سئومقالات وب

چرا باید سایت را برای بینگ هم سئو کنیم؟

بیشتر افراد بر این باورند که سئوی برای موتور جستجویی همچون بینگ می تواند تلاش های سئو و بازاریابی شما را به سطح کاملا متفاوتی ببرد. این موضوع صحت دارد زیرا زمانی که صحبت از جذب ترافیک بهتر به سایت، افزایش بازگشت سرمایه گذاری، تبلیغات مقرون به صرفه ، جذب قابل تبدیل به مشتری  به میان می اید بینگ یک گزینه عالی خواهد بود.  در دنیایی که بیشتر افراد به دنبال بهینه سازی سایت خود برای موتور جستجویی مثل گوگل هستند بهتر است شما گزینه های دیگری را هم مدنظر قرار دهید. آیا گوگل تنها موتور جستجویی است که می توانید بر روی آن تکیه کنید؟ قطعا خیر. در این مقاله قصد داریم دلایل بهینه سازی سایت برای بینگ را با هم مرور کنیم. پس همراه وب ایده باشید.

 ترافیکی که از بینگ می آید ممکن است پایینی داشته باشد:

تجربه بیشتر افراد با ترافیک گوگل و بینگ نشان دهنده اطلاعات جذابی است. اگرچه بیشتر افراد بر این باورند که بینگ نمی تواند سرنخ های زیادی وارد سایت کند اما واقعیت همیشه اینگونه نیست.  این موتور جستجو می تواند بونس ریت پایین تر، بازدید از صفحات بیشتر و زمان سپری شده بیشتری بر روی سایت فراهم کند و  همین امر باعث می شود تعداد افرادی که در سایت ثبت نام می کنند نیز افزایش یابد.

همانطور که می دانید قوی کاربر با سایت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بینگ نیز به این موضوع اهمیت می دهد و هر سایتی که تعامل کاربر را نادیده بگیرد جریمه می نماید.

بیشتر تمرینات سئو که برای گوگل به کار می رود بر روی بینگ نیز قابل اعمال است:

زمانی که صحبت از رتبه بندی بالا در موتورهای جستجو به میان می آید گوگل و بینگ تقریبا عملکرد مشابهی خواهند داشت.  نمی توان این موضوع را رد کرد که گوگل و بینگ شباهت های بسیار زیادی با هم دارند هر چند دستورالعمل های فراهم شده برای وبمسترها ممکن است در این دو شرایط کمی متفاوت باشد.  هیچ کس نمی گوید اگر در صفحه اول گوگل رتبه اول را کسب کرده اید باید در بینگ هم چنین رتبه ای داشته باشید.  اما با وجود متفاوت بودن الگوریتم ها شما می توانید برای رتبه بندی بالا در بینگ هم تلاش های مشابهی را انجام دهید. سئو برای بینگ زیاد متفاوت از سئوی سایت برای گوگل نیست. بیشتر تلاش های سئویی که بر روی گوگل اعمال می شود را می توان بر روی بینگ و یاهو هم انجام داد.  هم گوگل و هم بینگ به دنبال ی ارزشمند و مرتبط، استفاده درست از کلمات کلیدی هستند و دوست دارند سایت ها موبایل دوست باشند، تجربه کاربری خوبی فراهم آورند، از بک لینک های با کیفیت استفاده نمایند و سئوی داخلی سایت را هم مدنظر داشته باشند.  علاوه بر این سه موتو جستجوی بزرگ یعنی گوگل، بینگ و یاهو  دوست دارند فهرست جستجوی خود را به کمک غنی تر و دقیق تر سازند.

 رقابت اندکی روی بینگ وجود دارد:

افراد اندکی هستند که سایت خود را برای بینگ نیز سئو کرده اند بیشتر این سایت ها  یا اصلا علاقه ای به بینگ ندارند یا در گوگل رتبه بالایی کسب کرده اند.

 

اکثریت قریب به اتفاق سایت ها تنها بر روی بهینه سازی سایت برای گوگل تمرکز می کنند و سایر موتورهای جستجو را نادیده می گیرند. همین امر باعث می شود بینگ یک محیط عالی برای رقابت باشد و ها به راحتی از آن به نفع خود استفاده کنند. بینگ بعد از گوگل بهترین مکان برای اعمال تمرینات بازاریابی است.

 بینگ در حال حاضر یاهو را قدرت بخشیده و اکثر جستجوهای صوتی در آن انجام می شود:

از اوایل سال ۲۰۰۹، جستجوی یاهو نیز از بینگ قدرت است . این موضوع بدین معنی است که جستجوهای انجام شده در یاهو توسط ایندکس و الگوریتم های رتبه بندی بینگ پشتیبانی می شود.  به همین خاطر بهینه سازی سایت برای یک موتور جستجو می تواند نتایج خوبی در موتور جستجوی دیگر هم به همراه داشته باشد.

بینگ نسبت به گوگل در مورد فاکتورهای رتبه بندی خود صادق تر است:

اگرچه بینگ هم دستورالعمل هایی را برای بهینه سازی سایت کاربران ارائه کرده است اما  بیان کرده است که رتبه بندی بالا یا ترافیک زیاد در موتورهای جستجو را تضمین نمی کند. با این وجود بینگ نسبت به گوگل در مورد فاکتورهای رتبه بندی خود صادق است و هر جایی لازم باشد دستورات روشن و واضحی در اختیار کاربران قرار می دهد.

 محتوا سیگنال رتبه بندی اول در بینگ نیست:

بینگ معمولا ارزشمند بودن محتوا را مدنظر قرار می دهد. عنصری وجود دارد که باعث می شود محتوای شما برای بینگ جذاب گردد و آن هم استفاده از رسانه های مختلف در سایت است.

این موتور جستجو به دنبال محتوای غنی و تعاملی است. محتوایی که در آن از تصاویر، ویدئو و فایل های صوتی استفاده شده باشد.

سئوی داخلی بیشتر از سئوی خارجی سایت برای بینگ اهمیت دارد:

سئوی داخلی سایت برای بینگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.  اگرچه بازاریابان دیجیتال زمان، هزینه و تلاش خود را برای هر دوی این ها صرف می کنند اما موفقیت سایت در بینگ به سئوی داخلی بیشتر از سئوی خارجی بستگی دارد.

 استفاده از رسانه های مختلف باعث بهبود تجربه کاربری می شود:

بینگ بیشتر از هر موتور جستجویی به  مالتی مدیاها اهمیت می دهد و از وبمستران می خواهد مالتی مدیاها را به سایت خود اضافه کنند.  به همین خاطر بینگ از این گزینه به فاکتور رتبه بندی استفاده می کند.  زمانی که در شده کاربر به دنبال تصویر باشد بینگ کاربرپسندتر خواهد بود.  این موتور جستجو نتایج دقیقی را  ارائه می کند. شما نیز می توانید با به کار بردن تصاویر مرتبط، با کیفیت و منحصر به فرد در بینگ رتبه خوبی کسب کنید.

 سیگنال های اجتماعی جزو فاکتورهای رتبه بندی ضروری محسوب می شوند:

 

بر اساس گفته متخصصان، بینگ به طور رسمی بیان کرده است که از اشتراک های اجتماعی برای درک محبوبیت یک صفحه در میان کاربران استفاده می کند. تعامل در رسانه های اجتماعی یک نشانه مثبت برای بینگ است.

هر چقدر سیگنال های اجتماعی سایت شما بیشتر باشد، رتبه شما در صفحه نتایج جستجو نیز بالاتر خواهد بود.

 بینگ طیف وسیعی از ابزارهای آنالیزی را در اختیار کاربران قرار می دهد:

وبمستر تولز بینگ رایگان است است و می تواند نکات و بینش های عملی برای بهینه سازی سایت ارائه کند.

 بینگ سایت های قدیمی را بیشتر از سایت های جدید ترجیح می دهد:

این گزینه بر خلاف سیاست های گوگل است اما بینگ دوست دارد با سایت های قدیمی بیشتر تعامل داشته باشد. بینگ زمانی که بک لینک ها را بررسی می کند به اتوریتی سایت اهمیت می دهد. داشتن یک دامنه قدیمی در این شرایط به شما کمک خواهد کرد.

 متادیسکرپشن و کلمات کلیدی بر روی نرخ کلیک و رتبه بندی اثر می گذارد:

با اینکه بیشتر موتورهای جستجو به طور رسمی بیان کرده اند که از داده های متا به عنوان فاکتور رتبه بندی استفاده نمی کنند اما زمانی که سایت را با کلمات کلیدی و متادیسکرپشن مناسب بهینه سازی می کنید اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر و موتورهای جستجو می گذارید. با اینکه Duane Forrester از وبمستر بینگ اعلام کرده داده های متا را  به هنگام رتبه بندی سایت مدنظر قرار نمی دهند اما تحقیقات انجام شده چیز دیگری را نشان می دهد. بینگ برای درک بهتر محتوای شما و کمک به رتبه بندی بالاتر سایت به کلمات کلیدی و متادیسکرپشن نیاز دارد این در حالیست که  استفاده از چنین مواردی به گوگل کمک می کند درک بهتری از سایت داشته باشد. با اینکه گوگل بیان کرده است که از داده های متا برای رتبه بندی سایت استفاده نمی کند اما اگر به دنبال نرخ کلیک بالا هستید بهتر است صفحات خود را برای چنین موضوعی بهینه سازی کنید.

 بینگ می تواند سایت های فلش را هم تفسیر کند:

بینگ می تواند سایت های فلش را نیز تفسیر کند هر چند گوگل کروم در تفسیر چنین سایت هایی همیشه با مشکل مواجه بوده است.

 های محلی کوچک می توانند در جستجوی محلی بینگ بهتر دیده شوند:

معمولا کسب وکارهای محلی در بینگ بهتر دیده می شوند و می توانند دیده شدن محلی خود را افزایش دهند.  گوگل در مقایسه با بینگ به کسب وکارهای محلی بزرگ بیشتر اهمیت می دهد.  تنها چیزی که برای فهرست شدن در جستجوی محلی بینگ نیاز دارید فراهم آوردن آدرس فیزیکی، اطلاعات تماس، ساعت بازگشایی، لینک سایت و تصویر زیبا از کسب وکارتان است. علاوه بر این بینگ داشبوردی را در اختیار افراد قرار می دهد و به آن ها کمک می کند کمپین جستجوهای محلی را اجرا کنند.

 زمانی که صحبت از موبایل دوست بودن سایت به میان می اید بینگ ملایم تر برخورد می کند:

بینگ نیز همانند گوگل به موبایل دوست بودن سایت ها اهمیت می دهد اما رویکرد متفاوتی نسبت به آن دارد.  بینگ بهینه سازی سایت برای موبایل را یک گزینه اختیاری مثبت در نظر می گیرد اما گوگل آن را برای سایت ها اجباری کرده است.

 بینگ نسبت به گوگل اهمیت کمتری به لینک ها می دهد:

 

بینگ نسبت به گوگل اهمیت کمتری به لینک ها می دهد هر چند لینک های ویراستاری از سایت هایی با کیفیت بالا و اتوریتی خوب می تواند تاثیر زیادی بر روی رتبه بندی سایت در بینگ داشته باشد.  همانند محتوا، لینک نیز برای بینگ از اهمیت زیادی برخوردار است اما آن را به عنوان فاکتور رتبه بندی بالا در نظر نمی گیرد.

HTTPS فاکتور رتبه بندی نیست:

با اینکه گوگل استفاده از HTTPS را به عنوان یک فاکتور رتبه بندی در نظر گرفته است بینگ آن را برای سایت ها به عنوان فاکتور رتبه بندی در نظر نمی گیرد.

 بینگ سیستم جریمه کردن( پنالتی) ساده تری دارد:

علاوه بر شفاف بودن در مورد الگوریتم های رتبه بندی، بینگ  طیف وسیعی از جریمه ها را ندارد.  همچنین دانستن اینکه سایت در بینگ جریمه شده یا خیر در وبمستر تولز بینگ بسیار ساده و اسان است.  ما در حال حاضر  چیز زیادی در مورد پنالتی بینگ نمی دانیم اما چیزی که می دانیم این است که بینگ در این شرایط نسبت به گوگل ملایم تر برخورد می کند.

 

بیشتر مخاطبان بینگ منحصر به فرد هستند و از گوگل بازدید نمی کنند:

در سال ۲۰۱۴ سایت comScore آماری را منتشر کرد که افراد را شگفت زده نمود. بر اساس این آمار، جستجوکنندگان بینگ  جزو فارغ التحصیلان دانشگاهی، دانشجویان و افراد بالای ۳۵ سال بودند. جمیعت استفاده کننده از بینگ بالغ تر از جمیت گوگل است و این افراد تمایل بیشتری برای صرف هزینه ها دارند.

 

۷۲ درصد از جستجوهای مرتبط با کسب و کار و امور مالی که در بینگ انجام می شود در گوگل یافت نخواهد شد.

 بینگ بازگشت سرمایه گذاری بیشتری را ارائه می کند:

همانطور که  می دانید بازگشت سرمایه گذاری(ROI) برای بازاریابی دیجیتال از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و بینگ می تواند این بازگشت سرمایه گذاری را دو یا چند برابر کند. بر اساس تحقیقات انجام شده ترافیک حاصل از یاهو و بینگ تبدیل بهتری دارد.  اگر تازه کار هستید برای اینکه بتوانید جایگاه خوبی در گوگل داشته باشید باید بیش از ۱۲ ماه کار کنید اما در بینگ اینگونه نیست. از آنجایی که رقابت اندکی در بینگ وجود دارد  مشاهده نتایج در آن ساده تر و سریع تر خواهد بود. این موضوع برای کسب وکارهای کوچکی که بودجه اندکی دارند بسیار عالی است. بینگ تبدیل بهتری نسبت به گوگل دارد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

یک نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن