سئومقالات وب

محتوا و فاکتورهای موفقیت در موتورهای جستجو

محتوا پادشاه است. حتما این عبارت را بارها و بارها در مورد موفقیت سئو شنیده اید. به خاطر اهمیت بالای آن، تناوبی فاکتورهای موفقیت سئو نیز با عنصر محتوا آغاز می شود. اگر بتوانید محتوای مناسبی برای خود تهیه کنید قادر خواهید بنیانی محکم برای حمایت از تمامی تلاش های خود برای سئو ایجاد نمایید.

عنصر Cq : کیفیت محتوا

بیش تر از هر چیز دیگری، باید به این فکر کنید که آیا در حال تولید محتوای مناسب و با کیفیت برای سایت خود هستید؟ اگر چیزی را می فروشید، آیا پا را فراتر از طراحی یک بروشور ساده با اطلاعات یکسان که در همه سایت ها یافت می شود، گذاشته اید؟ ایا دلیل خوبی برای بازدید کنندگان فراهم کرده اید تا بتوانند چند ثانیه بیشتر بر روی خواندن صفحات سایت شما زمان بگذارند؟ ایا ارزش واقعی چیزی که می خواهید بفروشید را به کاربر پیشنهاد کرده اید؟ ایا این محصولات منحصر به فرد ، متفاوت و مفید هستند؟ زمانی که می خواهید کیفیت محتوای خود را بسنجید، بهتر است این سوالات را مد داشته باشید. شما نمی توانید از این مرحله عبور کنید زیرا بیشتر فاکتورهای مهم دیگر به این مرحله و پاسخ های آن بستگی دارد.

عنصر Cr : تحقیق در مورد محتوا/ پژوهش در مورد کلید واژه

شاید مهم ترین فاکتور موفقیت سئو بعد از ایجاد محتوای خوب، پژوهش در مورد کلید واژه های مناسب باشد. انواع مختلفی از ابزارها وجود دارد که به شما اجازه می دهد روش های خاصی که افراد ممکن است با آن به دنبال محتوای شما باشند را تشخیص دهید. شما می خواهید با استفاده از این محتوای خود را تولید کنید. اگر بتوانید با استفاده از کلمات و واژه هایی که بیشتر افراد آن ها را جستجو می کنند محتوایی تولید کنید قادر خواهید بود محتوای موثری داشته باشید که به این کوئری ها پاسخ می دهد. به مثال فرض کنید سایتی در حال تولید محتوا برای جلوگیری از ملانوم است. این سایت ممکن است از اصطلاحات تخصصی برای توصیف سرطان پوست استفاده کند. اما موتورهای جستجو ممکن است رتبه ای برای این محتوا نداشته باشند زیرا افراد معمولا به دنبال عبارت هایی همچون ” ترفندهایی برای پیشگیری از سرطان پوست” هستند. محتوای شما باید به درستی نوشته شود. زبانی که مشتریان یا کاربران از آن برای جستجوهای خود استفاده می کنند. این موضوع را همیشه به خاطر داشته باشید.

عنصر Cw : کلمات محتوا/ استفاده از کلید واژه ها

خوب حالا که تحقیقات لازم در مورد کلید واژه های خود را انجام اید، باید بدانید که واقعا از این کلمات به شکل مناسب و واقعی در محتوای خود استفاده می کنید؟ اگر در حال حاضر محتوای با کیفیتی را قبل از انجام تحقیقات در مورد کلمات کلیدی منتشر کرده اید باید به عقب برگردید و اصلاحاتی روی نوشته خود انجام دهید.

اگر می خواهید صفحه شما برای یک کلمه خاص در موتورهای جستجو رتبه بندی شود، باید به طور واقعی از این کلمه در محتوای خود استفاده کنید. سوال اینجاست که چقدر می توان از این کلمات در محتوا و نوشته ها استفاده کرد؟بیشتر متخصصان سئو بر این باورند که کلمات مهم باید حداقل ۵ بار در متن تکرار شود یا چگالی کلیدواژه ۲٫۴۵ درصد باشد تا نتایج بهتری دریافت گردد. البته باید به خاطر داشته باشید که عدد دقیقی برای اینکار وجود ندارد. حتی اگر را بر اساس همین عدد تنظیم کنید باز هم تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. تنها از حس مشترک استفاده کنید. در مورد کلماتی فکر کنید که برای شما مهم هستند. این کلمات باید با کلید واژه های حاصل از تحقیقات مرتبط باشد. سپس ان را به طور طبیعی در محتوای خود به کار ببرید.

عنصر Cf : تازگی محتوا

موتورهای جستجو، محتوای تازه را دوست دارند. این دقیقا همان چیزی است که با عنوان تازگی محتوا در این شناخته شده است. گوگل دارای عملی به نام Query Deserved Freshness است. اگر جستجویی وجود دشته باشد که ناگهان محبوب شود، گوگل QDF را بر روی این واژه اعمال خواهد کرد تا بتواند محتوای تازه در مورد این موضوع را پیدا کند. اگر محتوای تازه ای در این مورد وجود داشته باشد در نتایج جستجو به سرعت نمایش داده می شود. شاید بهترین روش برای توصیف این شرایط، استفاده از واژه طوفان و تندباد باشد. اگر طوفانی وجود نداشته باشد، موتورهای جستجو به احتمال زیاد مواردی همچون سایت های مرجع و دولتی را لیست می کنند. اما اگر در این میان موضوع جدید یا طوفانی وجود داشته باشد، موتورهای جستجو به سمت آن خواهند رفت و اخبار آن را لیست می کنند. اگر محتوای مناسبی داشته باشید وبه هنگام QDF از موضوعات مناسب در سایت خود استفاده کنید، ممکن است چند روز یا حتی چند هفته در نتایج اول گوگل قرار گیرید. فقط باید هوشیار باشید که بعد از آن، صفحه شما ممکن است به حالت اولیه خود برگردد. این بدین معنی نیست که شما کار اشتباهی انجام داده اید. سایت ها می توانند از این موضوع به نفع خود استفاده کنند. آنها قادر خواهند بود با تولید محتوای مرتبط با این موارد، در یک زمان مشخص در اوج باشند و دیده شوند.

عنصر Cv : جستجوی عمودی

سایر فاکتورهای موجود در این جدول، موفقیت محتوای وب در موتورهای جستجو را نشان می دهد. اما به همراه این مورد، اغلب نتایج عمودی نیز بیان می شود. این گونه نتایج معمولا از مواردی همچون تصاویر، اخبار، ویدئوها حاصل می شود. اگر شما نیز محتوایی در این حوزه ها دارید، ممکن است در بخش خاصی از موتورهای جستجو نمایش داده شوید. بیشتر افراد با مفهوم جستجوی عمودی و افقی آشنایی ندارند. اجازه دهید گوگل را به عنوان یک نمونه مورد بررسی قرار دهیم. گوگل یک موتور جستجوی منظم و معمولی است که محتوا را از سراسر وب جمع آوری می کند به این امید که بتواند با کوئری های مختلف و متعدد آنها را مطابقت دهد. این یک جستجوی افقی است زیرا تمرکز بر روی طیف وسیعی از موضوعات مختلف می باشد.گوگل همچنین جستجوهای خاصی را انجام می دهد که بیشتر بر روی محتوای محلی، اخبار یا تصاویر تمرکز دارد. تمامی این موارد جستجوی عمودی نامیده می شود زیرا به جای پوشش دادن طیف وسیعی از علایق، تنها بر روی یک بخش تمرکز دارد. زمانی که در گوگل جستجو می کنید، لیست وب ها را دریافت خواهید کرد. اما اغلب بخش های خاصی در نتایج جستجو وجود دارد که ممکن است نتایج عمودی را نشان دهد. داشتن محتوایی که بتواند در حوزه جستجوی عمودی به خوبی کار کند، به شما در موفقیت سئو کمک خواهد کرد. اینکار همچنین به شما کمک می کند صفحاتی را داشته باشید که در نتایج بالا قرار می گیرد. بنابراین مطمئن شوید که در حال تولید این نوع محتواها نیز هستید.

عنصر Ca : پاسخ های مستقیم

موتورهای جستجو تلاش می کنند پاسخ های مستقیمی را در داخل نتایج جستجوی خود به نمایش بگذارند. به عنوان مثال پاسخ پرسش هایی” همچون چرا آسمان آبی است؟” ممکن است بدون نیاز به کلیک کردن به طور مستقیم نشان داده شود.موتورهای جستجو چگونه این پاسخ ها را دریافت می کنند؟ برخی از اوقات آنها این گونه پاسخ ها را از متن موسیقی ها و شعر ها به دست می آورند. در برخی از مواقع نیز آنها را به طور مستقیم از صفحات وب استخراج می کنند و یک لینک معتبر به آنها می دهند. بحث های زیادی در مورد موفقیت این روش وجود دارد. از همه مهمتر این است که اگر فردی پاسخ مورد نیاز خود را دریافت کند و بر روی لینک سایت کلیک نکند چه اتفاقی می افتد؟ مزیت این روش برای سایت ها چیست؟ به همین منظور تلاش کردیم موفقیت سایت ها در این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم. بعد از بررسی های فراوان متوجه شدیم که این مورد به دو روش بر روی موفقیت سایت تاثیر دارد. اولا ، این موارد نشانه ای از هستند و می توانند سایت را برای سایر کوئری ها آماده کنند. دوما، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد استفاده از سایت به عنوان پاسخ مستقیم می تواند ترافیک زیادی وارد آن کند.

منبع

Rate this post
برچسب ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن