سرور مجازیمقالات وب

چگونه Virtualmin را بر روی سرور مجازی لینوکس نصب کنیم؟

همانطور که می دانید Virtualmin یک  کنترل پنل هاستینگ قدرتمند و انعطاف پذیر برای سیستم های ی و یونیکسی است.  این کنترل پنل بر پایخ ابزار پیکربندی مبتنی بر و متن باز Webmin است.  شما می توانید از طریق رابط Virtualmin، دامنه های مجازی، ها، میل باکس ها و موارد دیگر را به راحتی مدیریت کنید. Virtualmin در دو نسخه موجود است. یکی از آن ها نسخه متن باز و دیگری نسخه حرفه ای است. نسخه پولی آن های اضافی  دیگری را نیز می کند. در این مقاله نحوه رایگاه را بر روی سرور مجازی لینوکس با هم مرور خواهیم کرد. پس همراه وب ایده باشید.

Virtualmin را به دو شیوه می توان بر روی سرور مجازی نصب کرد. یکی از این روش ها نصب کننده خودکار و دیگری نصب دستی است. توصیه می شود برای نصب این کنترل پنل از اسکریپت خودکار  استفاده کنید زیرا اسکریپت تمامی پکیج ها و سرویس های مورد نیاز را نصب می کند و از بروز مشکلات اضافی جلوگیری می نماید.  اسکریپت خودکار را می توان برای نصب Virtualmin بر روی سیستم عامل های زیر مورد استفاده قرار داد:

  • سنت او اس، RHEL
  • سنت او اس ۶ بر روی i386 یا x86_64
  • RHEL6 بر روی x86_64 یا i386
  • Scientific Linux 6 بر روی i386 و x86_64
  • ۶، ۷ و ۸ بر روی on i386 یا amd64
  • اوبونتو ۰۴ TLS

توصیه می کنیم این کنترل پنل را بر روی یک سیستم عامل تمیز نصب کنید.

اول از هر کاری باید به سرور لینوکسی خود لاگین کنید. برای اینکار از دستور زیر استفاده کنید:

ssh root@IP

 

این مقاله را نیز بخوانید: اتصال به سرور مجازی لینوکس از طریق SSH

 

 

حالا دستور زیر را اجرا کنید:

screen -U -S virtualmin

در این مرحله باید سیستم خود را به روزرسانی کنیم. باید همه پکیج ها به روز باشند.بر روی سیستم های مبتنی بر RPM می توانید پکیج ها را به ک دستور زیر ارتقا دهید:

 

yum -y update

در سیستم های مبتنی بر دبیان می توانید از دستور زیر استفاده کنید:

apt-get update

apt-get upgrade

به سایت رسمی Virtualmin بروید و اسکریپت را دانلود کنید. در این مورد ما نسخه رایگان کنترل پنل را دانلود و نصب خواهیم کرد:

wget http://software.virtualmin.com/gpl/scripts/install.sh

حالا اسکریپت را به صورت فایل اجرایی در آورید:

chmod +x install.sh

نصب کننده را اجرا کنید:

./install.sh

این اسکریپت تمامی پکیج های ضروری را نصب خواهد کرد. این موضوع ممکن است ۱۵ الی ۴۵ دقیقه طول بکشد. بعد از کامل شدن نصب، خود را باز کنید و آدرس https://youriPaddress:10000 یا https://yourdomain.tld:10000 تایپ نمایید تا کنترل پنل برایتان باز شود. می توانید با کاربر روت به آن لاگین شوید و فرایند نصب را به اتمام برسانید. همچنین قادر خواهید بود به کمک دستور زیر، پسورد روت برای Webmin را تغییر دهید:

usr/share/webmin/changepass.pl /etc/webmin root PASSWORD

در این دستور ، PASSWORD، به معنای پسورد جدیدتان است. خوب همانطور که مشاهده کردید به راحتی می توان کنترل پنل Virtualmin را بر روی سرور مجازی لینوکس نصب کرد.

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن