنید بسیار مهم است.  زمانی که از تولید محتوا صحبت می کنیم منظورمان  تنها محتوای متنی نیست. شما می توانید در حوزه کاری خود  ویدئوها، پادکست ها و گالری هایی را ایجاد کنید. وبلاگ نویسانی که بر روی رسانه های مختلف کار می کنند زودتر شناخته می شوند و موفقیت بیشتری به دست می آورند.  وبلاگ های متنی بسیار زیاد شده اند . اگر بتوانید از رسانه های جایگزین همچون فایل های ویدئویی استفاده کنید قادر خواهید بود خود را در میان رقبا متمایز کنید و رتبه سایت را در افزایش دهید. در مورد تمایلات و علاقه مندی هایی که دارید فکر کنید. سرگرمی ها، تخصص ها یا چیزی که در مورد آن اطلاعاتی دارید را مدنظر قرار دهید. شاید هزاران نفر در حال کار بر روی موضوع انتخابی شما باشند اما به خاطر داشته باشید که نکته کلیدی برای متمایز شدن، خاص بودن است. اگر می خواهید وبلاگی در مورد زندگی خانوادگی بنویسید باید زوایه متفاوتی برای بیان آن داشته باشید. اگر می خواهید در مورد طراحی وب صحبت کنید یک موضوع خاص پیدا کنید.  باید موضوعی را پیدا کنید که به آن علاقه مند هستید و مخاطبان آن را می شناسید. بهتر است قبل از شروع کار ایده های خود را روی یک کاغذ بنویسید. این ایده می تواند به موضوعات مختلفی مرتبط باشد یا اینکه زوایای مختلفی از موضوع یکسان باشد.

 درک مخاطبان:

خوب حالا ایده ای در  ذهن دارید و می خواهید وبلاگ خود را راه اندازی کنید. در این مرحله باید درک مناسبی از مخاطبان هدف خود داشته باشید. با خودتان صادق باشید و منطقی فکر کنید. به دنبال عقاید دیگر بگردید.  وبلاگ های موفق را بررسی کنید و ببینید چه چیزی باعث موفقیت این سایت ها شده است. اگر وبلاگ های دیگری بر روی موضوع شما کار می کنند زیاد نگران نباشید. اگر بتوانید زاویه جدید یا  صدای جدیدی را فراهم کنید قادر خواهید بود خود را در میان رقبا متمایز کنید. اگر حوزه کاری که انتخاب کرده اید طیف اندکی از مخاطبان را هدف قرار می دهد، به احتمال زیاد وبلاگتان سودآور نخواهد بود. اگر بتوانید کمی مخاطبان خود را بیشتر کنید شانس درآمدزایی از طریق آن نیز بیشتر خواهد شد.  ممکن است بخواهید موضوع بزرگی را هدف قرار دهید. شروع وبلاگ در مورد همه موضوعات، مستند کردن همه تجربیات ، ایده ها و عقاید به نظر خوب می رسد اما اگر خوانندگان به درستی ندانند وبلاگ شما در مورد چه چیزی نوشته شده است و چه چیزی آن را منحصر به فرد می کند ممکن است دوباره به ان بازنگردند.

شناسایی موضوعی که دوست دارید و عاشق آن هستید اگر به منظور سرگرمی باشد بسیار عالی است اما اگر می خواهید برای کسب درآمد وبلاگ نویسی کنید حتما باید یک حوزه کاری مناسب داشته باشید. با شناسایی موضوع و مخاطبان و نیز تمرکز کردن بر روی بخشی  از مخاطب یا زوایه جدیدی از موضوع قادر خواهید بود چیزی منحصر به فرد و ارزشمند تعریف کنید. اینکار شانس شما را برای به دست آوردن مخاطبان وفادار و کسب موفقیت دو چندان می کند.

در مقاله های بعدی بیشتر بر روی این موضوع بحث خواهیم کرد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن